En mag ik dan ook vragen welke reis jullie hadden geboekt?? De reis die @tuc aangaf vond ik ook een interessante reis . En heb nu verschillende boeken hier liggen, om gelijk al te bekijken hoe of wat.
Wij zijn er zonder de kinderen een aantal keer met tent geweest en met de kinderen nu een keer met camper in 2018. Wel altijd rondgereisd, ook met de tent. Zweden is een heel campervriendelijk land, er zijn zat campings, niet zo heel duur, je mag er ook op veel plekken vrij staan/wildkamperen. Als je kinderen het lastig vinden om te verkassen is een camper juist wel handig, dan slapen ze altijd in het zelfde bed, alleen steeds op een andere plek. En het land is heel uitgestrekt, dus het scheelt je een hoop heen en weer rijden als je dingen wilt gaan ondernemen (je hoeft alleen maar heen!). Het is een heerlijk land voor buitenkinderen, overal water, takken, stenen, meer hebben die van mij niet nodig om zich uren mee te kunnen vermaken. En het weer valt in de zomer echt ontzettend mee. Voor een beetje inspiratie: http://eijkeltjesopreis.blogspot.com/2018/09/zomer-in-zweden.html
Wij hebben een punt meegepakt (deden een reis door noorwegen en hadden tijd over). Kwamen boven in Lapland binnen en hoewel allemaal heel erg mooi vond ik de Hoge kust echt heel erg mooi. Erg verrassend landschap. Maar het deel wat wij gezien hebben was overal heel mooi. Kan je ook echt een mini camping in Angra aanraden. Daar kun je voor een nacht een hut midden op het meer huren. 's Avonds komen daar de beren aan de waterkant eten. Wij rijden op de bonnefooi dus toen we er waren was de hut volgeboekt. Maar toen we nog geen 200 mtr van de camping de bossen in gingen stonden we oog in oog met een beer (was wel uitzonderlijk volgens de eigenaar). Zag de rondreis Slowakije hier genoemd worden. En hoewel dat zeker een land is om te bezoeken is het niet te vergelijken met Zweden of Oostenrijk. In vergelijking met Oostenrijk zou ik zelf dan eerder voor Slovenie gaan. En met Zweden. Noord Noorwegen, misschien een stukje Baltische staten. Maar moet er dus wel eerlijk bij zeggen dat we zuid Zweden nog niet hebben gezien.
Ja wij huren altijd een camper. Wij hebben 1 grote hond en 2 kinderen en dat kan prima. We hadden een camper van 7.5 meter toen we naar Zweden gingen. 2 grote honden misschien wat krap maar hey, je bent meestal buiten, en gebruikt de camper veelal om te slapen. Ik zou dan alleen wel in mei of juli/augustus gaan. Oktober is het weer nogal wisselvallig. Wij hadden jn 2019 mazzel, hele week droog en zon maar deze week zitten we in Denemarken en er is alleen maar regen.
Je moet de app camper contact downloaden. Echt ideaal!! Wij gebruiken die app voor zweden en Denemarken en je kan precies zien welke campings er waar loggen, wat het kost, foto's en reviews. Echt ideaal.
Even een screentje gemaakt voor je. Blauwe stipje rijden wij nu en dan kan je dus drukken op: zoek in dit gebied En dan krijg je alle campings te zien.