Ik heb ieder jaar een probleem als ik sandalen of gewone zomerschoenen aan heb gehad: mijn voeten stinken nog erger dan de meest stinkende schimmelkaas. Met normale schoenen heb ik nergens last van, maar zodra ik sandalen aan doe is het bingo. Iemand tips om daar van af te komen?
Herkenbaar. Ik lees even mee.... Ik heb voor één paar (dichte) schoenen nu wel inlegzooltjes gedaan, waar een lekker fris geurtje aan zit. En ik moet zeggen dat daarmee mijn stinkvoeten in die schoenen wel minder zijn. Maar inderdaad, wat te doen met sandalen.... Vind het ook wel raar. Je voeten worden heel erg 'gelucht' met open schoenen, en dan toch die stank.
In n sandaal weet ik niet je zou kunnen proberen om dubbelzijdig tape te gebruiken om t op z'n plek te houden
D'r zit geen barrière tussen de voet en de schoen (sok) die het vocht opvangt En om dat je voeten zo open en bloot zijn dan vervliegt t vocht heel snel en blijft de zweet bacterie achter en oud zweet stinkt Wat je ook kan proberen is je voeten in te spuiten met odorex of n ander sterk middel tegen transpiratie
Ik wrijf 's ochtends mijn voeten in met talkpoeder en heb nergens meer last van. Door het talkpoeder gaan mijn voeten niet zweten en stinken ze dus ook niet.
In schoenenwinkels heb je speciale deo voor je voeten. Verder schijnt het te helpen om het voetbed schoon te maken met groene zeep.
Ja, ik spray mijn voeten met de antitranspirant van Therme, die 5 dagen werkt. Dit is het enige wat bij mij helpt tegen het flinke zweten wat ik altijd doe. Daarnaast is mijn eczeem sinds meer dan tien jaar onder controle!!
Koop een potje pedicare. Vaak bij de schoenmaker of betere schoenenwinkel te koop. Kost ong 10 euro. Serieus mijn vriend had zulke stinkvoeten... was echt niet leuk meer. Alles geprobeerd en niets hielp totdat we pedicare tegen kwamen. Sindsdien heeft hij geen last meer van stinkvoeten. Schema van smeren aanhouden wat in de bijsluiter staat.