Maargoed, het gaat weer eens enorm off-topic, dus ik ben er wel weer klaar mee. Heb m'n zegje gedaan.
Zoveel verschillende "mogelijke achtergronden" en toch nemen donkere mensen hier aanstoot aan. Sinds wanneer zien donkere mensen er uit als demonen, beserkers, voorchristelijke goden en zwarte raven? What's next, de dierenbescherming die de link ook legt met de zwarte raaf?
Dan geven ze zwarte piet roze lippen & een slag in het haar, vlechten etc. Maar dan os het probleem toch nog niet opgelost?
En wat zwarte piet ook geweest is... Dat is ie nu niet meer!! Het is al zo mooi veranderd, een keer moet je ophouden te tornen aan tradities. Het is nu een grappige, slimme, lieve you name it hulp van Sinterklaas met kwajongensstreken.
Ehm, volgens mij zou de schrijver van dat stuk tekst verder moeten kijken dan zijn neus lang is een totaal onbeargumenteerde historie als de waarheid presenteren, geweldig hoor, lang leve de sociale media en iedereen die alles klakkeloos gelooft en overneemt, echt, thumbs up, oh nee 'ik hou ervan' *kots*
Ik vind het echt wel erg gemeen dat ik ten onrechte een racist wordt genoemd. Of een rassenhater. Nu weet ik hoe al die zeurpieten zichzelf moeten voelen. Ik bedoel, ten onrechte een kindervriend genoemd worden. Dat lijkt mij net zo vreselijk!
Dames, dit topic gaat dicht. Het loopt totaal uit de hand! Jammer, want als je je mening geeft en daarbij de ander de ruimte geeft haar mening te geven was dat niet nodig geweest. Beheer