Voorbeelden donkebruin laminaat!

Discussion in 'De lounge' started by SDonya, May 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik wil donkebruin laminaat gaan leggen in onze nieuwe woning.

Nu ben ik op zoek naar voorbeelden en waar je het gekocht hebt!

Alvast bedankt:)

2. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Wil één ding zeggen... denk er héél goed over na. Want op een donkere vloer zie je ELK vuiltje, stofje, pluisje.
    M'n schoonzus heeft er elke dag spijt van... Het is mooi, als het net gepoetst is.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij weten het zeker :) We houden alle 2 niet van de 'standaard' laminaat kleur en met wit zie je ook een hele hoop.. In iedergeval bedankt voor de tip!

4. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Wij hebben donkerbruin in de woonkamer. zal straks via de laptop een foto plaatsen. geef net elise de fles.

5. christina89

christina89 Niet meer actief

Beetje rommelig maar dit is laminaat bij de gamma vandaan.

We hebben er erg spijt van dat we het genomen hebben.
    # je ziet werkelijk elk vuiltje
    #het krast verschrikkelijk en elk krasje valt onzettend erg op

we hebben deze laminaat trouwens op de vloer, in de vensterbank en op de trap omhoog.(ons huis bestaat ongeveer uit laminaat:))

6. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Wij hebben donkerbruin laminaat van het merk Cando, gekocht bij de Karwei. Het ligt over de hele bovenverdieping. Waar elke dag 2 kinderen spelen en met schoenen enz. rondlopen.
    Ik vind dat het vlekken enz. erg meevalt. Het enige wat ons erg stoort zijn dat krassen erg zichtbaar zijn.
    Wij hebben dezelfde kleur als Christina heeft.

Wij hebben op de beneden verdieping een donkere antraciet gekleurde vloer waar je wel alles op ziet.

7. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Niet op de rommel letten, kregen die dag nieuwe meubels.. Het laminaat is donkerder dan het op de onderste foto lijkt.. Volgens mij komt het bij de Carpetright vandaan, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.. Ik vind de vuiligheid en krassen wel meevallen eigenlijk..

8. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben donkerbruin laminaat gehad. Heb alleen geen fotos op de laptop staan maar na 2 dagen hebben we het volledig eruit kunnen halen en terug brengen. Was overigens laminaat van de Hornbach (weet even het merk niet meer) Maar wat een ellende binnen 1 dag vol met krassen. En kon wel 10x per dag stofzuigen werd er helemaal gek van. Maar de krassen was gewoon het ergste. Kinderen konden gewoon geen eens spelen, als er iets werd verschoven al gelijk een diepe kras.

In de gang ligt het hier nog wel maar het ziet er niet meer uit (na 9 maanden) Als we een hond of kat hadden gehad was het nog extremer geweest.

Hier dus ook het advies denk er heeeeeel goed over na.

we hebben nu grijs laminaat met klein beetje bruin erin en tot op de dag van vandaag super blij mee. Zie er bijna niks op :)

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heb geen foto op de laptop geloof ik, maar wij hebben donker laminaat. Vind het wel meevallen met wat je erop ziet als ik eerlijk ben.

Mijn moeder heeft nog weer een tint donkerder en ook daar vind ik het erg meevallen. En ze heeft vrijwel de hele dag inloop. Krassen zie je indd wel beter dan op licht laminaat.

10. Solana

Solana Bekend lid

Mar 11, 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze is in ons vorige huis. Laminaat van Pergo. Geen kras op te krijgen en blijft erg mooi! Dus zeker een aanrader!

Nieuwe vloer.jpg

Attached Files:

11. Solana

Solana Bekend lid

Mar 11, 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben nu deze. Deze vloer is van Quick step en zou ik niet aanraden. Er komen erg snel krassen op. Dus ik heb wel spijt van deze vloer, en was liever weer voor Pergo gegaan.
    (dit is trouwens een foto van tijdens de verhuizing).

25.jpg

12. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Wij hebben ook een donkere vloer en wij zijn er heel erg blij mee. Wat vuil betreft vind ik nog wel meevallen en krassen zie ik ook niet. Ik zou niet anders meer willen!!

13. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wij hebben ook een donkere vloer. Veel krassen en je blijft dweilen....

14. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij hebben een donker laminaat met houtnerf patroon. En ik ben er 100% tevreden over! Ik heb hier 3 kinderen en 2 honden en het vuil zie je gewoon niet liggen (ok dat klinkt alsof ik nooit schoonmaak :D)
    Het enige jammere vind ik dat als de honden met vochtige poten binnen gelopen hebt je voetsporen ziet. Maarja daar kan ik mee leven hoor!
    10x beter als dat tapijt wat we eerst hadden.

Zal even kijken of ik een foto van vinden/maken.

15. Alita

Alita Niet meer actief

Wij hebben ook donkerbruin laminaat.....ik vondt het prachtig! Maar nu ben ik blij dat we binnenkort tegels gaan leggen! Eerst nog nagedacht over parket maar het wordt tegels...

Je ziet er werkelijk alles op! Ik vindt het 110000x niks....maar goed daar vroeg je niet om.

Ik ga geen foto plaatsen maar ik ben wel erg "tevreden" over het laminaat. Het is een duurder laminaat wat gebruikt kon worden voor kantoren enz....daar zou ik wel even goed naar kijken. Liever wat meer uitgeven dan dat je slchte laminaat hebt.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Zeg dat wel! Heb sinds 2,5 maand donker laminaat. Van Ikea, trouwens.
    Je ziet idd elk vuiltje maar vond het gewoon een mooie kleur. Spijt is een groot woord, maar misschien was een goede vinyl met laminaatdessin een beter alternatief geweest, omdat je vuiltjes daar niet zo goed op ziet. Ach ja het is ook maar net hoe erg je je daar aan stoort (ik nogal erg helaas : P) anders is het een kwestie van even dagelijks vegen, stofzuigen of swifferen.

17. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hadden in onze vorige woning donker laminaat. Dat je er alles op ziet vind ik alleen maar fijn. Op een andere vloer ligt die rotzooi er namelijk ook hoor. Dus ik vond het juist prettig dat ik het zag als de vloer vies was. En ja ik irriteerde me wel eens aan de witte hondenharen van ons hondje op de donkere vloer maar joh, stofzuigen is toch zo erg niet. (vind ik)
    Vlekken hadden we juist minder dan op een lichtere vloer en krassen ook echt niet hoor! Ligt misschien aan de kwaliteit van de vloer? Wij hadden er eentje gehaald bij de speciaalzaak dus niet bij een bouwmarkt ofzo. Vond het top kwaliteit!

Een foto zal ik eens even zoeken. Wij hadden echt heel donker icm witte meubels.

Attached Files:

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Kijk dit is precies wat ik bedoelde! Wij gaan ook witte meubels nemen en gaan het dan combineren met donker!

Iedereen bedankt voor de voorbeelden! We hebben vandaag een hele mooie bij de Praxis gezien en als tweede optie hebben we een zwarte van jan des bouvrie gezien bij de Gamma:) Maandag krijgen we de sleutel dus als alles ligt zal ik ook even een foto plaatsen!;)

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Het eerste wat ik ook dacht is: daar ga je spijt van krijgen!

Ook wij hadden toen we hier kwamen wonen donkerbruin laminaat laten leggen!!!
    Het heeft er welgeteld een half jaartje ingelegen en toen heb ik mijn vader gebeld, of hij een keertje een zaterdag vrij was binnenkort!:D!
    Je zag er echt ALLES op! En allemaal leuk en aardig, stofzuigen moeten we toch elke dag met onze hond, maar dit was gewoon niet normaal meer...

Dus na een half jaar alles eruit en een wat lichtere en meer bewerkte vloer erin! HEERLIJK!
    (en wij hebben ook witte meubels!)

Ik hoop voor jullie dat het anders uitpakt dat het heel mooi zal staan!!!

20. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen welke je bij de prais heb gezien? Laminaat. wat wij gekocht hadden bij de hornbach was ook bij de praxis namelijk. Exact dezelfde en die raad ik je echt af.

Zal even een foto erbij doen wat ons laminaat deed na 1 dag:

View attachment 242749

Share This Page