Hey Ladies, Afgelopen dinsdag heb ik een proefstudeerdag gevolgd aan de hogeschool INHolland hier in Dordrecht, voor de PABO. Dit was helemaal super en ik wil dan ook heeeeeeeeeel erg graag starten in september. Ik moet een 21+ examen doen omdat ik maar een MBO 3 opleiding heb (overigens wel versneld doorgelopen omdat ik eigenlijk van de HAVO kom) Maar nu komt het hoor...dat examen is bij INHolland nog maar 1 keer (bij de HRO nog 3 keer ofzo...maar je mag het alleen doen bij de school waar je je opleiding wil volgen) De datum is 9 juli...en datis dus precies de dag dat mijn zus gaat trouwen (die ook mijn beste vriendin is) Ik kan dan dus echt niet...ik zou dat voor geen goud willen missen...ook zegt zij dat ik gewoon moet gaan. Nu zeggen ze ds bij INHolland dat het allemaal niet anders kan en dat ik maar in februari moet starten. Dit wil ik niet omdat ik nu geen werk heb en waarschijnlijk maar kan overbruggen tot september (en dan studiefinanciering krijg) Ik mag nog een mail sturen omdat dat meisje het ook allemaal niet wist. Maar is er iemand die mij kan helpen tot een oplossing te komen? Ik wil namelijk zo heel erg graag starten in september! Het zou toch van de zotte zijn dat ik WIL studeren maar niet kan omdat de school geen moeite wil doen om een student aan te nemen?
.... tja, hoelang duurt het en hoelang is het van de bruiloft vandaan?? .... bruiloftmiddagen zou je eventueel als het ECHT MOET wel 2 uurtjes kunnen missen...?
Ja dat is het dus ok... Mijn zus gaat trouwen om 15.00...en het examen bestaat uit drie onderdelen (Engels, Nederlands en Rekenen) en dat duurt dus van 12.00 tot 17.30 en het is ook nog eens op een andere locatie. Het is een half uur van Dordrecht vandaan, en dan nog naar de locatie hier is denk ik ook een half uur (met openbaar vervoer dan heh) Als het in de ochtend was zou het geen probleem zijn..dan zou ik zonder twijfel gaan...maar is echt tijdens de dienst enzo...pfffff
Het zou mij niks verbazen, Inholland is overal toe in staat! Ben er zelf ook via een 21+ toets binnen gekomen.. Jij bedoelt dat er dit jaar nog maar 1 keer getoetst word? Inholland kennende heb je dan echt pech vermoed ik.. Ik geloof dat ik die dag van 12 tot 5 aanwezig moest zijn ( nederlands,engels en maatschappijleer waren mijn toetsen geloof ik maar dat verschilt per opleiding)..
Ja voor het schooljaar van september wordt alleen nog dan getoets...de volgende is dan in januari voor het schooljaar van februari. Zou toch raar zijn...dan moet ik dus uitwijken naar een andere school..zo graag willen ze dus studenten!
Probeer anders een mail te sturen naar dit adres :toelatingstoets@INHolland.nl weet niet of je die al had maar oke
ik zou proberen de toets te verzetten en anders dus niet gaan maar naar de bruiloft.. vind ik zelf een stuk belangrijker en dan naar een andere school en anders een half jaar later beginnen
@Dniise...dat is idd het adres waar ik naar toe kan mailen! Bedankt voor het meedenken! @Kiwi...Ik vind die bruiloft ook belangrijker...maar het zou toch achterlijk zijn als er niet iets anders geregeld kan worden?!
inholland heeft toch meerdere locaties? Kan je niet op een andere locatie op een andere dag? Ik zou gewoon doorzeuren hoor. Maar het kan zijn dat ze veel aanmeldingen hebben, dan doen ze voor jou niet meer zoveel moeite....
Ik zelf denk niet dat ze iets regelen voor een bruiloft. Natuurlijk het is je zus, maar niet iets levensbedreigend waardoor je er niet bij kunt zijn. Maar je kunt het altijd proberen! Succes!
Het is een landelijk vastgestelde dag voor alle locaties. Het is in dit geval in Rotterdam en Alkmaar (dacht ik) De school waar ik heen wil zit hier in Dordrecht dus ik moet al naar een andere locatie (niet dat Rotterdam zo ver is...) En het zou kunnen dat ze idd veel aanmeldingen hebben....
Nee dat is ook wel zo...maar dan is er een moeder die verder wil leren (zoals altijd overal zo gepromoot wordt...mama's werken en mama's naar school) en dan kan het dus niet omdat de school niets voor een leerling wil doen...die wel bijna 2000,- schoolgeld gaat betalen!
Zijn er geen andere toets dagen? Zover ik weet kan je deze toets (bij de meeste scholen) drie keer in het jaar doen. Ik ben zelf ook bezig met deze toets namelijk. &je wilt perse naar InHolland?
Ja ik wil perse naar INHolland...en de enige toets die er nog is om in september te starten is dus die van 9 juli... Ik vind het ook gek dat je niet op een andere school die toets mag doen...je zou toch denken dat het landelijk vasgesteld wordt allemaal...