Klopt deze meting denken jullie?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Zonnetje13, 15 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Gisteren een eerste vroege echo gehad. Het hartje klopte stevig gelukkig.
    Maar volgens mijn berekening zou ik gisteren minstens 7w1d moeten zijn. De meting kwam echter uit op 6w3d. Nu zei mijn verloskundige dat zo'n meting op deze termijn echt onbetrouwbaar is omdat een millimeter ernaast zitten al één of twee dagen scheelt.
    Ik bekeek daarnet mijn echo foto en in mijn ogen heeft hij inderdaad iets te kort gemeten. Wat denken jullie?
    Voel me er zo onzeker door, vooral omdat ik al eerder miskramen heb gehad. Ik ben bang dat dit babytje dus niet goed genoeg groeit :(

Bijgevoegde bestanden:

2. lovejay

lovejay Bekend lid

19 sep 2014
    728
    455
    63
    Ik snap je onzekerheid. Maar inderdaad die metingen zijn nog echt niet zo betrouwbaar. Ik ben 2 keer terug gezet..daardoor kwam ik week minder ver dan mijn eigen berekening op basis van ovulatietesten. Ik werd ook bang omdat ik in feb een miskraam had.
    Nu met 20 weken echo kwam eruit dat hij een week voor loopt qua groei. Uitgerekende datum op de datum waar ik op uit kwam. Dus ja..hij staat wel nog steeds op 1e meting maar eigenlijk ben ik dus een week verder.
    Kan zomaar zijn dat je volgende meting weer vooruit gezet wordt! :)

3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Was bij mij ook, 1 week verschil. Kan zowel een meetfoutje zijn (millimeterwerk) als een latere eisprong en/of innesteling. Nadien bij volgende echo's weer paar dagen vooruit gezet.

Bij mijn missed abortion was er 2 wk verschil en dat was echt niet goed, dan is t verschil tekort.

4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.488
    113
    Dat is idd echt het nadeel van vroege echo's. Ik werd op mijn allereerste echo ook ruim een week teruggezet. (ipv 6 weken was ik 4.4) Ik kreeg alweer flashbacks naar mijn MA en ben een dag heel verdrietig geweest.
    2 weker later bleek ik toch netjes op schema te liggen en was die eerste echo idd een meetfoutje oid.

Mijn top: Verstand op 0 en wacht de volgende echo af, hoe moeilijk ook.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.310
    113
    Vrouw
    Echo meting is nu volstrekt onbetrouwbaar voor een termijnmeting. Dus pin je er niet op vast. Als ze een kloppend hartje zien, mooie vruchtzak en goed zichtbaar vruchtje is dat een prima vitaliteitsecho.

6. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    Meting zelf ziet er prima uit, maar het kan goed dat ze er toch net ietsje naast zit. Het is ook geen groot verschil..

Bij mij zat er een week tussen en 9 dagen later was dat nog maar 4 dagen verschil en nu nog maar 2 dagen. Kan dus inderdaad nog heel goed bijtrekken. Een stevig kloppend hartje is het belangrijkste!

7. AI76

AI76 Actief lid

9 aug 2019
    125
    135
    43
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Ik wist wanneer ik de eerste positieve test had, en hoeveel dpo deze ongeveer was, maar bij de eerste echo scheelde het ook 6 dagen tussen mijn berekening en de echo meting.
    Bij de tweede echo liep de echo meting precies gelijk met mijn berekening.

8. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Dank jullie wel! Ik zal "geduldig" (kuch) afwachten :rolleyes:

9. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Ik heb er niet zo'n goede ervaring mee.. Had met 7+6 een echo alleen meting kwam uit op 7 weken. Met 10 weken kwamen we erachter dat het hartje gestopt was.

Maar op jouw foto ziet het er wel uit alsof ze verkeerd heeft gemeten, en een meetfout is zo gemaakt op dat termijn. Je leest gelukkig ook genoeg verhalen waarbij het wel goed afliep :)

10. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik heb hetzelfde gehad en bij mij trok het verschil bij in de weken erna.

11. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wanneer heb je weer n echo?

Deel Deze Pagina