Hallo moeders, Even een vraagje aan jullie.. Mijn zoontje van bijna 5 jaar heeft een zweertje of ontstoken nagelriem bij zijn wijsvinger. Nou zijn we begin van deze week even naar de huisarts geweest bij het inloopspreekuur. Ze gaven aan dat we zijn wijsvinger in een bakje soda moeten doen ( i.p.v. Biotex), zodat al het pus eruit kan komen. Nou las ik op internet dat het schijnbaar niet goed is en je moet weten welke soda je kan gebruiken en het kan in het begin erg prikken. IK heb schoonmaak soda thuis liggen maar ik weet niet of die goed is. Het is namelijk soda voor bijv. glazen of de wasbak mee schoon te maken van het merk Driehoek extra gezuiverd. Weten jullie misschien of ik deze Soda kan gebruiken?? Of hebben jullie wellicht ervaring hiermee bij jullie peuters of kleuters? Graag hoor ik jullie reacties. Liefs Vuurtorentje84
Schoonmaaksoda is iets anders. Apotheek heeft de juiste soda. Wat is het verschil tussen baking soda en soda? - Huisvlijt
dank je wel voor jouw reactie, ik ga morgen even naar de apotheek toe, wellicht weten ze daar meer van
oh ik weet dat ik geen ander advies moet geven - maar misschien heb je dit al in huis: Een pleister met betadine erop, doet vaak ook wonderen in dit geval. Alleen oppassen voor de kleding.
Biotex werkt ook goed hoor! Of inderdaad baking soda. Mijn jongste heeft een heel gevoelige huid, zij gaat soms in bad met een lepel baking soda en daar knapt haar huid echt enorm van op.
Ik heb van de week de ontstoken vinger in waspoeder geweekt. Dat was prima zei de huisarts maar na een paar dagen zag het er niet beter uit en smeren we nu fucudin zalf en moesten we stoppen met weken.
Hoi Fuddey, van Biotex heb ik ook goede verhalen van gelezen, weet je waar die verkrijgbaar is. Ik had vandaag toevallig in de Dirk van de Broek gekeken, maar daar zag ik niets van.
Hoi Crystel73, je zou inderdaad denken van wel dat het met wasmiddel ook helpt. Wij deden het eerst met een beetje Dreft en lauw water dan inweken. Het is wel minder geworden met het zweertje blijft er nog wel zitten. De huisarts gaf aan dat het pus eruit moet komen. Helpt het Fucudin zalf tot nu toe?