Stijn zat vanmorgen in een folder te lezen en daar stond een donker gekleurde man in en hij riep meteen mama kijk warte piet. Nu heb ik hem dus uitgelegd dat die meneer geen zwarte piet is omdat hij geen zwartepietenmuts op heeft. Nou ben ik dus bang dat hij het tegen een donkere meneer/mevrouw in het echt gaat zeggen en dat het me dan niet in dank af genomen word. Hebben jullie misschien nog tips hoe ik een kind van 22 maanden kan duidelijk maken dat het geen zwarte piet is?
je kan zwarte pieten natuurlijk ook gewoon Pieten noemen. Ik noem ze wel zo namelijk. Mijn zoontje heeft ook al een Piet op tv gezien en riep toen Papa! Dit omdat zijn vader een donkere man is...toen moest ik wel lachen!
Ja een bekend probleem. Mijn nichtje had dat dus ook. Mijn schoonmoeder heeft een goede vriend, een surinaamse man, en die heet rudy. Nou toen heeft ze dus steeds zijn foto laten zien en rudy gezegd. Toen was elke donker getinte man: Rudy Nou prima toch.
Ik vind jouw manier eigenlijk wel duidelijk voor een klein kindje, je zou anders ook nog een keer verschillende andere folders kunnen bekijken waar wel zwarte pieten in staan zodat ie ook het verschil kan zien. Oh ja, en mocht het een keer gebeuren dan zou ik me gewoon verontschuldigen. Kinderen zeggen echt de raarste dingen, niet alleen hierover (zo heb ik een keer (toen ik 2/3 was) een mevrouw 'clown' genoemd omdat ze zoveel make-up op had...)
Ja opzich is het ook wel een goed idee, Heb net geprobeerd bij hem dat het piet is en toen kreeg ik als antwoord nee warte piet mama dus denk niet dat dat hem gaat worden.
Vind het wel grappig hoor... Bovenstaande tips vind ik ook goed. En anders...tja... een donkere meneer moet dan wel heeeeeeeeeele lange tenen hebben hoor wil hij pissig worden mocht Stijn zo'n opmerking maken... Ik zou de humor er wel van in zin
Ik zou zelf de humor er ook wel van in zien maar ben er toch een beetje bang voor. Ik denk dat als stijn het zou doen ik zelf mijn lach niet eens kan inhouden. Had er vanmorgen al moeite mee toen hij het zei maar had zoiets van als hij ziet dat ik het leuk vind dan doet hij het natuurlijk vaker.
nou dit heeft mijn neefje dus ook geroepen naar een zwarte man en hij werd me toch woest. mijn neefje was toen nog net geen 2 en ja die zag geen verschil. die zwarte man had ook echt een felgroene met gele trainingspak aan dat je zelf nog zoiets hebt van doe dat dan niet. die kindjes kunnen er niks aan doen en opzich zag hij het verschil wel. alleen de echte donkere mensen die waren nog wel is een probleem want ja zwart is zwarte piet. schenk er straks gewoon weinig aandacht aan en denk dat ik stiekem zelfs zou gaan lachen. alicia noemt ze "ietje" dus ja dat is niet zo erg haha. als ze nu maar geen mietje verstaan krijg je dat weer.
Misschien idd wat meer op de enorm opvallende kleurrijke kleding wijzen dan op de kleur van t gezicht.. Ach en t is toch elk jaar weer t zelfde 'gezeur' over discriminatie blabla. Neem aan dat volwassen mensen zelf ook wel kunnen zien dat een klein kindje t zegt... Niet te druk om maken dus!
Oh dat herken ik alleen dan met het woord aap .... Mijn buurmeisje gaat met een antilliaanse knul om en ze heeft altijd tegen onze dochter gezegt dat het een aapie is.. gevolg ze noemde iedereen met een kleurtje dus aap! Nu zit ze weer in de fase dat iedereen ongeacht kleur een aap is.... Zo schijn ik ooit geroepen te hebben in een bus tegen een punker (jaren 80 he) Oh mamma kijk eens die mevrouw heeft geen centjes want die heeft een kapotte panty aan en ze heeft gekke haren! Gelukkig kon de punker in kwestie er erg om lachen
Ik zou me er absoluut niet druk om maken. Ik ben zelf Indisch (dus niet eens heel donker), maar een kindje heeft het ook eens naar mij geroepen. De moeder werd heel boos en voelde zich overduidelijk niet op haar gemak. Ik moest er zelf erg om lachen en heb gezegd dat het helemaal niet erg is . Tegenwoordig wordt er te moeilijk over gedaan, moet alles oververantwoord worden en gaat het spontane er vanaf. Tenminste dat is mijn mening. Discussie die gaande is is een beetje gelijk aan de term "negerzoenen". Ook zoiets belachelijks. Dus nogmaals, zolang jij niets kwaad bedoeld met benamingen als "zwarte piet" is er niets aan de hand lijkt me.