Vind ik ook. Mijn vriend zegt dat hij er gewoon om zou moeten lachen als kinderen hem aan zouden zien voor zwarte piet. ´ach zijn toch kinderen´ zegt hij. Mijn vriend heeft dreads tot zijn knieholtes. Als wij op vakantie gaan of een dagje uit, vinden veel mensen hem een bezienswaardigheid oid. Stiekem kijken, wijzen en fluisteren. Sommige doen dat zelfs openlijk en een enkeling spreekt hem zelfs aan en willen dan even voelen. Maar het leukste zijn toch de reacties van kinderen, hele eerlijke en pure reacties. En sommige opmerkingen zou je als discriminerend kunnen opvatten. (prachtig die ouders met het schaamrood op de kaken) Maar mijn vriend lacht er zelf het allerhardst om. Het is dus denk ik maar net hoe je in het leven staat hoor.
Pleh, en dan krijg je lekker bonje bij die kinderen onder elkaar. Want een blauwe Piet is minder goed als een gele en Jantje wil liever niet rood zijn! En daarbij, ze zijn ronduit eng. Niks magisch aan.
Ja het lijkt mij ook vreselijk irritant als een kind je met glunderende ogen respectvol aankijkt en vervolgens denkt dat hij de dag van zijn/haar leven heeft omdat hij/zij denkt zomaar een zwarte piet gezien te hebben. Daarbij is het natuurlijk geweldig dat er in Suriname gekleurde pieten zijn maar wij zijn nog steeds in Nederland en daar is de traditie, zwarte piet. De maatschappij moet blijven zeuren. Zullen we de kerstbomen ook maar afschaffen want dat is zielig voor de bomen, die vragen niet om behangen te worden met ballen. En de paashaas heeft geen deugdelijke CAO en zijn pensioen is ook nog niet geregeld. Nou dan wil ik van de Ramadan en suikerfeest af. Geen schaapjes meer slachten want dat vindt ik zielig. Vanaf nu geen respect meer voor andere tradities dus. Ik dacht dat namelijk dat multicultureel samenleven betekende dat je respect hebt voor de tradities van anderen ipv alles maar af te schaffen omdat je het niet begrijpt/ begrijpen wil!
Tegenwoordig mogen veel kinderen met de islamtische feestdagen thuis blijven van school. Dus er wordt wel degelijk rekening mee gehouden.
o ja Nou...misschien kunnen we witte en zwarte pieten doen Dat kan natuurlijk ook gewoon. Een paar blanke pieten erbij Dan is het gelijk
Blauwe pieten dan gaan de smurfen zeuren, bij gele pieten de chinezen en bij rode pieten de indianen. Zo wordt het nooit meer wat
Hier kan ik echt boos om worden. Ik ben helemaal niet rasistisch maar denk dat ikmaar eens bezwaar aan ga tekeken voor het offerfeest / suikerfeest.. want hé, dierenmishandeling.. Echt schandalig
Nou vanaf t moment dat er vrij wordt gegeven om het te vieren... dat willen jullie toch graag? Nou wij willen zwarte piet!
Dat denk ik ook, in een ander topic hierover gaf ik al een voorbeeld van een jongetje van 9/10 jaar die er dus hetzelfde in staat als jouw mn en zo knap hoe hij een paar jaar geleden op mijn dochtertje reageerde....daar mag men een voorbeeld aannemen.
Ik vind dit allemaal echt zo'n onzin, ook dat gedoe over negerzoenen, en jodenkoeken. Het zal wel niet lang duren voordat de BLANKE vla uit de schappen verdwijnt.. man man man.
Hoe moeten de "kleine mensen" of lilliputters onder ons zich dan voelen.. De elfjes van de kerstman zijn klein dus dit kan kwetsend zijn
Alleen ik denk dat bij veel mensen wel verkeerd de link met het offerfeest gelegd wordt, want volgens mij zijn het geen moslims die hier tegen protesteren hoor