Na heel wat jaren kamperen hebben we nu voor het eerst een stacaravan gehuurd. Wat mis jij in een stacaravan aan spullen die je makkelijk vanuit huis mee kunt nemen?
Niet perse stacaravan-gerelateerd maar wel handig voor op reis; Deze neem ik altijd mee: https://www.bol.com/nl/p/safety-1st-bed-rails-90cm-grijs/9200000056899318/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-51361913947-S-379302742987-9200000056899318&gclid=CjwKCAjwrqnYBRB-EiwAthnBFrMtXaMI7RfizCqykrymX_ad8NzBkgYN4Vx3lYkzqaY_IBwemj4PRBoCQKoQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Zo kan je van elk 1persoonsbed een baby/peuter/kleuterbedje maken. Ik neem ook altijd een zwarte vuiliszak mee om het slaapkamerraampje af te plakken (ivm vroeg licht, mijn zoon word daar altijd wakker van) Aardappelschilmesjes (ik gebruik er thuis wel 10 op 1 dag en in een stacaravan zitten er altijd maar 1 of 2) Opblaaszwembad. In een stacaravan zit alleen een douche. Baby was je veel makkelijker in een opblaaszwembadje met warm water en wat zeep ofzo. Gewoon op je veranda oid. Ik zal nog ff verder nadenken..
Ik neem altijd een ovale emmer mee met handvaten. Voor onderweg mik ik er van alles in wat je onderweg kan gebruiken en zet hem in de reiswieg. Overdag kan je er een wasje in doen of de vaat in verzamelen en na de afwas kan de baby of peuter er in bad. http://www.campingco.nl/nl/stefanplast-wasbak-ovaal-59x38x23-cm-25-liter.html
In principe niets. Er zitten altijd verduisterde gordijnen in, ook baby bed rekje heb je op verzoek (gratis) in. Baby kan ook mee onder de douche (wel krap maar snel). Wat ik zelf mis is een goede koekenpan haha. Die van hun zijn niet antiaanbak dus heb altijd ruzie mee.
Wij missen altijd: een koekenpan met anti aanbak laag inderdaad, scherpe mesjes, een paar grote mokken voor thee of koffie (soms hebben ze alleen van die vingerhoed kopjes). Klein opblaasbadje is gewoon leuk om mee te nemen. Oh, en een led lampje voor in het stopcontact, handig voor als je s nachts op weg naar de wc gaat.
Wij zijn vorig jaar met baby van 7 maanden in een stacaravan geweest. We hadden aluminiumfolie mee om op de ramen in de slaapkamer te plakken. Tegen het licht en ook beetje tegen de warmte. Opblaasbadje (kleintje van de Hema) voor om in te wassen, maar ging ook met een van ons mee onder de douche. Een kleed om binnen op de vloer te leggen waar hij op kon spelen als hij erg vroeg wakker was en het buiten nog net te fris was (voorseizoen). Hier legden we hem ook op tijdens de pauzes op de heen- en terugweg. Kinderstoel en campingbedje. Waar wij zaten moest je €7 per nacht betalen voor die dingen. Hebben een ruime auto, dus kon zo mee. Als je een veranda hebt zonder hekje, iets om de veranda mee af te sluiten als baby al kruipt. Ik neem ook altijd een afwasteil mee en mijn eigen kaasschaaf haha.
ik lees dat mensen de ramen afplakken maar je hebt echt heel vaak een rolluik. je ziet m niet altijd maar het zit er echt en helpt enorm. omhoog trekken is bijvoorbeeld echt donker. naar beneden is bijv een hor wat je dus gebruikt als je het raam open zet tegen de vliegen en muggen enz. wij hadden idd ook een opblaasbadje mee. van de action. geloof 4 euro. 1 voor kind en 1 voor de hond haha. wij sloten de veranda af met een ligstoel. dan konden de kleine man en de grote hond geen kant op. idd je eigen ehbo tasje en als je ruimte hebt bijv de kinderstoel van ikea. wij hadden ook ons eigen camping bedje mee en zn eigen matrasje erin. 5 euro per nacht voor campingbed en 7 voor kinderstoel per dag x 14 dagen vinden wij overdreven dus zo doen we het dit jaar weer. mijn man heeft toen van een kamer 2 bedden in een andere kamer gezet en dus ruimte genoeg voor baby bed. een kaasschaaf kan je meenemen en schilmesjes maar die vergeet ik altijd en dan komt het ook wel goed ik geloof niet dat wij vorig jaar dingen misten die we niet konden kopen of echt onmisbaar waren
Een goed mes en toen ze klein waren inderdaad ook een klein badje. Zo’n klein nachtlampje vind ik vaak ook handig.
Ik mis niet zo snel iets maar wat wel makkelijk kan zijn is je eigen koekenpan, goed mes, aardappelschilmes en iets wat als badje kan dienen.
Wij zitten in een gewone (grote) caravan, maar namen eigenlijk vrij weinig mee de eerste vakantie. In een stacaravan heb je natuurlijk meer ruimte, maar wij hadden bijvoorbeeld geen campingbedje of kinderstoel mee. Wel een soort ronde dichte wasmand met 2 handgrepen (action). Op de heen-en terugweg was ie opslagplaats voor spullen, en op vakantie gebruikte ik m als wasmand en badje. Een (box)kleed om op de grond te spelen als het slecht weer is, of evt voor buiten. Kaasschaaf zit hier ook standaard in onze vakantie-bepakking.
Ik neem de handdoeken en beddengoed altijd mee in grote wasmanden. Tijdens de vakantie doe ik hier de vuile was in. Tevens neem ik een koekenpan, schilmesje en kaasschaaf mee. Oh, en als ik eraan denk twee stoelkussens.
Wij hadden een keer een babybedje zelf meegenomen, maar de kamers stonden zo vol dat er nergens plek was om het ding uit te klappen. Een volgende keer zou ik daar beter over nadenken
Deze hadden wij bij ons: https://www.bol.com/nl/p/opblaasbadje-kikker-wit/9200000002015389/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=tCNGT4bI4Ie6XCzeE3tLhQ.1.2.ProductImage Ideaal! Gebruikten we thuis ook jaren omdat we geen bad hebben. Voordeel is dat ze er al vanaf een maand of 4 in kunnen liggen/zitten zelf. Door het opblaasstukje tussen de beentjes. Verder zijn er idd eigenlijk altijd verduisterende rolgordijn. Soms ver weg gestopt ja