Welke speelgoedtrein is leuk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juffie81, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Voor Sinterklaas wil ik een speelgoedtrein aan mijn zoontje cadeau geven...

Ik zit te twijfelen tussen de duplo trein en Thomas de trein..
    Eigenlijk had ik mijn keus gemaakt voor de houten Thomas de trein maar die zal binnen één a twee jaar niet meer te verkrijgen zijn..

Welke trein hebben jullie en hoe bevalt tie??

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij hebben de duplotrein, oneindig veel speelplezier hiermee, echt een superaanwinst!!

3. Wij hebben de Thomas met plastic rails. Hier heb je wel superveel mogelijkheden mee, uitbreiden met rails, bruggetjes, allerlei gebouwtjes, treintjes...
    En Thomas is gewoon favoriet hier, ook de DVD'tjes en andere spulletjes

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier staat de duplo trein klaar voor 5 december

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik zou voor de duplo gaan

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

wij hebben de duplotrein en er wordt veel mee gespeeld.

7. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    wij hebben de thomas de trein van kunststof. wordt heel veel mee gespeeld en de Thomas figuurtjes zijn echt favoriet hier. De treintjes rijden ook goed. op de houten rails die we ook hebben is mijn zoontje nog wel eens boos ;)

8. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    hier ook een duplo trein en allebei de kindjes (2 en 5) kunnen er uren mee spelen....

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je zegt dat die van Thomas de trein over een paar jaar niet meer beschikbaar is; ik heb begrepen dat die rails vrij universeel zijn en dat er dus ook andere merken op passen. Lijkt me dus geen probleem :)

10. tulip

tulip Niet meer actief

haha, wij hebben de hello kitty trein, maar weet niet of je zoontje daar blij mee is??? Wel een leuke hoor met station en passagiers.:D

11. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    hihi
    ik zou denk ik voor de duplo gaan vinden kinderen vaak helemaal te gek en veel uitbreidings mogelijkheden.
    alleen de rede waarom jij zegt niet voor de thomas trein te gaan.
    over twee jaar speelt jullie kleine waarschijnlijk ook niet meer met die van duplo want dan vinden ze zich zelf te groot voor duplo en willen ze lego of playmobile.

waarschijnlijk heb je niets aan dit advies maar ik wilde het toch even kwijt

liefs luusje

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier een duplo trein, kan hij zich uren mee vermaken. Maar moet wel zeggen, Joris interesseert zich niet voor thomas, dus dat zou de keuze wel makkelijker maken ;) Ik ben zelf wel van mening, bij duplo weet je van de kwaliteit, weet niet of de thomas trein ook zo goed van kwaliteit is...

13. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Mijn oudste zoon heeft een aardig grote baan van Thomas de trein gekregen toen hij 2,5 was en hij gaat m nu pas echt leuk vinden (hij is nu 4). Hij verzint nu hele verhalen en is er heel lang zoet mee. De baan past overigens heel goed inelkaar en er is ook nog niks kapot gegaan, terwijl mijn jongste de hele baan nog weleens uitelkaar haalt en er lekker bovenop gaat zitten...;););)!

Mijn jongste krijgt met sinterklaas de duplo trein. Hij is dan 2,5. De trein rijdt vanzelf en ik denk dat dat voor deze leeftijd leuker is. Met de Thomas baan moeten ze toch zelf een beetje fantasie hebben.

Hopelijk heb je hier iets aan.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een ander geluid: wij hebben een trein van Brio (erg veel in te verkrijgen en te combineren met auto's, garages etc etc) en hierop passen de treintjes van ondermeer Thomas ook. Groot succes en zeer duurzaam (wel wat duurder)

15. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ons zoontje wordt in februari 2, ik heb in onze omgeving daarom eens gekeken wat anderen hebben en waar ze veel mee spelen. Ik merk dat iedereen over beide treinen heel positief is. Zelfs kinderen die beide hebben spelen met beide veel. Ook blijkt de kwaliteit van thomas wel ongeveer net zo goed te zijn als duplo.

Wat mij alleen een lichte voorkeur voor de duplotrein geeft op dit moment is het feit dat een kind van bijna 2 de duplo rails waarschijnlijk zelf in elkaar kan zetten en dat ze bij de thomas rails wel bijna 3 moeten zijn.
    Denk dat we met sinterklaas voor de duplo rails gaan en dit niet zo uitgebreid doen (bijv. alleen startset) en dat hij dan later (bijv. met zijn 2e of 3e verjaardag) wat van thomas krijgt.

16. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Zijn er meer mensen die beide hebben en hun ervaring hier willen plaatsen?

17. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Niet meer erveringen met de treinbaan van Thomas of duplo?

Deel Deze Pagina