Spugen en diaree. Wanneer geven jullie ORS?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Annemeis, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.189
    823
    113
    Hoi,

Wanneer geven jullie je kids Ors?
    Onze zoon van 2,5 jaar heeft vandaag 4x gespuugd en 3 diarree luiers gehad. Is moe maar wel vrolijk en drinkt wel maar wel minder dan we gewend zijn van hem.

Zou hij Ors moeten hebben? Als hij vannacht wakker wordt wil ik het wel proberen te geven maar vanmiddag wilde hij het niet drinken. Het is kinder Ors met een smaakje. Je mag het niet met iets anders mengen dan water staat in de bijsluiter...

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier als ze echt minder dan de helft dan normaal drinken. Of niet voldoende plassen. Dat is hier dus nog naar 1 of 2 x voorgekomen.dat werd toen geweigerd maaar werd ander drinken wel weer gedronken daarna ( ranja is dan meestal iets dat ze willen drinken vooral ondat ze het normaal weinig krijgen). En mocht het niet goed voelen of hij blijft weigeren te drinken kan je altijd nog even met de huisarts overleggen.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou het ook pas geven als hij echt bijna niets meer drinkt, zeker als hij het niet lekker vind. Liever iets drinken wat hij lekker vind, waar hij dan dus ook wat meer van drinkt, dan ORS wat hij vies vind.
    In ORS zitten zouten, maar wat ik hier doe als hij ziek is en hij wil bijna niks, geef ik vaak een bakje chippies of van die zoute stokjes of tuccies, heeft hij wat zout binnen en hij krijgt er dorst van, waardoor hij dus weer meer drinkt.

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Nog nooit gegeven eigenlijk. Ook niet in huis.
    En zoon heeft deze week al intelbare luiers gehad en tig keer overgegeven.
    Zolang ze nog iets drinken, drogen ze niet uit.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.381
    10.325
    113
    Nog nooit gekocht, hij krijgt dan drinken wat hij anders niet krijgt, sap/taksi niet aangelengd, wat zoute stokjes of andere chipjes wat zout is.

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.189
    823
    113
    Dank voor jullie reacties. Vannacht wilde hij wat drinken en heb ik Ors met diksap erdoor gegeven.
    Vanmorgen wilde hij gelukkig weer drinken, ook wat chips gegeten en een beetje zout over zijn avondeten gedaan. Het gaat de goede kant weer op. Heeft zeker wel 800ml gedronken en weer kleine beetjes gegeten.

Er waren van het kdv 2 kindjes in het ziekenhuis terechtgekomen door uitdroging vanwege buikgriep dus was daar nogal van geschrokken.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dat is keurig! Zelfs als mijn zoon niet ziek is mag ik blij zijn als ik er 800cc in krijg op een dag.

Snap wel dat je ervan geschrokken bent, maar denk dat je er nu niet bang meer voor hoeft te zijn.

Deel Deze Pagina