Zweedse krijgt kind door baarmoeder transplantatie .

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tiepmiep, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regenboogworst

    regenboogworst Fanatiek lid

    22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik zal het zo doen als ik echt zeker weet dat ik geen derde wil
     
  2. Deerne85

    Deerne85 Fanatiek lid

    10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Als ik geen kinderwens meer zou hebben zou ik de mijne ook zo weggeven, prachtig! Mn vriend denkt er anders over. Hij vind het absurt dat mensen voor God willen spelen. Als je geen kinderen kunt krijgen moet je je daar bij neer leggen :$:( Bovendien vind hij het weerzinwekkend dat op deze manier " omgebouwde mannen " ook zwanger kunnen worden en een kind kunnen baren...

    Ben maar verder niet over gaan discusieren want er komt toch alleen ruzie van en het is niet van ons op toepassing gelukkig...]
    Zelf hoop ik dat deze technieken snel beter ontwikkeld worden waardoor de operaties meer gangbaar worden.
     
  3. jojo32

    jojo32 Fanatiek lid

    26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn

    daar heeft je vriend wel een punt ik zou mijn baarmoeder wel doneren aan een vrouw maar niet een transgender maar dat is mijn mening
     
  4. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Wat voor verschil maakt dat uiteindelijk uit? Een transgender had bij geboorte geen baarmoeder en een vrouw die wegens kanker od haar baarmoeder moest afstaan wel, maar beiden voelen zich evenzeer vrouw (denk ik, of mag ik toch hopen dat je je niet laat ombouwen als je niet 1000% zeker bent).
    En wat dan met kinderen die met 1 geslachtschromosoom (X) geboren worden en er dus uitzien als een vrouw maar het ook maar half zijn?
    Als ik mijn baarmoeder zou doneren, dan zou het me niet uitmaken of de ontvanger transgender, vrouw of wie weet zelfs man (wie weet over X aantal jaren ;) ) is, maar waar ik het wel moeilijk mee zou hebben, is als die ontvanger leefgewoontes heeft die een eventueel kind zouden schaden (roken, drugs, alcoholmisbruik) en ik op die manier min of meer mede "verantwoordelijk" ben voor schade aan een kind op die manier ter wereld gekomen.
     

Deel Deze Pagina