Wat is jouw top 5 mooie stadjes in Nederland? Denk aan shoppen, leuk voor toeristen, leuke activiteiten, enz. De mijne: 1. Groningen (leuk centrum, oude gebouwen en kan er altijd goed shoppen). 2. Arnhem (gezellig centrum, doet me altijd denken aan de vakantie wanneer ik daar ben. Dierentuin is daar ook top!) 3. Enschede (ook gevoel van vakantie, leuke markt in het centrum en je kan er pal onder parkeren. Op korte afstand een leuke dierentuin in Duitsland, Nordhorn). 4. Leeuwarden (hometown voor mij, centrum is iets minder maar wel leuk voor toeristen met grachten, de Oldehove en dierentuin Aqua Zoo) 5. Alkmaar (gezellige steegjes, kaasmarkt, oude gebouwen en lekker sfeertje Nu vind ik Deventer en Maastricht ook aanrader maar m'n top 5 is vol
Arnhem??! Nu is het voor mij al even geleden dat ik daar ben geweest maar ik herinner me het juist als bouwput, veel leegstand in de binnenstad, kleine winkeltjes verdwijnen en er komen ketens voor in de plaats. Verder vind ik de bereikbaarheid slecht, wegen veel 1 richting...
Nou ik ben in NL niet op heel veel plaatsen geweest. Maar ik ga graag naar; Utrecht Eindhoven Zwolle Meppel Amersfoort Groningen vind ik niks aan, veel te weinig winkels waar ik kan slagen.
Amsterdam Utrecht Rotterdam Den Haag Leiden Ik vind Delft, Den Bosch, Haarlem, Deventer, Groningen, Maastricht, Zutphen ook erg leuk moet ik zeggen. Ik hou van hele grote steden en van kleine oude steden met veel historie.
In willekeurige volgorde: Utrecht Den Haag Haarlem Nog nooit in Delft geweest maar als het er is zoals ik me voorstel dan staat het in m’n top 5 Groningen ook leuk maar voor mij een mega eind weg!
Niet in volgorde: Utrecht, Amsterdam, Gouda, Groningen en Haarlem. Maar ik houd ook van bepaalde kleine dorpjes. Alleen niet als het gaat om shoppen en ook niet per se om activiteiten. Maar de sfeer vind ik er vaak wel heel fijn.
Alkmaar ben ik nog nooit geweest, maar de andere 4 ... ... Nee, die staan niet in mijn top 5, bij lange na niet! Wat ik wel leuk vind? 's Hertogenbosch Amersfoort Apeldoorn Den Haag Valkenburg (niet voor winkels, maar wel voor gezelligheid en dingen die je er kunt doen)
Utrecht Maastricht Den Haag Haarlem Groningen Al zijn er ook veel kleinere plaatsen die ik gezellig vind. Of waarvan ik dacht dat ze niets waren, maar ze me verrast hebben. Eigenlijk vind heel veel plaatsen leuk, moeilijk om te kiezen.
Amsterdam Amstelveen Alkmaar Edam (gewoon mooi niet voor de winkels wel voor het snoepwinkeltje) Utrecht
Als er maar een Kruidvat is (En een Action) Haarlem Alkmaar Giethoorn (vond ik zo schattig) Maastricht Venray (niet persé mooi of zo maar ik ben er zo graag)