hoi dames ik weet niet of het hier goed staat maar ik ben morgen 14 weken zwanger .en morgen verhuizen we 165 km verder morgen en zaterdag. al ons gerief moet van de derde verdieping naar beneden met de trap zijn 6 maal 8 treden wat is verstandig ? zelf naar beneden lopenn continu ? boven blijven en sorteren ? wat kan wel en wat niet ? wanneer moet ik zeggen stop genoeg ? heb er geen idee van want ik blijf doordoen had ik vorige zwangerschap ook met verhuizen met als gevolg 2 dagen ziekehuis nadien
tja, ik kan niet voor jou spreken, maar met 14 weken kun je in principe alles nog hoor. Tillen en alles moet geen probleem zijn, was je nu 35 weken oke.
Goed naar je lichaam luisteren en niet te zwaar tillen! En rustig aan doen. Je weet zelf denk ik wel wat je wel/niet kan.
Wat fijn dat jullie uit dat schimmelhok weg zijn. (dat waren jullie toch? ) Ik zou gewoon kijken wat voor jou goed voelt lichamelijk
ja waren wij idd tgoh naar men lichaam luisteren kzeg het is moelijk want ik weet bevoorbeeld niet wat kan en niet ; bandenpijn van trappen te lopen moet je dan al even rusten bijvoorbeeld ??
dit kan je alleen zelf bepalen en voelen. Ik kon nog prima verhuizen met 15 weken maar andere kunnendat niet en dat is dan ook goed
Gewoon doen wat voor jou goed voelt en naar je lijf luisteren. Misschien is inpakken (boven) en later weer uitpakken in het nieuwe huis lekkerder als gesjouw met allerlei dozen. Of bijv. wel nog dozen met een steekwagentje richting trap brengen? Succes met verhuizen!
Toen wij gingen verhuizen was ik 13 weken zwanger.Ik kon en heb gewoon met alles meegeholpen.Zelfs de nieuwe laminaat vloer hebben m'n man en ik er nog zelf ingelegd. Gewoon goed luisteren naar je lichaam.Misschien kun je ook alles doen,en misschien geeft je lichaam na wat sjouwen al een seintje dat het genoeg is.
de doze tot daar aan toe maar is het verstandig om wasmachine .droogkast. gasfornuis. frigo . diepvries ... naar benede te dragen ??
Wij zijn afgelopen juli verhuisd, ik was toen een week of 12. Wij hadden genoeg mensen geregeld. Ik ben smorgens vertrokken naar ons nieuwe huis en mijn man heeft met alle hulp alles in de vracht wagen en aanhangers en auto's ed geladen. Ik heb gezorgd dat in ons nieuwe huis sopjes klaar stonden om de meubels even snel af te soppen voor alles naar binnen ging. En gezorgd dat er koffie en thee was toen ze met de eerste lichting aankwamen. Ik kon op dat moment ook echt niet sjouwen en de mensen die kwamen helpen wilde dat ook absoluut niet hebben. Succes iig en luister vooral goed naar je lichaam!
Als jullie voldoende hulp hebben met sjouwen dan zou ik zeker zelf niet dozen en apparatuur de trappen af gaan sjouwen. Ga dan boven alles sorteren en zorgen dat de hulptroepen op tijd een hapje en drankje krijgen. Ga je toch sjouwen, wees dan voorzichtig. Laat het zware werk aan iemand anders over. Zelf zou ik het niet gedaan hebben, maar ik heb dan ook nu alweer last van mijn bekken. Luister in ieder geval naar je eigen lichaam en stop op tijd. Mocht je het idee hebben dat je dat niet kunt, dan zou ik niet gaan sjouwen.
Nou dat zou ik sowieso aan mannen over laten, zwanger of niet zwanger. Verder zou ik gewoon kijken hoe het gaat, niet al te zware dozen pakken en gewoon wat sorteren. Ben zelf dan met 36 weken verhuisd, heb toen enkel schoongemaakt en gesorteerd.
Niet door pijn heengaan als je last hebt, dan even rust nemen, en niet zwaar tillen. Voor de rest zou alles nog moeten kunnen met 14 weken.
Je geeft aan dat je het moeilijk vind om naar je eigen lichaam te luisteren. Dan zou ik na elke twee uur een half uurtje pauze nemen. Dus bovenop de gewonen pauzes die je voor eten etc. gepland had. En niet met de apparatuur gaan sjouwen.
Ik til sowieso al geen zware dingen zelfs de week boodschappen til ik niet, zwanger of niet zwanger. Ik zou in je oude huis lekker alles inpakken en schoonmaken en het tillen aan de mannen over laten. En in je nieuwe huis alles weer uitpakken. Bij al m'n verhuizingen heb ik dat zo gedaan, heb nooit een doos hoeven tillen