pijnelijk tepels door kou...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door iris maas, 22 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris maas

iris maas Lid

3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    hallo dames,

ik heb enorme last van mijn tepels :oops: als ik in de supermarkt loop.
    Heel erg zeer doen ze dan door de kou.

hebben meer dames hier last !

liefs iris

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij mij deden ze constant zeer en waren vaak hard toen.. Auwie errug vervelend idd!

3. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Heb er ook veel last van, ik hoef het maar koud te krijgen en dan is het helemaal mis. Heb het gevoel of ze er dan zo afscheuren, echt niet leuk! Ik ben dus gelukkig niet de enige die daar last van heeft.

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb dit mijn gehele zwangerschap gehad. Leek net of ze er met duizenden kleine speldjes in aan het prikken waren... :(
    Inderdaad erg pijnlijk!

5. Marsshi

Marsshi Actief lid

20 jun 2007
    105
    0
    0
    Ook ik heb er last van. En zeker als ik wakker wordt en ik op moet staan. Dan moet ik mijn borsten gewoon vasthouden. Het lijkt net of ik hele kleine sneetjes in mijn tepelhof heb zitten. Is er iemand die weet of je er iets tegen kunt doen?

6. Heb ik ook last van. Alweer een hele poos echt schrale tepels bij tijd en wijle en als ze dan hard worden is het niet uit te houden.

Kreeg van de gyn de tip om kamilosan zalf op je tepels te doen. Dit verzacht en laat de huid herstellen. Gebruik het niet elke dag, om ook m'n eigen lijf de kans te geven te herstellen (en de kliertjes van Montgomery niet steeds dicht te smeren).

Helpt bij mij goed om het onder controle te houden. Hoop dat als straks de kleine is geboren en de bv loopt dat het dan wat beter zal gaan.

De kamilosan mag je trouwens ook tijdens borstvoeding gebruiken. Hoef je er niet af te halen voor het aanleggen.

7. Niet meer actief

Mijn VK zei ook dat je ze goed moet "inpakken" zodat de overgangen van warm naar koud minder heftig zijn....

8. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    JAAH, zo, wat een pijn zeg.. Van de week ook voor het eerst ervaren en inderdaad in de supermarkt. Maar ook gister gewoon thuis. Ik dacht dat ik door de grond ging. Toen had ik het toch niet echt koud. Wat toevallig dat er nu iets over geschreven wordt.. Maar inderdaad: erg herkenbaar dus!

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    'warm inpakken' hielp bij mij geen zier! Kreeg het op een gegeven moment zelfs als ik het niet eens koud had ofzo.... :(

10. Marsshi

Marsshi Actief lid

20 jun 2007
    105
    0
    0
    ik heb het ook bijna nooit koud. En zeker niet als ik uit bed stap. En dan doen ze toch zo zeer ...
    Maar ja... het hoort bij de zwangerschap denk ik dan maar zo. Maar wel vervelend.

11. ikkuh

ikkuh Actief lid

3 sep 2007
    278
    0
    0
    haha zoo stom ma dit heb ik ook
    iid als het koud word of is..savonds in bed ..
    brrr doet egt zoooo zeer

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Whahaha gaan isoleren met zoogcompressen.

Ik had er ook last van en warm inpakken hielp bij mij niet. AUW !

13. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    in het begin heel erg last van gehad , vaak hielp alleen een erg warme douche om van de pijn af te komen

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Inderdaad Sonja! Als het echt té erg was ging ik ook even flink met mijn jongens onder een warme douche staan! Gelukkig was het daarna ook wel weg... :)

15. iris maas

iris maas Lid

3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    jeetje....wat hebben een hoop vrouwen daar last van zeg.
    ja heel erg vervelend en pijnlijk.
    Heel erg herkenbaar dit.
    Maar als iemand met 'de' tip komt voor dit vervelende kwaal!

liefs iris

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bleeeeeh, inderdaad heel vervelend, ik had gehoopt dat het minder zou worden met de weken, maar het gaat nog maar steeds door, en dat al vanaf de derde, vierde week ofzo :(

En dan te bedenken dat de winter nog moet beginnen............

17. Niet meer actief

Ik heb er ook last van, niet de hele dag, maar zo af en toe, en dan doet het ook echt flink pijn idd.
    Altijd als ik in bed lig, komt me vriend bij me liggen, en die wil nog wel eens zijn hoofdje op m'n borst leggen, en dan zak ik zowat door het bed heen van de pijn :(

18. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb het ook elke zwagerschap, ik deed er dan vaak een kruik tegen en droeg altijd hele warme truien...

gaat na de zwangerschap weer over maar doet idd verschrikkelijk pijn.

Deel Deze Pagina