Zwarte Pieten discussie 2.0 - uitspraak rechter

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Abri, Jul 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nimisis

Nimisis Actief lid

Jul 14, 2011
    192
    1
    0
    Ik ken veel afrikaanse mensen en ik heb ze nog nooit iets over zwarte piet horen zeggen,trouwens ik heb ook nooit een echte afrikaan als zwarte piet zien spelen,het zijn altijd blanke ,dus begrijp de herrie er rond niet.moet wel zeggen dat ik ooit eens met rode kaken stond toen er een afrikaan me voorbij stapte en zoontje van mijn broer riep he tante kijk zwartepiet! de man draaide zich om en kon er gelukkig mee lachen.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn man is ook wel eens voor sinterklaas uitgemaakt (vanwege zijn baard). Tja dat soort dingen gebeuren gewoon, hij moest er wel om lachen.

Overigens draagt hij geen mijter hoor.

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Wat ik me dan afvraag is waarom zo´n ophef over de zwarte piet en niet over de gouden koets die heeft pas echt iets om over te zagen de prent op de zijkant verwijst naar de slavenij namelijk daar is toen even wat over te doen geweest maar nooit iets mee gedaan vind dat toch vele male erger dan een zwarte piet

4. Nimisis

Nimisis Actief lid

Jul 14, 2011
    192
    1
    0
    Als kind zoek je toch niet wat er achter sinterklaas of zwartepiet gaat ,het eenige dat je intresseerd als kind is : hopelijk ben ik braaf genoeg geweest ,en zit er iets leuks in die zak voor mij :) sinterklaas en zwartepiet gaat om de sfeer ,moet men niet zo serieus nemen .vind wel jamner als ze zwartpiet verwijderen ,in marry poppins komen de schoorsteenvegers ook zwart uit de schoorsteen ... zo een ophef voor een kinder feestje .binnenkort zeggen ze dat de kerstman zijn rendieren marteld .

5. Nimisis

Nimisis Actief lid

Jul 14, 2011
    192
    1
    0
    Nooit niet op zijn koets gelet wa sta er dan op??

Laat maar heb gegoogeld ,yep heb je gelijk in

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Ik heb het even gegoogled. En inderdaad! Dat wist ik helemaal niet! Wat erg :$
    En dan inderdaad dat stomme gezeik over zwarte piet.

7. Ik was gisteren de foto's van ons laatste bezoek aan de Efteling aan het terugkijken; tijdens het 9 Pleinen Festijn lopen er op het plein bij de Fata Morgana ook verkleedde figuren rond, die met een overdreven accent praten en naar iedereen heel hard 'Salam!' roepen, mag je een rondje op een kameel rijden en dergelijke.. Waarom valt dáár dan niemand over? Omdat ze daarvan nog moeilijker kunnen beweren dat het zogenaamd slaven voorstellen? Ik vind het hele gebeuren nog steeds 'zeiken om het zeiken'. Ik geloof ook eigenlijk niet dat de personen die hier zo hard tegenin gaan zich écht gediscrimineerd voelen, maar dat ze voor hun piepkleine groepje aanhangers gewoon een statement willen maken en, na alle ophef die erover is geweest (en nu wéér is), dolgraag hun gelijk willen halen..

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Hihi mijn man is Afrikaans en heeft al enkele keren voor zwarte Piet gespeeld.:D

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
  10. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Dan heb ik toch liever de pepernoten! :D

11. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Stoute kinderen krijgen bij ons een zakje zout...

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat een rampen discussie vind ik het, nou hier komt nog altijd gewoon elk jaar zwarte piet.

Oh en nog erger, de oudste twee gingen gisteren douchen, kwamen van verjaardagliedjes op sinterklaasliedjes en besloten samen om hun schoen te gaan zetten. Ik zeg nog er zijn geen pieten, hun wisten het zeker. Enne nog erger, hartje zomer is hier afgelopen nacht zwarte piet langs geweest om cadeautjes te brengen :D. Dit blijft uiteraard bij 1x hihi. Zwarte piet is namelijk wel goed maar niet gek :p.

13. MZS

MZS Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,605
    0
    0
    Home sweet home
    ik vier zelf geen sinterklaas vroeger wel vond het geweldig en ook zonde dat een kinderfeest nu zo in de picture kwam.

maar sinds ik de reacties lees/zie van heel veel mensen die roepen dat ze dan maar moeten oprotten naar hun eigen land, het suikerfeest moet worden afgeschaft ;) en alle andere domme onzin die ik voorbij heb zien komen hoop ik heel erg dat ze er wel wat aan gaan doen
    wat bestaan er toch een hoop domme mensen

14. Nog maar een paar weken! :p Of zullen ze nu later komen omdat de verpakkingen eventueel aangepast moeten worden? ;)

15. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

#175 AnnaCF, Jul 14, 2014
    Last edited by a moderator: Jul 14, 2014
    Ergens snap ik de discussie wel alleen het verhaal wat achter de discussie zit is zoveel anders dan hoe het nu door een groep gebracht wordt.

Het laat ook zien dat ongeacht je afkomst je mensen met respect moet behandelen. In een tijd dat mensen met een ander kleurtje gezien werden als dingen kocht de beste sint deze mensen vrij en behandelde ze met respect en als mensen.
    Maar goed op vrijgekochte Turkse jongetjes lijken onze zwartepieten al lang niet meer dus misschien maar weer terug naar bruine piet :p

Soms is het ook wel goed een beetje met de tijd mee te gaan. Want ook het sinterklaasfeest is de laatste paar honderd jaar wel veranderd.
    Net als kers en Pasen en nog wat uitgestorven feesten.

Jaren 30
    http://kieknoe.pzc.wegenerwordpress.nl/files/2012/11/ZG-0251.jpg

16. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
  17. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ja, ik wist ook niet zo goed hoe ik het moest verwoorden of mijn irritatie / frustratie m.b.t. die man duidelijk kon maken. Maar dit komt aardig in de buurt :p Ik vind het ook bijzonder ongepast om deze trieste situatie op jezelf te betrekken en zo te gebruiken voor je eigen "campagne". Soms gaat het even niet om jou, maar om het grotere geheel. Blijkbaar begrijpt deze meneer dat niet en zijn reacties laten exact zien uit wat voor hout hij gesneden is.

Share This Page