Zwarte piet verbannen uit Den Haag

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Freddel, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Heb niet alles gelezen maar ik vind dat het niet uitmaak of de pieten zwart of wit of gekleurd zijn. De kleur maakt voor mij het feest niet. Denk dat de kinderen het dus ook geen barst uit maakt hoe de pieten eruit zien.. het gaat om de gezelligheid en het spannend gevoel dat je ervan krijgt. Als mensen zich gediscrimineerd voelen omdat de pieten zwart zijn waarom dan niet met veegjes of een kleurtje. Het bederft de pret niet en voor de kinderen al helemaal niet. Iedereen blij denk ik dan.

2. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Hihi fee, hij is mooi maar dat kan niet want blanken worden nooit gediscrimineerd, dat is onmogelijk. ;) Het zijn nu eenmaal geboren racisten. Allemaal! :) [​IMG]

Bijgevoegde bestanden:

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik denk niet dat wij voor een ander kunnen bepalen of hij /zij zich gediscrimineerd voelt door zwarte piet. Dat is hun gevoel, en ik vind dat we dat gevoel niet mogen ontkennen.

Mijn schoonfamilie uit Afrika vind zwarte piet en sinterklaas ook maar een raar iets, geef toe een blanke man op een paard met daarnaast zwart gesminkte mensen lijkt toch ook vreemd voor de buitenwereld. Dat dit iets voor ons heel normaal is, betekent niet dat dit voor anderen ook zo is. Hoeveel commentaar is er wel niet op bijvoorbeeld het slachtfeest. Dat komt ook omdat men niet daarmee is opgegroeid, het onbekend is.

Moet er iets veranderen? Van mij en mijn getinte man, hoeft dit niet. Het is een mooie Nederlandse traditie. Maar wel vind ik dat er ook gerust wat meer begrip kan zijn voor de mensen die zich er wel door gediscrimineerd voelen, zwarte piet is niet zoals voor de meeste Nederlanders voor iedereen gewoon.

Deel Deze Pagina