klinkt mij als een ziekte in de tanden. Heeft waarschijnlijk erg weinig met een voedingspatroon te maken. Als het kan regelen dat die tanden indd geseald worden. Ze eet natuurlijk slecht, zwarte niet sterke tanden eet niet zo lekker lijkt me.Arm meiske.
Het zou inderdaad zomaar kunnen zijn dat het slechte eten een gevolg is van de staat van het gebit. Door niet poetsen en slecht eten krijg je inderdaad gaatjes en slechte tanden maar echt niet dat ze helemaal zwart worden. Ik hoop dat je verder geholpen kunt worden en daarmee dit kind. Zijn ze wel verzekerd of zijn ze hier op een visum? Ik maak uit je woorden op dat het om niet Nederlanders gaat? Niet dat het er toe doet maar bedoel meer of er bijvoorbeeld iemand garant voor ze moet staan of dat ze uberhaupt verzekerd zijn. Dat maakt natuurlijk erg uit of ze geholpen kunnen worden of niet.
Haar slechte tanden dragen inderdaad bij aan haar eetgedrag. En daarom is ze vaak ziek en zwakjes, arm meisje inderdaad. Boordevol, klopt. De ouders zitten in een enorme stressvolle periode waarin ze niet weten of ze teruggestuurd worden naar hun land. Dan heb je natuurlijk ook niet zomaar toegang tot medische zorg. Zielig. Gelukkig mogen ze bij mijn huisarts komen.
jeetje wat erg zeg voor dit meisje en denk ook wel voor de ouders. Lijkt me in zo'n situatie niet makkelijk en ze zullen zich vast wel zorgen maken om hun meisje. wanneer kan ze naar de HA? Benieuwd wat die zegt.
ik heb als kind dit gehad, omdat ik een fles yoki mee kreeg voor het slapen maar als dat het niet kan zijn.. is dat kindje mss ooit heel hard gevallen ofzo..kennisje haar kindje heeft zwarte tandjes door een klap van het vallen op een badkamerrand
Bij mijn zoontje op de psz ook een kindje met zwarte stompjes in de mond. Schrok ervan toen ik het zag! Die moeder zei ook: ze snoept niet, maar wel nog een fles ranja mee naar bed en de hele dag pakjes Wicky, dat is ook snoepen!
Volgende week dinsdag gaan we naar de huisarts. Ik ben benieuwd wat hij zegt, ik vermoed toch dat hij bloed gaat prikken en het lijkt me dat ze een aantal tekorten heeft. Mocht het calciumtekort zijn en ze krijgt supplementen, kunnen de tanden dan 'herstellen'? In de zin van, rotten ze dan niet nog verder weg? De behandeling bij de tandarts gaan ze ook moeten doen, dan maar onder narcose.
Triest... grote mensentanden zullen ook zwart zijn, of zal ze gewoon altijd een zwak gebit blijven houden? Ik dacht eerst dat het alleen haar voortanden waren (4), die zwart zien, de ondertanden is gek genoeg niets aan te zien. Maar de kiezen, echt ALLE kiezen zijn verrot! Bedankt voor alle reacties en het meedenken!
Gut, wat zielig voor het kindje en wat een stressvolle situatie voor de ouders. Mag ik wel even zeggen dat ik het ongelofelijk lief van je vind dat je hun kindje zo helpt? Echt, de wereld zou zoveel beter zijn als er meer mensen zoals jij waren...
Ik denk dat alleen een tandarts kan aangeven hoe de rest van het gebit is. waarschijnlijk zijn de grote mensen tanden niet rot. maar vermoedelijk wel zwak.
als het kind heftige reflux heeft kan de maagzuur haar tanden verrotten in de nacht, dat kan ook monds afweer tegen bacterie verslechteren. slijm in mond kan ook tanden slecht maken als lichaam slecht functioneert. zeker naar HA.
Reflux heeft ze niet (gehad). Ik ben ook heel benieuwd wat de huisarts zegt volgende week. Bedankt voor het meedenken!
ik hoop het niets ernstigs is. misschien is ze inderdaad ondervoed tijdens het krijgen van tanden. een dietiste kan dan wel helpen denk ik.
Wat ontzettend lief dat je zo meegaand met het gezin bent!! Hoe is het gegaan bij je HA? Mijn broertje zijn melkgebit was helemaal aangetast door wolf en kwamen ook zwart door (30 jaar geleden). Daarna zijn volwassen gebit ook aangetast Hij is als baby veel ziek geweest en veel AB gehad (toen zat er nog suiker in) en dat heeft zijn gebit aangetast.