oei oei nu gaan we t krijgen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door happymama, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

help !!!!!
    mijn dochter is een geweldige eter . lust alles en eet altijd alles op .
    behalve vandaag !!!!!
    ze wil ineens geen brood eten . ik kan t niet geven want ze wil t zelf doen .
    dus als ik haar dan een stukje geef dan knijpt ze t fijn en gooit t op de grond .
    nu snap ik dat ze me aan t uitproberen is of iets dergelijks . maar hoe krijg ik nu die boterham erin ??? moet ik ze dadelijk gewoon zonder eten naar bed doen ??

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Gewoon lekker zelf laten doen. En af en toe proberen er een stukje in te stoppen. En het is echt niet erg als ze een keertje niet of minder eet.

3. happymama

nee zal vast niet erg zijn maar slaapt ze dadelijk wel op een lege maag . ik betwijfel t

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn advies is negeren. geen brood eten? prima dan geen brood maar verder geen aandacht aan geven. werkt hier het beste. Zoonlief hier lag vorige week 3 dagen zonder avondeten op bed... lust ik niet zei hij en wou echt niks hebben. Heb het weg gezet en verder geen aandacht aan gegeven. en nu eet hij weer vollop dus. Als jij er aandacht aan geeft dat ze niet eet vinden ze alleen maar leuk, negatieve aandacht is ook aandacht nl ;) dus als ze wel eet belonen, eet ze niet dan geen aandacht er aan schenken. O ja als mijn zoon niet wil eten krijgt hij ook geen tussendoortjes (moeilijk want je wilt toch dat ze wat eten...) maar ik beperk de tussendoortjes dan ook.

5. happymama

heb ze nog even zelf laate kliederen, af en toe nam ze een hap en beloonde ik haar uitbundig... daarna gewoon op bed gelegt... kijken hoelang ze nu slaapt hihi

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier is het altijd "hmm klaar?" "ja mijn buik is vol"
    "ok dan zet ik je bord weg"

is haar buik dan nog steeds vol.. kun je het ook gerust weghalen zonder problemen.
    Alleen als ze echt maar 2 happen gegeten heeft wil ik dr "oude boterham" nog weleens op het aanrecht laten staan.
    als ze dan een uur later weer honger heeft.. kan ze diezelfde boterham alsnog opeten.

maar ook hier een echte alleseter.. en heeft ze dan een keertje geen zin.. tja dan maar niet :)
    Hollands welvaren hier.. dus ze heeft vooral zichzelf ermee als ze uur later weer honger heeft..

Deel Deze Pagina