Zweedse ouders in cel door ondervoeding dreumes met enkel moedermelk en knolgroente

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door amdaa, 23 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Inderdaad, de moeder zou in een ernstige gezondheidstoestand moeten zitten.

    Wat hier volgens mij met name mis ging js het ontzeggen van medische hulp en ondersteuning. Een gezond geboren baby van pakweg 3kg zou uiterlijk met 7mnd aan die 6kg moeten zitten. Alles daarbuiten zou bij regelmatige controles al lang leiden tot aanvullende onderzoeken
     
  2. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Kan dit echt niet? Er zijn toch (uitzonderings)gevallen waarbij de moedermelk veel te weinig tot vrijwel geen voedingsstoffen bevat?

    Ik vind het een bizar verhaal. Het meidje is nog maar 1.5 jaar oud. Mijn dochter ging inderdaad ook pas met ruim 13 maanden fatsoenlijk brood en warm eten. Tot die tijd stopte ze alles keurig in haar mondje maar alles haalde ze er ook weer uit. 3 a 4 happen brood, wat fruit en een paar happen warm eten. Toch raakte ze echt niet ineens ondervoed.
     
  3. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113

    Nee, moedermelk bevat alleen te weinig voedingsstoffen als de moeder echt zwaar ondervoed is.
    Het is jammer genoeg 1 van de 'fabeltjes' die vaak an vrouwen gezegd worden als hun kindje niet genoeg aankomt bij bv, dat hun melk niet vet genoeg zou zijn.

    Kindjes die niet genoeg aankomen door bv, krijgen gewoon niet genoeg melk binnen. Dit kan aan de productie vn de moeder liggen (vaak veroorzaakt door slechte begeleiding) of aan de aanhap/drinktechniek van de baby.
     
    Evanesco, amdaa en Kangerootje vinden dit leuk.
  4. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het laatste kan in dit geval vanaf bepaald momemt ook aangevuld worden met stille ondervoeding.
    Dit kindje kwam zo ontzettend weinig aan dat ze waarschijnlijk ook te zwak werd om goed te kunnen drinken. Maar dit 1,5jaar zo volhouden? Zonder medische zorg in te schakelen?
     

Deel Deze Pagina