Zweepslag?

Discussie in 'De lounge' gestart door frannie82, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Sjee balen zeg, hoe kan dat ineens eigenlijk? Overbelasting ofzo of zwakke plek in de spier en verkeerde beweging?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik was bezig met een patiënt en ik deed niks geks! De patiënt lag zelfs gewoon in bed...

3. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Ik zou toch afspraak fysio maken. Heb half aug zweepslag opgelopen ook naar huisarts met advies paar dagen niet belasten en daarna lopen met hakschoen, fysio was niet nodig. Tot ik na 6 wkn nog steeds veel pijn had toch afspraak fysio gemaakt en daar bleek dar spier helemaal nog niet aan elkaar gegroeid was. Nu bijna 5 mnd later loop ik nog bij de fysio. Hij denkt ook dat de spier bijna door is geweest, heb na 8 wkn ook nog foto's moeten laten maken. Dat blauw zien kwam hier pas na 1,5 week ongeveer. Heel veel sterkte, want het doet echt pijn.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    arnica van VSM werkt van binnenuit dus juist super voor dit soort klachten. helpt voor de bloeddoorstroming, zwelling enz.
    hier gebruikt na de bevalling na totaalruptuur. echt, superspul.
    later ook bij een verstuiking gebruikt op advies van de fysio. zalf werd juist afgeraden omdat dit juist niet goed bij spieren komt..

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Even een update: ik kan op mijn schoenen met een hak wat lopen. Maar mijn voet plat op de grond gaat echt absoluut niet. Ik doe wat oefeneningen om licht te rekken maar ik kan maar een klein stukje en dan doet het te zeer. Mijn spier moet uiteindelijk weer op lengte komen natuurlijk.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik wil wel een afspraak maken bij de fysio maar ik durf niet te rijden en weet niet of ze daarvoor aan huis komen

7. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Balen joh frannie zeker met 2 kleintjes thuis...werken hoeft toch hopelijk voorlopig niet?
    Hoop dat je wat kan regelen zodat je naar de fysio kan of hij naar jou toe...of kan je niet savonds als je man thuis is en de kleintjes op bed ofzo?

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb gebeld en maar een afspraak voor vrijdagavond gemaakt dan ga ik proberen dan zelf te rijden. Ik heb overdag niemand die me kan brengen en dan een na een half uur weer komt. Ik moet eigenlijk zaterdag weer werken maar die ga ik ruilen. Ik zou wel wat kunnen doen maar ik durf nog geen patiënten uit bed te halen bijvoorbeeld. We hebben veel fysieke transfers en daarbij moet je toch stevig staan.
    Verder gaat het wel de meiden zijn al best zelfstandig en ze vinden het super leuk om mij te helpen. De oudste gaat naar school en een moeder bood aan haar vanmiddag mee te nemen om te spelen. Dat wilde ze zelf ook heel graag. De jongste slaapt 's middags nog dus dat is fijn. En ik hou me echt aan het rusten en oefeningen

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Net terug van de fysio; flinke scheur geweest en hij voelde echt een kuiltje. Hij heeft mijn kuit gemasseerd en getapet. En dan volgende week weer terug. Ik ben benieuwd!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij wie ging de pijn wel weg met lopen maar bleef de kuit dik van het vocht? Onderbeen voelt niet prettig aan voelt gespannen en op de plek van de zweepslag niet lekker. Geen pijn alleen als je er op drukt maar dat lijkt me logisch. Niet warm of rood. Been voelt moe zeg maar.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Niemand? Heb net elektrotherapie op mijn kuit gehad en daarvoor een massage en opnieuw tape. Er is nu wel een blauwe plek te zien die inmiddels naar beneden is gezakt. Hopelijk gaat het vocht nu wat meer weg

12. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hier niet echt vocht wel kuit alle kleuren van regenboog geweest. En met het lopen voelde ik mijn kuit echt ' zwabberen'. Hier begint t kuiltje nu pas weg te trekken. Succes

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De behandeling van gisteren doet wonderen! Dat strakke gevoel is weg en lopen gaat meteen beter. Hier nu een blauwe plek zichtbaar.
    Jij ook sterkte er mee!

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bleef jullie kuit ook zo lang dik? Ik voel hem gedurende de dag dikker worden en mijn broek knelt ook om de kuit. Net gemeten en de ene aangedane kuit is 1,5 cm groter in omtrek dan de normale.

Deel Deze Pagina