+ hopelijk een antwoord Oké domme vragen bestaan niet maar vragen waarbij jij je dom voelt Ik zal aftrappen Moet een koe eerst zwanger zijn geweest voordat zij melk kan produceren ? Vraag me dit dus al serieus jaren af
Ja een koe moet eerst een kalfje krijgen voordat ze melk produceerd. Domme vragen bestaan niet volgens mij. Ik heb geen vraag, ik ga er even over nadenken.
Waarom is de lucht als je naar boven kijkt blauw, maar als je recht voor je kijkt doorzichtig? Is vast een hele stomme vraag, maar vraag het me al een paar weken af
Dat is een interessante Google heeft daar het antwoord op Waarom is de lucht blauw als er geen wolken zijn? - Willem Wever - NCRV
De blauwe lucht die je ziet zijn zonnestralen die door de atmosfeer dringen en de kleur blauw kan daar moeilijker doorheen, dus 'blijft langer hangen'. Als je voor je neus kijkt zie je de atmosfeer niet, alleen maar het licht. Vind ik overigens geen domme vraag, trouwens
nee absoluut niet. van niets word je dik als je het af en toe eet en dan in een normale hoeveelheid. Boomm: dat vind ik ook geen domme vraag, echt zoiets wat je gewoon alleen weet als je het opgezocht hebt.
Dankje fluitekruid Interessant van de lucht, nooit zo over nagedacht eigenlijk.. Maar weer wat geleerd
waarom word er verwacht dat alle pasgeboren baby's de zelfde hoeveelheid moeten drinken? is het niet logisch dat als je een baby krijgt van 5 kilo en 57 cm, dat deze meer nodig heeft/op kan dan een babytje van 48 cm en 2.5 kilo?
Daar wordt ook naar gekeken. De formule die de cb's hanteren is 150 ml klaargemaakte voeding per kg lichaamsgewicht per 24 uur.
hier op de couveuse afdeling toch niet... mn zoontje was een huilbaby volgens hun... terwijl toen ik hem mee naar huis nam en hij gewoon genoeg te drinken kreeg hij de liefste en rustigste baby was ! hij stikte daar gewoon die 3 dagen van de honger...
Couveusekindjes weet ik niet....dat zal vast weer anders liggen. Die formule is het advies van het cb.
Bij mijn couveusekindjes werd in de 10 en 15 weken dat ze in het ziekenhuis lagen, héél zorgvuldig gekeken naar de hoeveelheid moedermelk die ze elk kregen. En al waren ze even oud en bij hun geboorte ongeveer even lang en zwaar (kort en licht ) toch kregen ze elk een persoonlijk bepaald hoeveelheid die op een gegeven moment niet hetzelfde was. Hun behoeften, gezondheid en gewicht verschilden van elkaar, dus de hoeveelheid voeding ook. Ik herken je verhaal helemaal niet, het gaat dus zeker niet altijd zo dat alle baby's evenveel krijgen.
Vraag ik me ook af! Hier moest dl juist meer drinken dan ze wilde, daardoor spuugde ze er veel uit en raakte ze overstuur. Sinds ze thuis was heeft ze zo goed als nooit meer gespuugd.
Is dat zo? Mijn kind dronk zoveel als hij wou. Geen idee hoeveel. Voor flesvoeding zal wel uitgegaan worden van een gemiddelde hoeveelheid waar baby's het goed op doen.
ja.. ik had zo'n enorme baby.. niet een hele kleine heb hem na 3 dagen mee naar huis genomen, tegen hun advies in... misschien lag het ook wel aan deze afdeling.. er klopte vanalles niet voor mijn gevoel