Mijn dochtertje werd 2 weken geleden op zondag spugend wakker. Later op de dag werd ze zieker en ze bleef spugen, ook snachts. De volgende dag hetzelfde verhaal met 40.5 koorts. De dag daarna weer hetzelfde. We besloten de dokter te bellen Hij sprak over een buikgriep en moest vanzelf weggaan. De dagen erna de woensdag en de donderdag werd ze alsmaar zieker Ze kon niet meer lopen, alles wat ze dronk spoog ze eruit. Waarop ik weer de huisarts had gebeld en die stuurde ons door naar het ziekenhuis naar de kinderarts. Die zag daar dat ze licht uitgedroogd was. Ze plaste ook bijna niet. Ze gaven haar antibraakmiddel en haar drinken bleef gelukkig zitten. We moesten wel de dag erna terug komen voor controle. Deze was goed. Ze had niet meer gespuugd. Wat een opluchting. Zaterdag zakte de koorts. Ik was zo blij. Totdat ik haar woensdag weer warm vond en ze klaagde over oorpijn. Wij weer terug naar de dokter, daar was haar temperatuur 38.6 en haar oor was licht ontstoken, waarop we antibiotica kregen met de mededeling als vrijdag haar koorts niet weg is dan moeten we over op een andere antibiotica, want dan werkt deze niet. Vrijdag temperatuur 38.4. Ik weer de dokter gebeld. De dokter keek en vond haar oor vooruit gegaan dus gaf het voordeel van de twijfel dit weekend en doorgaan met dezelfde antibiotica. Nu vanmorgen vond ik haar vrij heet, haar temperatuur was 39 graden. Waarop ik de huisartsenpost had gebeld. Die gaf aan we maken ons niet zo druk om de koorts en ze is alert. Nu maak ik me zo een zorgen om haar, want de dokter zei gisteren weer haar lipjes zijn droog. En het lijkt mij toch dat als haar oor beter wordt dat de koorts niet stijgt? En ze plast nog steeds maar 1 tot 2 keer per dag dat is toch veelste weinig. We bieden veel drinken aan maar alsnog lijkt het niet genoeg. De huisartsenpost zei net dat we om de 10 minuten drinken moeten aanbieden en zolang ze levendig is is er vrij weinig aan de hand. Ik wordt hier ZO ontzettend onzeker van ik ben zo ongerust 😯 Graag jullie mening Groetjes
Over de situatie van nu zou ik me niet mega ongerust maken. Ze is 5 Ze heeft geen superhoge koorts Ze drinkt Ze plast Ze is alert Droge lippen komen misschien omdat ze door haar mond ademt? Ik heb net zelf griep gehad en had daar ook last van.
We zijn hier ook 3 weken ziekgeweest, met ups en downs. Oorontstekign kan los staan van andere (griep?-) klachten. Ik zou ook wel durven afwachten zolang ze alert is en geen andere zorgelijke ontwikkelingen.
Misschien lust ze wel een waterijsje? Kijken of je op die manier voor vochtintake kan zorgen. Beterschap!
Klinkt erg als het virus dat rondwaart, met dit lange beloop bij peuters en kleuters, heb ik al bij meer kindjes in de omgeving gezien. Ik geef de hap voor nu gelijk, morgen gewoon weer met je eigen huisarts overleggen als het nog niet beter gaat Hou er rekening mee dat dit er behoorlijk in hakt voor die smurfen, en ze ook als ze weer beter is best wel verzwakt en nog lang niet fit kan zijn