zwarte Pietjes

Discussie in 'De lounge' gestart door nieuwbegin, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Het lijkt nog vroeg, maar ik heb dit weekend de uitnodiging gehad om voor de 8ste of 9de keer in Zaandam weer mee te doen met de intocht van sinterklaas op 17 november...

Echt geweldig om te doen...

Zijn er nog meer pietjes in ons midden, wie telt er mee af?

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hmm.... ik wil heel graag, maar een pietje met een dikke buik? weet niet of ze dat zo fantastisch vinden haha ik denk dat ik weer enthousiast met rode wangetjes langs de kant sta ;)

3. Niet meer actief

oh dacht even dat er met pietjes vlooien werden bedoeld (zo noemen we hier ook wel vlooien)
    kreeg al de kriebels... :D

4. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik kreeg ook gelijk de kriebels!
    Maar ik zal ook dit jaar geen Piet kunnen zijn. Heb 't wel eens gedaan (jaren terug) maar mijn lichaam vindt 't geen goed plan... Helaas

5. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    vroeger wel maar sinds dat ik zelf kindjes heb niet meer.
    maar heb het altijd met liefde gedaan..

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb nog nooit voor piet gespeeld. Heb het altijd wel een keer willen doen.

7. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Nou vorig jaar deed er een piet mee bij ons die eind januari uitgerekent was... Eigenlijk mocht ze niet van haar man, en kwam ze alleen even naar het sminken kijken....

Tot wij haar overhaalde... je kunt toch ook gewoon lopen en niet gek doen?

Halver wegen is ze toch gestopt, het was toch wel zwaar....

8. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Nou ik heb de titel even aan gepast ;) wilde eerst niet het woord zwarte piet gebruiken, omdat ik geen zin heb om in een onzinnige discussie terecht te komen over het hele zwarte gebeuren...

9. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Zelf weet ik niet of ik zou stoppen als er eenmaal een kleine is, misschen 1 jaar als de kleine echt gaat geloven,maar het is gewoon echt zo gaaf om te doen.

Er is altijd een papa die met de kleine kan kijken toch?

Ik wil graag Pim Pos verslaan, dat is een piet die het 25 jaar volgehouden heeft in Zaandam, dus tja dan heb ik nog even te gaan ;)

@brussie, tja ik moet ook maar afwachten voor hoelang mijn lichaam het volhoud, er zit reuma in de familie en de laatste jaren voel ik het wel in mijn gewichten dus hopen dat ik het pieten nog lang kan doen...

10. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    idd leuk om eens te doen :)

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook een zwart pietje! :) Alleen ik dan hier in het dorp en niet in Zaandam! Hier in het dorp is dat ook op 17 november! Ik vind het ook geweldig om te doen! Heerlijk gek doen zonder dat er iemand van opkijkt :) Nu met Joris erbij twijfelde ik eerst ook wel, maar we hebben de week erop in het buurthuis ook sinterklaas, dus dan gaan we alleen daarnaartoe en niet naar het dorp voor sinterklaas te bekijken!

12. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    @minimuis, hoelang doe jij het al?
    Joris is zo jong dat hij het toch nog niet helemaal vat denk ik. Daarbij is de intocht toch altijd druk en is zo'n buurthuis veel persoonlijker toch?

Heb jij een eigen pak?

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben sinds een jaar of 5 zwarte piet op het werk van mijn man.
    Dit jaar voor het laatst, dan ga ik met pensioen :D .
    Volgend jaar is Bram 1,5 jaar en dan vind ik het veel te leuk om samen met mijn mannen naar het sintfeest op mijn man's werk te gaan.

Wel irritant: het afschminken!
    Er zit nu nog een vlek in de voegen van de badkamer van vorig jaar, niet meer weg te krijgen die zwarte troep!

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hahaha, heb je in ieder geval een mooi aandenken Anakin :)

15. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Hahaha herkenbaar... Ik heb geleerd dat je het best een washand met nivea shampoo kunt gebruiken om af te sminken... Tja en hoe je het tussen de voegen weg krijgt...
    Hmmmm moeilijk...tandenborstel?

16. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Dat lijkt mij ook geweldig om met je eigen kind er van het genieten....

Hoeveel pieten doen er mee op het werk?

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb de tandenborstel al geprobeerd.... de voeg werd schoon en de kitrand rondom het bad bleef vol zwarte vlekken..
    Ach ja, een leuk aandenken inderdaad.

Meestal doen er een stuk of 5 pieten mee op het werk van mijn man, maar dit jaar wordt het een groot spektakel met veel meer pieten. Er is een oud fort afgehuurd waar het sintfeest wordt gehouden. Ik heb er nu al zin in!
    We zoeken nog pieten, dus..... :D

Het leuke is dat ik na 5 jaar de kinderen echt leer kennen, ze begonnen als dreumesje van een jaar of 1 en staan nu heel trots tegen je te vertellen dat ze op zwemles zitten, zo schattig.

18. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Jaa is ook zo! Joris is nog lekker jong en normaal gaan wij toch nooit naar het dorp ervoor, tenminste zou ik niet doen ivm de drukte! En buurthuis is veeeeel persoonlijker, dan mag hij ook bij de sint op schoot en krijgt daar een cadeautje, maar of hij dat op prijs stelt haha!

Maar dit word mijn 2e keer (vorig jaar kon ik niet ivm de zwangerschap). Heb geen eigen pak, word allemaal geregeld hier ;)

19. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Anakin@ waar moet ik me aanmelden om een pietje te worden bij jullie ;)

20. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Tja, nog belangrijker is waarschijnlijk om welke plaats gaat het?

Ik heb 1x een thuis bezoek gedaan, zonder sint en met 2 pieten, echt geweldig om te doen.
    Dus zo'n bedrijfs feest lijkt mij ook wel wat ;) alleen de zaterdagen zit ik al vol met Zaandam ;)

Met mijn ex hadden we toen idd ook een aandenken in de badkamer,ik heb toen mijn best niet eens gedaan, want ik wist dat een half jaar later er een nieuwe badkamer zou komen...

In principe hebben we in Zaandam ook comite pakken, alleen ik vind dat na zo'n 7 jaar wel tijd voor mijn eigen pak.. ( hoe plaats ik een foto bij een postje?)
    Mijn zus heeft hem voor mij gemaakt en ik ben echt super trots...

Bets wel apart dat we nog maar 3 pietjes hebben terwijl er behooorlijk wat mensen zijn op het board...

Deel Deze Pagina