Ons zoontje is nu ruim 6 weken oud. ´s avonds na het flesje van 8 uur gaat hij zonder morren naar bed. Om middennacht krijgt hij weer een flesje en slaapt daarna zonder problemen in. Alleen overdag wil hij totaal niet slapen. Ik probeer alles volgens regelmaat te doen: verschonen, flesje, kletsen met mama en dan nog even in de box. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat hij naar bed. Maar meneer wil niet slapen. Soms pak ik zijn handjes vast zodat hij deze niet kan bewegen. Hij valt dan vaak in slaap maar wordt na 10-15 minuten krijsend wakker. Het is een heel nieuwsgierig mannetje dat overdag graag vermaakt wordt. Iemand tips?
Geen tips. Dochter slaapt s nachts goed overdag van die hazendutjes nog steeds. Er zit niks anders op dan het nog even uit te zitten.
Een baby van 6 weken 'hoort' in principe nog bijna de hele dag te slapen. Maar ja, elk baby is anders natuurlijk. Als je kindje wakker wordt van eigen bewegingen (want ik lees dat hij wel in slaap valt, dus moe is ie wel), kun je kijken of hem kunt inbakeren.
Waarom laat je 'm niet in de box slapen? Dan kan ie alles blijven bekijken en als ie moe is, valt hij vanzelf in slaap. Op een gegeven moment, als ie gewend is aan slapen overdag, kan je overgaan op het slapen op z'n eigen kamertje. Ik heb dat ook bij mijn dochter gedaan, een paar weken in de box slapen (steeds een uurtje dan) is echt niet schadelijk voor een baby.
Inbakeren kan wonderen doen. Daar worden ze rustig van en krijgen geen kans omzichzelf wakker te slaan met hun handjes. En verder doe je het al heel goed vind ik.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar misschien inbakeren? Komt waarschijnlijk vanzelf goed Mijn zoontje had met die leeftijd ook moeite om overdags in slaap te blijven en dan vooral te blijven slapen. Dat had bij hem te maken met het feit dat ie moeite had om zelf in slaap te vallen ipv door mama.
Yukl mijn kleintje heeft dat nu ook, hij kan zo moeilijk zelf in slaap vallen overdag. Wat deed jij daaraan, en wanneer was het opgelost? (inbakeren helpt hier niet)
Ik raad je een puckabaya aan!!! Mijn zoon sliep s,nachts heel erg goed. Maar overdag alleen bij mij en haze slaapjes. Ik heb toen z,n zak aangeschaft en sindszien slaapt ie heerlijk overdag in zijn bedje
Ik liet hem huilen en ging na 5 minuten bij hem kijken. Met 3 dagen was het bekeken en viel ie zonder morren zelf in slaap. Ik deed het al toen hij 2 maanden oud was en veel ouders kunnen zich er ongetwijfeld niet in vinden, maar ik zat echt met mn handen in het haar omdat hij steeds na 30 a 45 minuten alweer klaarwakker was. Het bedritueel werd ook steeds langer en ik dacht dat ik gek werd. Ik heb daarvoor de puckababy bij hem geprobeerd maar hij werd echt boos van dat ding. Dus dat werkte helaas niet.
Begrijpelijk hoor yukl. Ik til hem op na een paar minuten als het speentje teruggeven/aai over zijn bolletje niet helpt, dan even troosten in mama's armen en dan weer proberen weer te laten slapen, helpt niet altijd maar merk dat het steeds hoe ouder hij wordt hoe makkelijker het gaat. Maar de hazeslaapjes overdag dat blijft nog altijd, dat kan 10min zijn tot 45min, helaas heeft hij nog niet eerder van voeding tot voeding geslapen. Behalve snachts (thank god), dat gaat prima. Overdag is het van troosten/ tot in het wipstoeltje/box 'mama's armen/ huiltje hier en daar. Kortom ; hij houdt me bezig overdag haha.
Hapymama mijn zoontje is ook vanaf zijn geboorte heel allert en wakker overdag, grote oogjes in het rond, wil alles zien/bekijken. Reuze nieuwsgierig, kirren/lachen en heeft de grootste plezier. Maar echt een uurtje door slapen doet die dus echt niet. Zolang hij niet moe is en ik niet zie dat hij er last van heeft laat ik hem gewoon zijn gangetje gaan, wat moet ik anders. Kan hem moeilijk dwingen te gaan slapen als hij gewoon NIET wilt. Maar als hij eenmaal moe is en dat is rond 7uur in de avond, dan slaapt hij wel goed door tot de volgende ochtend half 10 (word dan alleen wakker voor zijn voeding).
Onze zoon is ook super nieuwsgierig. Volgt alles en wil alles meekrijgen. Ik de box slaapt hij niet omdat hij dus graag alles wil zien. Of het zijn hazeslaapjes van 10/15 minuten. Hij is echt wel moe. Hij gaapt en hij komt wel in slaap maar is dus ook zo weer wakker. Gelukkig is het verder wel een heel vrolijk mannetje. Ik wil hem gewoon helpen in slaap te komen want die behoefte heeft hij zeker wel. Soms kan hij er jengelig van worden.
Wij hadden hetzelfde probleem. Overdag een wakkere baby en 's nachts een baby die heerlijk doorslaapt. Ik klaag niet. We konden ook heerlijk doorslapen en konden zo overdag lekker met hem rond rommelen. "s morgens werd hij rond 8 uur wakker en sliep daarna gemiddeld en daarna waren het de hele dag hazeslaapjes. Maar was altijd vrolijk en bij. Op dit moment slaapt bij meer. Het komt vanzelf wel weer. Ga anders 's middags lekker wandelen. Onze zoon viel dan wel in slaap.