Hallo,Ik heb gisteren een echo gehad. Toen zagen we dat het hartje was gaan kloppen dus daar waren wij heel erg blij mee. Alleen even later zagen ze waarschijnlijk een stolsel in de baarmoeder van 4 cm. Maar nou was ik benieuwd of dit risico's kan brengen voor het kindje. Ik ben zo onzeker. En dan zegt de een je moet rust houden en de ander zegt weer dat maakt niks uit als je maar niet de marathon gaat lopen. Heeft iemand misschien een Beetje duidelijkheid voor mij ik ben zo onzeker 😔
Spannend hoor! Maar eh... Wie is 'de een' en wie 'de ander'? Als dit mensen zijn van dit forum... Met alle respect, maar met zo'n vraag moet je echt bij je vk/gyn zijn!!! Niet te veel lezen op internet! Ik heb ook bloed/stolsel gehad. Mijn gyn zei dat het veel voorkomt en dat het meestal niets betekent. Heb geen rust-advies gehad. (Over een marathon hebben we het niet gehad )
Ik heb gister een echo gehad ivm bruinverlies. Bij mij zit er net onder het vruchtzakje een zwart plekje, wss gevuld met (oud)bloed. Komt door de aanleg van de placenta, volgens mijn fertiliteitsarts geen reden tot zorg.
Ik had bij de eerste echo een cyste in mn baarmoeder, maar 2.5 week later was hij alweer weg. Hij lostte vanzelf op. Ik weet alleen niet hoe het met stolsels zit.
Ik had met 6.5 ook bloedstolsels. 2 weken bruinverlies van gehad na een bloeding. Met 10.4 weer bloedvelies en met 12.2 weer flink. Weer hematoom. Nog steeds bruinverlies. Advies hier is rustig aan doen!
De berichten wat te doen wisselen inderdaad erg. De nederlandse gyn's en vk's vinden bloedverlies of hematomen over het algemeen geen rede tot rust nemen. In Belgie daarintegen leggen ze direct platte bedrust op. Ik heb 3 van de 4 zwangerschappen hematomen gehad in combinatie met bloedverlies. 2 keer hiervan ging het fout na hartactie. De 3e keer had ik aanzienlijk minder bloedverlies en meteen rust genomen en bleef het goed gaan. Hematoom was ook best groot maar nam per echo af (door lichaam opgenomen, na de 8 weken geen bloed meer verloren). Waarom het de eerste 2 keer mis is gegaan zal niemand weten. Wel heb ik de 3e en 4e zwangerschap progesteron gebruikt dus het kan zomaar dat het helemaal niets met de hematomen te maken had. Ik heb toen veel gelezen en gelukkig ook erg veel succes verhalen dus ik hoop voor jou ook op het beste! Of je ds rust gaat nemen, doe waar je je goed bij voelt. Ik dacht zelf baad het niet dan schaad het niet en zo kon ik mezelf achteraf niets verwijten. Bij de eerste 2 zwangerschappen had ik nog niet van rust gehoord dus ook niet gedaan... Succes
Ik had er ook eentje, is vanzelf weggegaan na een paar dagen. Men had me gezegd het rustig aan te doen. Ben gaan werken maar wel direct op de bank gaan liggen als ik thuiskwam e.d.
Hierbij mijn echo met hematoom (2,3x5,4x1.7cm groot) Mijn gyn heeft verteld, een iets hogere kans op een miskraam. Tijdens een bloeding kan het vruchtje meekomen. Het kan ook de vliesjes beschadigen waardoor je ook een miskraam kan krijgen. Hoe krijg je een hematoom? Kan door de innesteling komen, het kunnen er 2 geweest zijn, maar ook omdat je baarmoeder groeit. Er gebeurt immers heel veel nu in je buik Heb heftige bloedingen gehad, maar mijn kindje zit er nog steeds!! Donderdag ben ik 12 weken, en krijg ik weer een echo. Hoop dat mn hematoom weg is. Maar ik neem aan dat jij tot nu toe nog niet hebt gebloed. Je lichaam neemt het vaak zelf op. (Veel vrouwen hebben en hematoom, maar wanneer zij pas een eerste echo krijgen tussen 10/12 weken is daar al niks meer van te zien, waardoor ze ook niet weten dat er een hematoom was)
hoi, ook ik heb met 13 weken ongeveer een fikse bloeding gehad waaraan ik een vrij groot bloedstolsel aan over heb gehouden ik moest het heel rustig aan doen ben in de ziektewet gegaan ik mocht niet meer stofzuigen zware dingen tillen en zo weinig mogelijk bukken geen gemeenschap om het zo rustig mogeijk te houden daar van binnen ik had het stolsel achter mijn vliezen zitten dus de kan is groot dat mijn vliezen week worden en te vroeg ga bevallen tot nu toe gaat het nog steeds goed maar een vreselijke zwangerschap tot nu toe je weet niet wat er gaat gebeuren maar voor mij is iedere week er 1. mijn advies is echt rustig aan te doen dan weet je dat het daar niet aan heeft gelegen als het wel mis gaat maar heb wel meer goede aflopen gelzezen dan dat het fout gaat maar het kan inderdaad wezen dat als de bloedstolsel eruit komt dan dan het kindje mee komt zo is mij het verteld. sterkte duim voor je dat het goed gaat.
Ik zit helaas ook met hetzelfde probleem. Vanaf het moment dat ik een positieve zwangerschapstest had begon ik te vloeien. Het begon met bruin bloedverlies maar ging na een paar dagen over in rood (na zeggen oud bloed) Tegen mij is zelfs op een eerste echo gezegd dat het een miskraam was. Ik was natuurlijk erg verdrietig.... maakte me alweer op voor een volgende miskraam. Tot de controle echo.... bleek dus een kloppend hartje te zien! Wauw wat een opluchting maar gelijk ook heel erg onzeker. Er was een hematoom van 3 bij 4 cm. En ik vloei echt wel elke paar dagen erg. Ik heb intussen al 4 echo's gehad. Zelfs een keer op de seh terecht gekomen doordat ik zoveel bloed verlies. Maar gelukkig is het "oud bloed"dus ik zal er zelf weinig aan overhouden. Elke dag is weer onzeker en dat zal het ook wel even blijven. Volgende week weer een echo maar het liefst zou ik elke dag gaan!! Nu maar hopen dat het hematoom wegtrekt en dat ik kan genieten van de zwangerschap. Tegen mij is gezegd dat het niet bewezen is dat rust houden een miskraam voorkomt. Ook niet dat het beter zal zijn voor het wegtrekken van het hematoom. AL merk ik wel dat als ik veel gedaan heb ik erger ga vloeien. Succes .... ik weet dat het echt geen pretje is!
Eens, ik had bloedverlies in het begin van mijn zwangerschap. Mijn Nl gyn zei dat ik gewoon alles kon doen, mits rustig aan. Maar mijn Spaanse gyn gaf duidelijk aan: Bij bloedverlies minimaal 2 dagen platte bedrust. Je begrijpt dus dat ik heel veel rust genomen heb...
ik had met 9 weken bloedverlies en bleek een hematoompje te hebben. heb rust genomen en bloedverlies nam af. Bij elke echte inspanning kreeg ik weer bloedverlies en krampen. ik zit nu 100% in de ziektewet en span me bijna niet in. kindje zit er nog in en hopelijk blijft die dat nog een week of 24