Onze voortuin is veranderd van veel beplanting naar ardennersplit en een vakje voor planten struikjes etc. maar nu zoek ik beplanting die winterhard is, liefst groen blijft Daarnaast beplanting die winterhard is en mooi kleurtje krijgt in lente zomer En zo min mogelijk onderhoud en bewatering ( er zit een druppelaar maar dat is het enige stukje tuin wat dan nog water nodig heeft/ kan krijgen dus of we daarvoor de pomp nog laten gaan??)
Planten die mij geschikt lijken: Pachysandra witte bloemen in het voorjaar Maagdenpalm = vinca blauwe bloemen of wit Waldsteinia Ternata gele bloemen in het voorjaar. Iets hogers erin ter variatie: mini vlinderstruik erin. Wil wel graag zon. Eventueel wat bollen crocussen, narcisjes of blauwe druifjes. Bij heel extreem droog weer zou je het misschien toch een keertje water moeten geven.
Thnx! De vlinderstruik heb ik nu in pot, maar in de voortuin is er ochtend zon wat rond 13:00 verdwijnt, zou dat genoeg zijn?
Ja hoor, ik heb er ook in mijn voortuin staan en deze krijgen minder zon dan in mijn achtertuin, maar ze doen het allebei goed.
ik heb nu 2 Hebes gekocht voor in m'n voortuin in een vierkante bak en in een pot.. een soort verfijnde vlinderstruik . Voortuin op het noorden - dus ook tot de middag zon... Misschien ook nog een idee...