wat doe jij in de vakantie als je thuis bent ??

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door jmm, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    wat doe jij in de vakantie met je kids als je niet op vakantie gaat?

bijv zwembadje neerzetten in je tuin met ijsje erbij ???

2. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    wat voor creatieve dingen hebben jullie bedacht ?

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    fietsen :) en dan lekker een terrasje pakken ergens. Even wennen om dat alleen te doen, maar eigenlijk ook wel heel leuk.

naar een strandje in de buurt- brood, drinken en snoepjes mee.

4. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Van alles eigenlijk. Bijvoorbeeld:
    - Lekker stukjes wandelen in het bos en hutten bouwen enzo
    - Ergens lekker langs het water liggen
    - Gezellig spelletjes doen
    - Afspreken met familie en/of vrienden met kids
    - Dagje pretpark
    - Voetballen
    - Iets leuks knutselen met verf, karton of papier mache (of hoe schrijf je dat)
    En vaak verzinnen de kids zelf ook nog wel leuke dingen...

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    dagje strand, dierentuin en gewoon naar de speeltuin vinden ze ook leuk :)

6. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Wij wonen vlakbij het strand dus zijn met goed weer daar vaak te vinden.
    En we gaan nog eens een dagje naar de dierentuin,pretpark of
    de speeltuin.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.024
    550
    113
    wij wonen vlakbij de efteling en hebben nu een zomerabbo. gewoon af en toe paar uurtjes is gezellig. verder spelen ze hier gewoon graag buiten in de zandbak/ met een emmer water.
    lekker fietsen, terrasje.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Strand, pretpark, zwembad, speeltuin, dierentuin, picknick in het bos of gewoon lekker in de tuin

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gisteren gedaan: op de fiets op zoek naar onbekende speeltuinen :D er zijn hier van die uitgebreide woonwijken waar je anders niet komt en daar liggen zat nieuwe speeltuinen. Was groot succes.

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Fietsen en dan onderweg lekker wat drinken en fruit eten (ik vond het zo gaaf zo met z'n tweetjes in het bos op een picknickbankje ;)), naar een (binnen)speeltuin of pretpark, dagje strand, thuis aanklungelen en cakejes versieren of met water spelen, kinderboerderij/dierentuin, op bezoek bij opa en oma, naar een kermis...
    Zolang dochter niet te lang stil hoeft te zitten, hebben wij al de helft gewonnen! ;)

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.165
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een abonnement op de plaatselijke speeltuin. Verder wandelen en fietsen we ook regelmatig naar de kleinere speeltuinen in de buurt of naar de kinderboerderij.

Op dit moment staat er een badje in de achtertuin.

Als ik met zoonlief de stad in ga, ga ik best geregeld even met hem lunchen. Of ik zoek bewust even een roltrap of een lift op en hij zit ook wel eens in zo'n autootje. Waarbij ik gelukkig een kind heb dat niet wil dat ik er geld in gooi, dus dat is mooi gratis entertainment. En zo blijft hij het ook leuk vinden om met mama te winkelen ;)

We gaan bij de grootouders op bezoek. En nu in de vakantie zoek ik af en toe wat collega's op die ook jonge kinderen hebben.

We gaan (ook als het geen vakantie is) wekelijks zwemmen.

Een bezoekje aan een tuincentrum is hier ook altijd een succes: waterornamenten en allerlei dieren.

Eigenlijk probeer ik in ieder geval om de dag wel "iets" te doen. Ik kan erg slecht thuiszitten. Natuurlijk zit ik ook regelmatig op mijn knietjes met autootjes te broemen of we zijn samen in zijn keukentje aan het koken. (Of echt in de 'grote' keuken: koekjes, cake e.d.) Verder lees ik graag voor, we zingen samen enzovoorts.
    Maar als ik meerdere dagen achter elkaar thuis moet zitten en een peuter moet entertainen... Sorry, dan word ik echt stapelgek. Dus als het even kan gaan we in ieder geval dagelijks even naar buiten om mijn vrije dagen. Gewoon wandelen in de buurt (hij op de loopfiets) Dan gaan we naar een speeltuintje in de buurt, voeren de eendjes e.d. En zo ongeveer om de dag doen we wel iets 'groters'. (kinderboerderij, grote speeltuin, visite, naar de stad) Zo blijft het voor ons allemaal leuk.

Nu mijn man thuis is gaan we wat makkelijker iets verder weg. Dus ook wel buiten de eigen stad. Leuke en niet al te dure uitstapjes: (Alles is relatief, in ieder geval goedkoper dan de Efteling. ;))
    - Luchtvaartmuseum (Soesterberg - Ut.)
    - Sprookjeshof (Zuid-Laren - Gr.)
    - Vlindertuin (Kwadendamme - Ze)
    - Miniworld (Rotterdam - ZH)
    En zo zijn er in elke regio wel kleinere, minder bekende en dus ook wat goedkopere uitstapjes te vinden.

12. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0

klopt , dat vindt ik ook leuk , we hebben dat ook gedaan op de fiets en dan nemen we alles mee en gaan we buiten eten, binnenkort feestweek nou dan zitten we er ook bijna de hele week , of wat je zegt speeltuin (en) opzoeken ..
    bakken doen we meestal als het slecht weer is .. , maar kan ook wel eens een keertje met mooi weer in de vakantie ..

Deel Deze Pagina