Mijn baby van 6 weken oud vind het verschrikkelijk om in bad te gaan. Ze krijst dan alles bij elkaar Herkennen jullie dit bij jullie baby? Graag hoor ik jullie verhalen
Onze dochter had dat ook rond die leeftijd, wij hebben haar toen in een badstoeltje gelegd en toen ging het weer prima
In de luieremmer/tub proberen? Wat hier bij zoontje helpt is voetjes tegen de rand van het bad en een natte washand of mn hand op zn buik. Eventueel zn handen vasthouden. Dochter had altijd een hekel aan badje aan het begin ( Althans, niet badje maar het bloot zijn ) dus die nam ik vanaf begin af aan mee in de douche .
Oh dat zou ook kunnen inderdaad! Want ze gaat al huilen als ze bloot ligt. Van het weekend eens proberen om met haar te douchen! Voetjes tegen de zijkant doe ik al en washandje op der buik ook. Helpt allemaal niet
Mijn dochtertje had dat ook rond die tijd... krijsen! Wat bij ons hielp is inderdaad voetjes tegen de rand houden (of heupje tegen de zijkant). Wat bij ons ook hielp was het badje 1-2 graden warmer! Het water koelt vrij snel af dus dan krijgen ze het gauw koud als ze nog zo klein zijn. Onze meid is nu 3 maanden en ik moet haar nu met twee handen vast houden in het badje anders plonst ze er bijna uit! Ze vindt het nu geweldig, voetjes tegen de rand afzetten en spetteren maar! Over het bloot zijn, mijn dochtertje vond dat eerst ook niet fijn, heel vaak de schrikreflex en gauw huilen. Nu begint ze al te lachen en te kraaien als ik de kleertjes uittrek Voetjes in de lucht en hoppa!
Hier gaat ze alleen in de tummytub maar tot ruim een week geleden was het ook drama. Sinds we bij de osteopaat geweest zijn zit ze beter in haar vel en kan ze het ook waarderen. Hier vindt ze het juist fijner als het water niet te warm is en ik moet haar goed vasthouden, ze is ook wat schrikkerig.
Wij gebruikte de tummytub toen voor R., aan en uitkleden was drama maar in de tub kon hij zich wel ontspannen.
Zoontje vind het uitkleden ook niet echt leuk maar minder erg als dochter. In badje huilt hij dan ook niet, zodra ik hem eruit til wel maar dan snel toedekken en dan pak ik 'm even op om vast te houden in de doeken en daarna afdrogen dan is 't al gauw goed.
Zoontje is nu bijna 8 maanden en gaat nog steeds in de tub, water hebben we op 38 graden en dan gaat het prima. In het badje ligt hij te veel en dat vindt hij niet prettig.
schrikreflex heeft mijn dochter ook heel erg.. misschien toch eens proberen om het water iets warmer te doen inderdaad en als dat allemaal niet helpt dan misschien zo'n tummytub.. vind dat er alleen zo vreemd uit zien! Maar ja als het helpt doen we dat gewoon natuurlijk!
Hier er ook al snel achter gekomen dat de kleine van warmte houd haha, Ik was al een hete doucher en badderaar tijdens mijn zwangerschap en volgens mij heeft de kleine dat overgenomen. Hij vind het heerlijk in warm water, liever warmer dan wat kouder want dan gaat hij brullen.
Onze dochter deed hetzelfde en toen heb ik bij prenatal zo'n badzitje gehaald, waarin ze half ligt. Toen was het meteen over. In het zitje lekker nog een warme washand over haar buikje en toen vond ze badderen prima.
Onze kids gingen bijna nooit in bad, maar heerlijk met paps onder de douche! Echt een momentje van pap en onze boys
Zo'n badstoeltje heb ik al eens gebruikt.. toen hielp het ook niet. Ik had ook het idee dat ze er nog te klein voor was.. toen ik het probeerde woog ze rond 3500 gram. (ze was erg klein bij de geboorte) en nu zit ze rond de 4 kilo.. dus misschien dat het nu beter ga. Zal dat ook weer eens proberen!