Ik word helemaal stapel knetter gek van mijn poes! Ze loopt de hele dag heel erg negatief aandacht te trekken door verschrikkelijk overdreven hard te miauwen en constant naar binnen en naar buiten te willen. Dit begint zeker al om 5 uur in de ochtend. Ze blert werkelijk het hele huis bij elkaar met als gevolg dat Vigo er 's ochtends wakker van wordt. Soms gaat ze zelfs expres lijkt het wel voor zijn slaapkamerdeur staan en begint heel hard te miauwen alsof de wereld vergaat Zo langzamerhand begint het er op te lijken dat ik haar peroonlijke nachtportier aan het worden ben. Ik speel zelfs al met de gedachte om haar weg te doen, want zowel ik als mijn vriend kunnen dat eeuwige irritante gemiauw niet meer aanhoren! Ze heeft altijd voer, water en een schone bak. Is er iemand die misschien tips voor ons heeft? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.... Alvast bedankt. Liefs Minya
En dan ben ik heel benieuwd naar die tips, want hier gebeurd precíes hetzelfde! Ik heb 2 katers, de een is altijd heel lekker rustig, nergens geen last van maar die andere..man man man. Het begint al rond een uur of half 3 s nachts en dat houd zo'n beetje de hele nacht aan, pas als ik s ochtends brak mn bed uitkom gaat meneertje slapen. Ik heb al geprobeerd om hem de hele dag wakker te houden maar ten eerste is dat best vermoeiend om achter zo'n beest aan te lopen en ten tweede ik schiet er helemaal nix mee op! Ik begin er echt wanhopig van te worden want ik kom gewoon niet meer aan mn rust..en daarbij komt ook nog eens dat ie alles kapot krabt ..Dus tips zijn idd heeeeel erg welkom! Liefs Jessy
Nou, dat is dus een 'probleem'. We zitten in een huurhuis, en om nou een kattenluik in deze deur te maken lijkt ons niet zo'n goed plan. Krijg je alleen maar gezeik mee met de woningstichting hier (géén fijne woningstichting!) Daarbij zal het ook een duur grapje worden, want als wij hier ooit weggaan, moeten we er zelf een nieuwe deur in plaatsen en dat ben ik nou ook niet bepaald van plan. Dit huis heeft ons al te veel gekost
Pfff wat irritant! Ik word 's nachts wel eens wakker gemiauwd door buurtkatten, kan ze dan ook wel wat aandoen.. Kattenluikje is vast een goeie. En niet meer boven laten (als je een boven hebt tenminste ) Succes!
een katteluikje zou inderdaad een mooie oplossing zijn, ik zou er in ieder geval níet aan toe geven. hier hebben we 7 monstertjes rondlopen en die hebben ook wel hun gekke buien gehad 's nachts, maar altijd genegeerd. eentje hebben we een tijdje 's nachts in de keuken gezet om niet gek te worden van z'n gebrul. na een tijdje merkte hij dat z'n gemauw geen effect had en lag daarna heerlijk te slapen 's nachts. zelfs toen we de deur weer open lieten, bleef hij op 'zijn kamertje' slapen.
Ow, je was iets eerder, geen kattenluikje dan (hoewel ik ook in een huurhuis heb gewoond waar al een kattenluikje in zat, niemand die er ooit wat van gezegd heeft)
heb ik ook last van met mijn kat de laatste paar dagen, ook 's ochtends om een uur of 5 al, grrrrrrrr vooral mijn mannetje word er knettergek van. de wekker gaat hier pas om 6 uur maar dan is ie om 5 uur al klaar wakker en ik kan je verzekeren dat z'n humeur daar niet beter van word. hij wil hem 's avonds ook naar buiten doen maar dat vind ik dan weer zo zielig met deze kou. zou het de tijd van het jaar wezen? meestal is het na een paar dagen wel weer over maar valt me op dat ie het 2 of 3 keer per jaar flink op z'n heupen heeft (lijkt me geen hormonen kwestie want hij is van jongs af aan al gecastreerd)
Die van mij komen niet buiten (zijn raskatten), durven ze niet eens mitjes ..en ik heb helaas geen boven .. Eeehhh..kat te koop! iemand interesse? (aaaah nee, hij zou eens moeten weten wat ik nu typ) Liefs Jessy
kan nog steeds instinct zijn hoor, dat haal je er niet alleen met castratie uit hier bij vlagen ook altijd iets meer onrust
als ik alle antwoorden zo lees denk ik echt dat het de tijd van het jaar is want ben dus gelukkig niet de enige met zo'n jankkat!
Ik heb geen idee of het aan het tijd van het jaar ligt. Ze doet het al een beste poos, maar nu is de maat voor mij gewoon vol. We hebben al geprobeerd haar te negeren, maar niks helpt. Mevrouw verwacht gewoon dat ze op haar wenken bediend wordt. Ze gaat echt net zo lang door tot ze haar zin heeft. Tja, en uiteindelijk schop ik haar maar gewoon naar buiten hoor. Dan kan ik er echt niet meer tegen.
Wij hebben 3 katten, waarvan 1 kater. Die krijst zowel overdag als 's nachts alles bij elkaar. Mijn man had deze kat al voordat we elkaar leerden kennen. En hij had 'm Axl genoemd, vanwege dat gekrijs. In de deur naar boven zit een kattenluikje, maar hij kan daar niet doorheen. Ideaal als je gaat slapen, alhoewel mijn man die deur eigenlijk altijd open laat staan zodat ie nog boven zit. En overdag zit ie vaak te krijsen dat ie naar beneden wil. Ik begrijp dus je frustratie, maar ik heb er helaas geen oplossing voor.
Ja goed idee, gewoon wegdoen die kat. Waarom ga je niet even bij de dierenarts langs, misschien heeft ze wel ergens pijn ofzo? De kat van een vriendin van me deed dit ook en had dus serieus ergens last van. Succes
en als je m een paar keer met n kussen bekogelt? of met de plantenspuit? mijn moeder heeft ook zon kat, die gaat ook sochtends om 5 uur voor haar deur zitten miauwen.. maar als ze m ff de lees heeft geleerd is t voor een tijdje over..
ze is niet krols? mijn kater Kerel trok ook zo enorm veel aandacht. tot ik voor hem een maatje kocht en nu zijn ze altijd samen en ze vermaken zich prima! Ze doen echt alles samen, de een doet de keukenkastjes open en de ander haalt de keukenrol eruit en dan samen snipperen!
Ik woon ook in een huurhuis maar heb gewoon kattenluiken gemaakt hoor. Hadden we in ons vorige huis ook. Je moet gewoon het stuk wat je uit de deur gehaald hebt even bewaren en als je eruit gaat, het stuk er weer inzetten met bruislijm, even plamuren en verven en je ziet er niks meer van Ik heb hier http://www.anniemall.nl/catalog/kat-kat ... mp;sort=2a mijn nieuwe kattenluikjes gekocht.
is ze niet krols mijn kat doet het nu ook al sinds 2 dagen heb der gister een pil gegeven en nu is het al minder
hier nog een met een irritente poes. gizmo is al zo sinds de geboorte van alicia en ze vraagt ook extreem naar aandacht. verder gebruikt ze de bank ineens als krap paal, gooit ze continu haar waterbak om doordat ze er mee gaat spelen. valt je aan tijdens het lopen, wil persee bij ons op schoot als alicia erop ligt en ga zo maar door. ze heeft echt geen minder aandacht gekregen het enige verschil is dat ze nu niet meer bij ons op de kamer mag slapen wat ze voorheen wel mocht. ook loopt ze continu te mauwen om naar buiten te willen en zodra ze een stap buiten zet wil ze weer naar binne. nou ik ben geen zotje en ze moet dan persee van mijn 15 min buiten staan. pfff o ja gister heeft ze de gordijnstang opde slaapkamer uit de muur getrokke door even in het gordijn te springen. wekker lag op de grond en alles wat langs de tv lag lag ook op de grond, oke ik had zelf de deur vergeten dicht te doen maar om dan meteen een feestje te aan bouwen daaro