Ideale vakantie??....vertel....

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by klarinet, Jul 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Het is vakantietijd!! Dus mijn vraag: wat is jullie ideale vakantie?
    Waar gaan jullie het liefst heen en in welke accomodatie verblijven jullie het liefst?
    En is dat ook de vakantie de jullie uiteindelijk geboekt hebben?

Mijn ideale vakantie is lekker 2 weken weg in een sta caravan, ergens waar het weer lekker is. Maakt me niet veel uit of dat zuid Duitsland of Frankrijk is.
    Overigens vind ik de sta caravans in het hoog seizoen wel echt duur!!! Dus volgend jaar nog, en daarna kijken we verder.
    Dit jaar blijven we maar lekker thuis, met de dikke buik (voor zolang dat nog duurt!!)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,143
    113
    Meest ideale tot nu toe: Siam beach resort op Koh Chang (Thailand), wat een plek, geweldig!

Dit jaar niet zo ver, willen niet zo ver vliegen met de kids, gaan nu naar de Rome.

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Mijn ideale vakantie is op tenerife in een hotel van Riu. Lekker 2 weken luieren aan het zwembad, schelpen zoeken in de zee en relaxen met de kids. Heerlijk.

Dit jaar niet geboekt, is toch een vrij dure vakantie.

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Lekker relaxen, lekker weer (niet te warm), genoeg te doen/zien in de buurt, en een goede accomodatie.

Waar, maakt niet echt uit:)

5. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    mijn ideale vakantie was...een all inn hotel Iberostar Punta Cana op de dominicaanse republiek!! Het was daar zo heerlijk en geweldig maar niet elk jaar te betalen hahha...maar wil er graag nog heen....verder hou ik echt van de all inn hotels vind dat zo lekker...vaak al in Turkije geweest:D dit jaar niet ivm zwangerschap

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Auto inpakken en dan een appartementje ergens in Toscane...zalig! Italiaans eten, Italiaanse wijn, de omgeving...
    Alleen de rit ernaar toe vind ik naar, maar als je de tijd neemt kom je ook onderweg veel mooie dingen tegen.

*diepe zucht*

7. amberliek

amberliek Bekend lid

Oct 10, 2010
    951
    0
    0
    ultieme vakantie sinds we dochterlief hebben is lekker naar de camping in zuid frankrijk waar we het alle drie erg naar onze zin hebben...waar we dit jaar toch wel op een super camping geweest zijn met 5 *....bij aankomst staat er een compleet ingerichte tent met gewone bedden en alles wat je nodig hebt...moet ook zeggen dat het me verbaasde hoe groot deze tenten waren...vorig jaar ook in een tent geweest op een andere camping maar die was aanzienlijk kleiner...en dat alles voor 13,50 per nacht...helemaal top volgend jaar kunnen ze ons er zeker terug verwachten maar dan lekker voor 3 weken!

8. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Rondreizen door de USA met auto en in hotels overnachten.
    't Liefst helemaal door ons zelf samengesteld en zoveel mogelijk hotels rechtstreeks geboekt.

En ja, dat gaan we dit jaar (weer) doen. We zijn nu 3 jaar niet in de USA geweest en hebben heel erg heimwee...
    Zal nu de eerste keer met de kleine man zijn en mijn ouders gaan ook mee, dus ik ben 3dubbel extra benieuwd wat zij er van vinden (besef wel dat de kleine man er niet zoveel van meekrijgt)....
    Dan vind ik het ook niet zo erg als het niet superwarm is.
    Vorig jaar zaten we 2 weken op de camping in Frankrijk, dan wil ik dus wel 2 weken heel mooi weer hebben anders ga ik net zo lief naar huis (en mijns inziens was het weer niet heel denderend).

9. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,251
    306
    83
    Mijn ideale vakantie is overdag leuke dingen doen met ons gezin en soms meer familie, en lekker thuis slapen :)
    We gaan zelden op vakantie, ik weet niet of ik het wel echt leuk vind. Het in- en uitpakken en schoonmaken aan 't begin en eind vd vakantie vind ik echt vreselijk. Reizen heb ik ook een hekel aan dus ver wordt het nooit (zou soms wel lekker zijn om beter weer te hebben). Dan ben ik liever thuis met m'n eigen spullen en sanitair :)
    We hebben een paar x gekampeerd, maar dat doen we (waarschijnlijk) nooit meer. In een huisje vind ik redelijk te doen, maar als ik kijk wat dat kost, geef ik het liever uit aan iets waar we langer plezier van hebben, zoals een bootje of andere auto.
    Ik ben benieuwd of er nog meer mensen het liefst thuis blijven.

10. Assje

Assje Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,440
    1
    0
    Ik denk dat mijn ideale vakantie er eentje is die ik nog nooit gehad heb ;) Er is zoveel wat me leuk lijkt, maar tot nu toe ben ik niet veel verder gekomen dan kamperen in midden en oost Europa.
    Ik zou graag in Amerika willen rondreizen en een keer een tropische bestemming verkennen zoals bijvoorbeeld Thailand. Helaas waarschijnlijk allebei nooit haalbaar. Mijn meest haalbare ideaal is denk ik naar een huisje in Scandinavië.

En wij hebben geboekt: niks! Er is gewoon geen geld voor met de kleine op komst, die kost ons al handenvol geld terwijl hij nog niet eens geboren is ;)
    Ik heb overigens nog nooit iets geboekt, gewoon spullen in de auto gooien en ajuus :) Met mijn man ben ik nog nooit op vakantie geweest. Geen geld, geen overeenkomende vakantiedagen of hij ging al op vakantie met een vriend. Maar volgend jaar staat een weekje Frankrijk op de planning, met mijn ouders zodat mijn man en ik ook samen er op uit kunnen en de kleine bij opa en oma kan blijven :) Ik verheug me er alvast op!

11. MHMW

MHMW Niet meer actief

Onze ideale vakantie brengen wij meestal door in Spanje of Portugal. Een hotel of appartement, dicht bij het strand, boulevard en winkeltjes. Genieten van het mooie weer, lekker eten en de cultuur.

12. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij gaan dit jaar niet, we hebben een auto gekocht (een nieuwe) dus ja kan niet alles tegelijk want willen ook nog ons huis afmaken (verbouwen)

Mijn ideale vakantie is zoiezo all inclusive, alles verzorgd, minimaal 4 sterren , lekker zonnig maar geen bakplaat (lees boven de 40 graden ofzo) heel veel voorzieningen voor de kinderen, speciaal zwembad, speeltuin, kinderclub (niet zozeer dat we ze daar achterlaten) maar vaak wel wat meer speelgoed en een wc huisje met kleine wctjes enzo..

Voor de rest het liefst zo weinig mogelijk transfertijd (heb geen zin om naast het vliegtuig ook nog lang in de bus te moeten zitten!)

Maar ik ga net zo lief een paar weken naar ons huis in spanje (waar ook alles voor de kinderen aanwezig is)

Ik heb een belangrijke regel; kids happy dan is deze mama ook happy...

13. MHMW

MHMW Niet meer actief

Oh en wij zijn al geweest. In mei zijn we naar Mallorca geweest. Ik ben nu aan het zoeken naar een last minute hier in Nederland. Van Landal of Centerparcs. Dat kan ook een ideale vakantie zijn!

14. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Mijn ideale vakantie is backpacken door Thailand. Twee keer gedaan en dat waren ervaringen om nooit te vergeten. Ik ga zeker ooit nog terug!!!

Oh, en wat ik echt vreselijk vind zijn van die all-inclusive reizen...

15. Meilan

Meilan Bekend lid

Oct 18, 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Indonesië! Eerst even familie bezoeken, dan wat rondtrekken op één van de vele eilandjes om dan te eindigen op het strand in Bali. Hemels! En je, dit jaar komt het er nog eens van! De eerste keer dat man en dochter dit prachtige land gaan zien (en dus ook mijn familie ontmoeten).

16. tulip

tulip Niet meer actief

mijn ideale vakantie, kamperen op een 5 sterrencamping in oostenrijk/zwitserland of italie. Een groot van-alles-te-doen zwembad voor de kleine en heerlijke grote kampeerplekken waar ze haar gang kan gaan.

17. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Onze ideale vakantie is naar Porlezza in Italië waar we sinds vorig jaar een eigen chalet hebben. Leuke camping, mooie omgeving en de kindjes vinden het er geweldig.

18. shadowstep

shadowstep Bekend lid

Jul 6, 2011
    671
    0
    0
    Bij onze familie in Griekenland. Maar we snappen natuurlijk dat we daarin een uitzonderlijke positie hebben :D.

Mijn ideale vakantie zou zijn: met de auto en tent door Griekenland trekken en zo basic mogelijk de tijd doorkomen. Genieten van het volop traditionele. Wij zullen ook niet zo snel de overtoeristische plekken opzoeken. Het echte Griekenland dat wil ik zien.

19. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Onze ideale vakantie:

Griekenland, leuk appartementje in een knus complex, paar lekkere restaurantjes in de buurt, strand op loopafstand en dan lekker zien wat de dag brengt.

Zo hebben we al een paar keer vakantie gevierd, met en zonder kinderen en het bevalt altijd perfect.

Voor ons géén kinderspeelparadijzen, juist omdat we op vakantie lekker als gezinnetje dingen willen doen, heerlijk ouderwets met schep en emmer op het strand kuilen graven.
    Ook het all inclusive concept is niks voor ons, juist in een land als Griekenland zit op iedere straathoek een heerlijk restaurantje. Die all inclusive resorts missen elk stukje cultuur en sfeer vind ik.

Ideale vakantie voor ons samen: stedentripje naar een mooie stad in Europa, keuze genoeg en er staan er nog heel wat op ons verlanglijstje. Dat komt wel weer als de kids groter zijn.

20. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

lijkt me leuk op een vakantiepark, huisje, bossen, zwembad, klein winkeltje, bbq, mooi weer, en ik ben gelukkig

Share This Page