Bestaat er een 10 maanden sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Popsel, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Ken mijn dochtertje niet meer terug. Voorheen prima ritme overdag, at en dronk goed en kon ook even alleen spelen. Op de buik liggen en draaien heeft ze nooit graag gedaan, dat weten we.

Maar vanaf vorige week rommelt ze met 2 of 3 slaapjes overdag, geen rust om te eten, lijkt elke keer ontzettend uitgehongerd en is niet tevreden na het eten (ook al geef ik al iets meer) wil vaak meteen daarna slapen en als ik iets te lang wacht is ze over haar toeren en over haar slaap heen: dan moet ze echt gekalmeerd worden.

Ik heb al gedacht aan tandjes: 2 zijn er al door en verder voel of zie ik niets. Eten krijgt ze m.i. genoeg:
    7.00: pap
    10.00 fruit (1-2 stuks)
    12.00: 1-2 boterhammen en melk in beker; drinkt ze niet veel van
    17.00: groente en soms yoghurt
    18.30: fles

Tussendoor water, thee en soms sap en koekje. Ze drinkt minimaal, wel nog een flessenkind. Met moeite krijg ik middagfles eraf, wil het liefste melk uit fles drinken en ook het liefste warm. Dit lijkt bij haar middagritueel te horen.

Slaap krijgt ze m.i. ook voldoende: slaapt hele nacht van 19.00-8.00.
    Daarna van 9.00-11.00 en van 13.00-15.00 en vaak nog van 17.00-18.00 uur.

Daarom vroeg ik me af: een ontwikkelingssprongetje? Boek oei ik groei is uitgeleend, ik pin me niet vast op dit boek hoor maar ben even benieuwd.

Iemand anders misschien tips?

Thanx

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Er bestaan geen vaste sprongen. Dus ja, het zou prima kunnen dat haar ontwikkeling op dit moment even een fase doorloopt waardoor ze wat van slag is. Ieder kind doet dat op zijn of haar eigen moment(en) :)

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik heb het boek opengeslagen, er staat geen 10 maandensprong in maar wel eentje rond 46 weken oftewel bijna 11 maanden. Misschien dat ze wat eerder de sprong maakt?

4. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Yukl,
    Bedankt voor je snelle reactie.
    Was zomaar benieuwd naar andere ervaringen. ben het niet gewend dat ze niet meteen gaat slapen en zo ontevreden is na het eten. is namelijk een echte lekkerbek en nu is het soms al huilen tijdens het eten.

Nu slaapt ze trouwens, heeft even geduurd ;)

Ze krijgen ook zoveel indrukken op een dag te verwerken, daar ben ik me erg van bewust. Zou ik ook onrustig van worden misschien :)

5. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    @Charmed72,

Bedankt voor het opzoeken!
    Zou best kunnen ja, heb het idee dat ze altijd een ietsiepietsie voorloopt.
    Dat zou wel veel kunnen verdragen, thanx!

Deel Deze Pagina