Voor Zaterdag heb ik een taart gemaakt en bekleed met fondant. Moest'm in de vriezer doen en morgen begin middag wil ik'm laten ontdooien. Maar de twijfel slaat toe, ik lees tegenstrijdige tips op internet dus hoop dat hier iemand mn twijfel weg kan halen. Heb'm in een plastic zak id vriezer gezet, maar hoe het beste te ontdooien. Ik dacht: zonder zak of iets anders in de koelkast, dus kaal. Zodat het vocht weg kan. Misschien een schone theedoek erover heen zodat dat het condens opvangt? Maar lees dus ook dat je'm juist in de dichte zak moet laten en dat hij voor aansnijden wel weer opdroogt op het aanrecht. Help? Zou t zo zonde vinden als ik'm vlak van te voren verpruts!
Bij voorkeur in een kartonnen taartdoos in de koelkast! Vooral geen plastic en niets er op leggen. Rustig blijven wachten, de condens trekt uiteindelijk weg. Als je er iets op legt of plastic er om laat, dan verzamelt het condens zich en kan het vlekken veroorzaken. Als je geen taartdoos hebt, dan zou open en bloot neerzetten mijn voorkeur hebben!
Taartdoos heb ik dus niet Maar een theedoek ofzo is dus ook geen goed idee? T neemt wel vocht op.... Heb in ieder geval geen sterk ruikende spullen in mn koelkast, dus dat moet geen probleem zijn.
Het vocht trekt vanzelf weg, kost wel even tijd dus echt er af blijven in de tussentijd. Gewoon op een bord of snijplank zetten is prima Uurtje of anderhalf voor aansnijden even uit de koelkast halen en dan zou het goed moeten gaan!
Ok. Dankje.. Zal'm wel iets eerder op t aanrecht zetten, moet er nog decoratie opplakken. (Er zit geen room in of iets anders wat echt snel kan bederven) Vind t uit de vriezer halen spannender dan het maken zelf
Hema heeft taartdozen: https://www.hema.nl/winkel/koken-tafelen/koken/keukenbenodigdheden/taartdoos-(80810223)
Het komt echt goed, mits je de tijd neemt en vooral niets er over heen of waar het aan vast kan plakken. Vocht trekt vanzelf weg! Succes!
Zak eraf en 24 uur in de koelkast, evt een bakje rijst ernaast, niet aanzitten en misschien 24 uur niet kijken... komt echt goed! Niet te koud serveren dan lijkt hij droog, afhankelijk van de vulling buiten de koelkast zetten op de dag dat je hem nodig hebt