hayy ik heb een zoontje van 4 maanden. de laatste tijd slaapt hij echt slecht overdag inslapen gaat goed met de speen maar word na een half uurtje 3 kwartier wakker. dan probeer ik nog eens de speen te geven maar soms blijft hij dan nog een half uurtje slapen maar de meeste tijd niet. ik leg hem al in bed als ik zie dat die moe word. wat zou ik nog kunnen proberen ik ga donkere gordijnen halen misschien dat het daar ook aan ligt want het savonds en het snachts slaapt die door. hij slaapt van +- 8 uur tot tussen 6 en 7 uur. dus dat is wel heel erg fijn. maar ik merk aan mijn zoontje dat hij niet altijd genoeg heeft aan die 3 kwartier half uur. wat kan ik nu nog doen?? of moet ik het maar in zijn waarde laten tot het over gaat?? wie heeft ervaring hiermee? groetjes manuela
Mijn dochter heeft ook met periodes heel slecht geslapen overdag, maar is eigenlijk altijd weer over gegaan. Overigens wordt ze nu ook standaard na 30 min wakker.
Mijn zoontje deed ook altijd hazenslaapjes en heb toen ook van alles geprobeerd. Mijn ervaring is gewoon accepteren het wordt vanzelf beter. Sinds 2 weken slaapt hij nu smiddags 1.5 a 2.5 uur. Hij kan bijna kruipen en is nu een stuk drukker en dan schijnen ze beter te gaan slapen.. Dus nog ff volhouden
Onze dochter is inmiddels 2 jaar, maar heeft in haar eerste levensjaar nooit langer dan 45 minuten per keer geslapen! Toen ze ruim 1 was ging ze naar 1 slaap van 1,5 uur. S nachts sliep ze al snel goed door! Ik heb me er lang druk over gemaakt maar zou zeggen maak je er niet druk om, hij slaapt s nachts goed! Het blijft erg lastig en zeker als ze nog niet uitgeslapen lijken te zijn, niet altijd even gezellig!
Hier exact hetzelfde, onze kleine is 3 maanden. Ze slaapt ook van 20:00 tot 6:00 dus overdag korte slaapjes. Als ik merk dat ze niet genoeg slaapt maar toch moe is dan doe ik haar in de draagdoek of ga een stuk wandelen met de kinderwagen. Dan gaat ze slapen en wordt ze uitgerust wakker
Aah dankjewel voor de reacties.. Het zal dan wel afwachten zijn hoop dat het snel overgaat vind het gewoon rot voor hem omdat die zo moe is dus is hij savonds oververmoeid en als ik hem dan tussen 7 en 8 uur in bed leg dan duurt dat heel lang voor die in slaapt hele tijd huilen dan als ik weg loop. Maar na een uurtje valt hij wel in slaap..
Een slaap cyclus van een volwassene duurt 90min, die van een baby 45min, na een cyclus word je wakker en is het vooral voor een baby de kunst om een tweede of zelfs derde cyclus eraan te plakken. Meestal leren ze dit vanzelf. Hij heeft zoals ik lees al een goed dag ritme en zal het een kwestie van tijd zijn dat hij langer gaat slapen.... Ja dames, het eerste jaar is een tropen jaar