Zweden met 3 kleintjes

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Leni88, 10 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Wij willen in de zomer 2019 (Juni-Augustus, geen leerplichtige kinderen) naar Zweden.
    Aangezien wij met het vliegtuig gaan, willen we in de buurt van Göteburg of Stockholm, maximaal 2.5 uur met de auto vanaf het vliegveld. Onze kids zijn dan 4/2.5/1 jaar oud.
    Iemand tips of ervaringen ivm vakantieadresjes (aan het water) of leuke gezinsuitstapjes?
    Mss weet iemand wel een leuk huisje?
    Mag de kinderwagen eigenlijk gratis met het vliegtuig mee en hoe zit het met autostoeltjes voor de 2 jongsten? Kun je die ook huren samen met de huurauto?
     
  2. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Geen ervaring met zweden, maar kinderstoeltjes kun je huren bij het autoverhuurbedrijf (soms wel beperkt beschikbaar, dus op tijd informeren). Niet alle maxicosis mogen mee het vliegtuig in en ook bij de verschillende maatschappijen scheelt het, dus goed informeren vooraf. Voor je kinderwagen zou ik een prampack huren, dat is een speciale tas waarin je je kinderwagen veilig kunt vervoeren in het ruim. Door de extra ruimte in die verpakking zou je er ook nog een maxicosi in kunnen doen, maar wederom: goed informeren bij de maatschappij is key. Ik weet niet meer of de prampack nou gratis mee mocht destijds.
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  3. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Waarom vliegen? Met de auto ben je zo in Kiel en vanaf daar neem je de nachtboot naar Goteborg.

    Wij zaten in Dalarna afgelopen zomer. Prachtig, maar 6 uur rijden vanaf Goteborg.

    Ook zou ik goed kijken hoe het seizoen loopt. In Idre was dit bijvoorbeeld maar 6 weken in het hoogseizoen. Maar zuidelijker is dit mogelijk wel wat langer.
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn ook met de auto en boot geweest, super leuk voor kinderen, heel rustige zee.

    Autostoeltjes huren is vaak absurd duur en sommige verhuurders garanderen niet dat er een stoel is. Een vriendin van mij stond eens op stockholm met 2 kleintjes en toen waren de stoeltjes op... euhm

    Wat Nelta ook zegt, het hoogseizoen is maar heel kort, kom je eind augustus dan is er al veel dicht. Even goed kijken wat je wilt gaan doen en wat de openingstijden zijn.
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.992
    113
    wat andere dames al aangeven, autostoelen huren is vaak erg duur (vaak 60-80 euro per stoel voor een week), en niet altijd beschikbaar of vies.
    Met 3 kinderen moet je een grote auto huren dit kan erg prijzig zijn.
    ik weet niet wat jullie afweging is om met het vliegtuig te gaan. Het is namelijk ook makkelijk te rijden zoals andere dames al schrijven. naar Noord duitsland en dan een nachtboot met slaapplek.
    Met mijn ouders gingen we altijd naar scandinavie op vakantie in vakantieparken, via bureau scandinavie/ scanbrit tegenwoordig. misschien kun je daar kijken om een idee te krijgen van de touristischere delen waar je misschien ook leuke vakantie parken hebt. Wij deden altijd een rondreis om toch wat meer te zien van het land.

    Als je wel met het vliegtuig gaat zou ik eens kijken waar je kunt komen op 2 uur autorijden vanaf de luchthavens, en dan op vakantie park zoeken, gewoon in Google maps. dus bijv. richting een meer of de kust vanaf Gohtenborg/Stockholm.
     

Deel Deze Pagina