Een vraag betreft foliumzuur

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mymommy, Aug 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mymommy

mymommy Lid

Jul 20, 2011
    92
    1
    6
    student
    het warme Koeweit
    hallo,

Ik heb een vraag waar ik me erg zorgen over maak. Eerst volgt er wat voorgeschiedenis

02-05 gestopt met de pil
    26-07 eerste dag laatste menstruatie heb gewone menstruatie van 5 dagen gehad
    14-08 super donkere zwangerschapstest en meteen een positieve bloedtest
    23-08 NOD

Ik weet nog niet hoelang ik al zwanger ben aangezien ik een hele donkere zwangerschapstest heb gehad en al zo vroeg. Echter heb ik nog tot op heden geen foliumzuur geslikt. Ik heb nu wel een potje aangeschaft van het merk Puritan's Pride. Op de achterkant wordt wel afgeraden om zonder voorschrift van een arts als zwangere hier aan te beginnen. Het gaat om 400mcg . Kan ik hier alsnog aan beginnen? En mag ik er meer dan 1 per dag slikken om in te halen of heeft het geen zin om meerdere per dag te slikken. En indien ik er meerdere op een dag mag hoeveel dan?
    Ik kan pas eind augustus bij een verloskundige terecht, om te kijken hoe lang ik al zwanger ben.

Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

begin maar met foliumzuur, 1 pil per dag. Inhalen heeft geen zin maar als je nu begint is dat nog mooi meegenomen!

Mirjam

Share This Page