Zwarte zaterdag dit jaar op 1 aug.

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Kleintjuh85, Jul 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja hier ook. Je zit middenin de natuur en meer dan water en buiten hebben de kinderen niet nodig. Mijn ouders zagen ons vroeger alleen bij het eten, de rest van de tijd waren we druk met buiten spelen met onze nieuwe vriendjes die we niet konden verstaan :) heb er supergoede herinneringen aan.
    Dit jaar gaan we voor het eerst kamperen met de kinderen, mét een tent dus heel primitief. Heerlijk!

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,027
    551
    113
    nee bedankt;):D heb ooit 1x gekampeerd. vreselijk. eerste dag stortregende het waardoor meteen alles zeiknat was en mn kleren 2 weken hebben gestonken dat ik ze niet meer droog kreeg. snachts met mn rol pleepapier naar de wc toen ik een gat viel en bijna mn nek brak... op elkaar wachten voor de douche.. sta je net lekker is het muntje weer op. alles krap en behelpen. nee echt duizendmaal dank:)

ik kan heel goed begrijpen dat mensen er wel van genieten hoor anders zullen er geen 100.000den mensen gaan kamperen;) maar nee geef mij straks gewoon mn heerlijk eigen ligbed bij het zwembad/strand, drankje wat me gebracht word, kan s avonds zo aanschuiven bij het eten en smorgens ook. heerlijk mn eigen appartement met een badkamer die ik verder met niemand hoef te delen en ik gewoon rustig kan gaan zitten poepen zonder dat er 20 man voor de deur staat., geen regen, gewoon elke dag 35 graden en mn kids zie ik ook bijna niet daar door de animatie, zwembad en miniclub.

plus daarbij als je terugkomt... al die takkezooi van het kamperen weer opruimen, eer je klaar bent ben je weer moe en aan vakantie toe. ik gooi mn koffer leeg in de wasmachine, draai paar wasje en klaar.

3. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,196
    4,501
    113
    hahaha leuke vragen ;) wij zijn gelukkig nog niet gebonden aan schoolvakanties, maar om toch wat antwoorden te geven

Voor A: omdat het relatief dichtbij is en je vaak mooi weer kunt hebben, wat heel fijn is met kamperen!

B: tja kreperen of Glamperen, het is maar net wat je zelf leuk vind, moet zeggen dat er tegenwoordig veel prachtige stacarvans met veel luxe (eigen douche.toilet airco etc) te vinden zijn, en dan zit je wel op een camping wat leuk kan zijn voor de kinderen.

C: omdat de verhuur van veel stacaravans ed. toch echt zaterdag-zaterdag is, helaas, gelukkig komen er al steeds meer organisaties die bijv. ook van woensdag-woensdag accomodaties hebben.
    als je gebonden bent aan bouwvak en school vakanties is het soms helaas niet anders dan dat je toch op 1 v/d zwarte zaterdagen op de franse wegen rijd!

Gelukkig zijn er mensen zoals jou Tina, die lekker met het vliegtuig naar een mooi hotel gaan, dat scheelt weer een auto op de route du soleil! ;)

Fijne vakantie voor degene die nog gaan!

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,261
    23,370
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben het helemaal eens met Tina!! :D
    Heb vroeger heel vaak gekampeerd toen ik op scouting zat. Nou, dat was genoeg voor de rest van mn leven. Ben daar echt teveel een tutje voor geloof ik :p
    Een luxe stacaravan zou ik dan nog wel zien zitten, mocht mn meisje dat toch wel erg leuk vinden, zo'n camping. Maar dan nog zit je met het probleem dat je zo lang in de auto zit, dus verder dan Duitsland zal het niet snel worden.

5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,814
    4,194
    113
    Ehm... niet iedereen die die kant opgaat gaat basic kamperen hoor. Wij gaan 1 week naar frankrijk en 2 weken italie. Biede naar een camping maar wel in een huisje ;)
    Ik deel niks met niemand behalve mijn eigen gezin, mijn kids zie ik de hele dag niet want die spelen met vriendjes en vriendinnetjes daar ontdekt of zijn bij het animatieteam. Ik hoef niet te vechten om een bedje want he als er geen bedjes zijn blijf ik heerlijk op mijn eigen veranda in de zon en ik hoef niet verplicht op een bepaalde tijd bij een bepaald buffet te staan met mijn bordje in de rij voor een hap eten. En dan die uren van te voren op het vliegveld in het holst van de nacht omdat het vliegtuig zonodig om 5 uur moet vertrekken.
    Ieder zijn meug.
    Maar wij hebben de accemodatie vanaf zaterdag maar gaan inderdaad pas zondagochtend op ons gemak rijden

6. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Wij gaan naar een 5 sterren camping. Wc rol hoef ik niet mee te lopen. Regen ja dat kan jij in je hotel ook hebben. Wij pakken de auto rijden een baai verder en gaan daar op het strand liggen. Muntje hebben ze bij ons ook niet en t opruimen thuis moet ik soms ook soppen. We maken de tent daar schoon thuis is t enkel de auto uitladen en de wasmachine uitzetten.
    En koken ik heb vele voedselallergiee ik kook liever dan uit eten van een buffet waar 1 bakje staat wat ik mag hebben ;)

Enne dat onderuit gaan heeft niets te maken met kamperen wel met Hoe lomp je bent ;)

Ook wij hebben animatie maken er op de disco na geen gebruik van trouwens.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,027
    551
    113
    je hoeft je eigen niet te verdedigen hoor:D het zal me een worst zijn wat een ander doet. IK persoonlijk vind dat primitieve niet leuk. regen heb ik in 15 jaar nog nooit in griekenland of verdere oorden meegemaakt. behalve 1 hoosbui op de dominicaanse maar dan zit ik in en kamer en is niet heel mn tent en zooi zeiknat. en daarna met laarzen door de drassige modder baggeren nog 2 dagen lang. koken doe ik niet op vakantie. vind ik normaal al niet leuk dus al helemaal niet in de vakantie.

verder hou ik er nu over op. ik denk dat kampeerders en niet kampeerders elkaar toch niet begrijpen. hoeft ook niet maar laat ik dan iig gewoon blij zijn dat ik vandaag niet ergens in een tentje kampeer hier in nederland en onderhand bevries en verrot regen. en dat kan ook in frankrijk. in griekenland of verder toch veeeeeeel minder

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,027
    551
    113
    jeetje nou idd. hier ook zon tententrauma ja. met de middelbare school kamperen in de ardennen. snachts vroor het daar midden in de zomer:$ een of ander dal. ik had weet niet hoeveel kleding aan en in mn slaapzak en nog steenkoud. verstijfd gewoon de volgende morgen. had dat heeeeel diep weggestopt maar nu kwam het weer even boven. daarna nog 1x gekampeerd op mn 16de in limburg. en dat was ook niks.

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Kamperen.....tja....ik trek de grens bij een stacaravan met eigen sanitair en airco! ;)
    Helaas geen vaatwasser, maar ook die zijn er tegenwoordig. Wij vertrekken binnenkort naar zuid- Frankrijk, waar je de grootste kans hebt op mooi weer en we heerlijk buiten leven.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,261
    23,370
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, toen vond ik het nog wel leuk. Behalve dat winterkamp elke winter. Stro in de tenten tegen de kou, dik ingepakt in mn slaapzak. Echt no way nooit meer! :D Sorry dat ik je trauma weer oproep ;)

11. Cathelijne1986

Oh Nee Kamperen in de kou vind ik ook echt vreselijk!!

Mijn leukste ervaring was kamperen op fraser island in Australië: over het eiland crossen met een landrover, tentje opzetten op het strand en koken op 1 pit in de koplampen van je auto. Dat was echt te gek!!!

Maar een resort is ook wel lekker af en toe, maar niet te groot.

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,264
    1,028
    113
    Zuid-Holland
    dat was idd top op fraser island!!! Geweldige herinneringen....maar daar miste ik stiekum toch wel het sanitair:p

kamperen is heerlijk, mits er enig comfort bij zit ;) Toilet gebouw niet te ver weg, netjes schoongehouden is ook een grote plus!
    Daarnaast geniet ik enorm van het buitenleven, kids die zich de hele dag heerlijk vermaken in het speeltuintje met alle andere kinderen.
    Ik sta liever niet op een al te grote camping. Vorig jaar 500 plaatsen, mega zwembad met vier glijbanen, elke avond schreeuwerige animatie die je de hele camping over hoorde......brrrrrrr nooit weer!!!
    Dus dit jaar weer lekker naar een kleinschalige camping met 80 plaatsen, er is wel animatie maar daar doen we ws maar weinig aan mee omdat we ons zelf ook wel vermaken. Heerlijk, ik kijk er nu al naar uit....lekker voor mn caravan zitten haken......en dan bedenken..gaan we nog wat doen vandaag?? Euh waarom eigenlijk??:DHeerlijk niets doen...o ja wel in frankrijk by the way:p

Ok daar staat tegen over dat we wel twee dagen onder weg zijn, dat is wel wat minder............maar goed het is het wel waard!!;)

13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Ik hou van allebei .. Nou ja geen tent maar wel luxe sta caravan
    Vorig jaar was het 2 weken Spanje op een camping in een sta caravan .. We zijn net 1,5 wk terug van 2 weken Turkije All in hotel .. Tja volgend jaar zien we wel ..we zitten te kijken om in december naar de Canarische eilanden te gaan en de zomer weet naar een leuke luxe sta caravan .. Elk jaar een ander land voor ons en andere bestemming hotel of caravan of misschien wel een appartement ..

14. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Hahaha! Ik herken veel van wat je zegt hoor!
    Wij hebben vroeger ook gekampeerd. In de regen in Denemarken met lekke vouwcaravans en te krappe bijzettentjes. Ik ben nog steeds allergisch voor graslucht. Ik heb een toeval gekregen toen ik in het donker alleen naar het schijthuis moest lopen en struikelde over een pad van 30 cm doorsnee!!!:$
    's Avonds ruzie wie op een stoel mocht zitten, wie de afwas moest doen en wie op de stretcher mocht en wie in het tentje.
    1 jaar in zonnig Frankrijk was wel tof op een supercamping met beek, meer en leuke vriendjes. Maar we moesten wel iedere tweede dag in de bloedhitte naar een kerk of museum en iedere derde dag de bergschoenen aan en de berg op, bleeeeeeh!! Vooral in de regen met zo'n vieze plakkende agu aan je armen, terwijl wij kinderen liever de hele dag op de camping in het water waren.

Wij doen niet aan kramperen maar aan glamping. Soort van mooie tussenweg. Ik hoef al die kampeershit niet aan te schaffen, schoon te maken, op te bergen en kan koken, douchen en poepen in mijn eigen luxe tent en zit en slaap op comfortabel materiaal.:)

Een hotel is dan weer helemaal niks voor mij. Daar word ik echt doodongelukkig van! Al die mensen om me heen, burengeluiden, ligbedden met handdoekjes en de voorspelbaarheid van all inclusive. Bovendien houd ik niet van hitte en zonnebaden.:p

15. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Moet ik wel zeggen dat de vliegreis waardeloos vond .. 3 uur van te voren op Schiphol zijn .. Met half uurtje waren we al in gecheckt .. Zijn we maar gaan eten bijde mc.. Om 17:45 zouden we de lucht in gaan .. Om 16:45 moest je bij de gate staan.. Met baby mag je eerder in het vliegtuig dus zaten wij daar al om 16:30 dat viel opzich mee maaaaaar toen werd er om geroepen dat we pas om18:45 zouden vliegen .. Dus vertraging eindenlijk. Om 19:00 uur de lucht in .. We kwamen dus pas om 02:30 aan in ons hotel en dat met 4 kleine kindjes .. Dood moe want vliegen is welerg interessant .. Ze konden niet ff rond snuffelen voor ze gingen slapen .. Housekeeping was baby bed vergeten dus om3:00 kwamen ze aan met het bedje om3;45 sliep de jongste pas .. En om 7:00 uur Turkse tijd waren de eerste kindjes al wakker .. Want waar zijn we .. Ze waren nieuwschierig .. Dat was echt waardeloos dus .. Ik vlieg liever om 4/5 uur sochtends ofzo .. Dan deze rot tijden .. Terug weg vlogen we om 12:15 .. Wel vroeg open vroeg op het vliegveld zijn .. Was 2/2,5 uur met de bus naar AirPort en3 uur van te voren aanwezig zijn.. Maaaaar waren op een schappelijke tijd terug in Nederland en weer thuis.. Met dat betreft vind ik auto beter .. He kan zelf he tijden bepalen .. Om 15:00 uur mag je de caravan in en wij zorgde gewoondat we rond 14:00 uur op plaats bestemming waren ..

16. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,593
    541
    113
    wij hebben ook bewust op zondag (2aug) geboekt.
    Kunnen vanaf 15.00 de stacaravan in en het zal ongeveer 7uur rijden zijn.
    We vertrekken om 6.30u, dan hebben we nog tijd genoeg om te rijden, te stoppen, of in de file te staan (hopelijk niet natuurlijk!)

17. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Ik heb een bloedhekel aan camperen en aan lang in de auto zitten.
    Wij zijn dit jaar wel op een camping geweest, in Spanje, maar op een luxe. Luxe cottage met alles erop en eraan. En gewoon met het vliegtuig en een auto gehuurd.
    Super!

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hahaha,

A. Frankrijk trekt mij ook absoluut niet. Vraag me niet waarom niet, maar het lijkt/leek me niks. Al zagen de foto's van buren er prachtig uit.

B. Wij zeiden we doen nóóóóit zo'n aftandse sleurhut achter de auto, totdat we 2 jaar geleden bij vrienden een dagje op de camping waren en de kinderen het super hadden. Na veel wikken/wegen van voor- en nadelen, hebben we 2 jaar geleden toch een (oudere) caravan op MP gekocht om het een seizoen te proberen. Dus vorig jaar onze eerste camping/kampeervakantie gehad. En het was super, nu hadden we ook strontmazzel met het weer gehad vorig jaar.
    Dat ik zei, oké dit is best leuk, maar dan wel met een grotere caravan. Dus na de vakantie vorig jaar oude caravan weer verkocht en een nieuwere, grotere caravan gekocht. Met vast bed, een zitje én een stapelbed voor de kinderen.

C. Op zwarte zaterdag. Vorig jaar stonden we in Borger(drenthe) en dit jaar in Grollo op de camping. Dichtbij huis dus. Omdat het deze zomer echt een Oud-Hollandse flutzomer is, zou ik volgend jaar wel een weer-zekerder land willen zoeken, maar mijn vriend wil niet zo ver met de caravan rijden vanwege mogelijk gezeur van de kinderen: elk half uur: "Zijn we er al?". Maar goed dat zien wel wel weer met de voorbereidingen volgend jaar.

19. Cathelijne1986

Heb je een dvd speler voor in de auto? Hier is dat hét wondermiddel :D

20. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Zwarte zaterdag?
    Wasdadan? LOL!:D

Vandaag naar het zuiden gezoeft, geen centje pijn, rustig zelfs!

Share This Page