zweet lucht in kleding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door femmes8, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmes8

femmes8 Lid

9 jan 2011
    23
    0
    0
    NULL
    Bemmel
    Hallo,

Ben nu 25 weken zwanger en heb enorm veel last van zweet luchten.
    Ik krijg de geur zelfs slecht uit mijn kleding zelfs na het wassen..

Heeft iemand er ervaring mee die mij verder kan helpen?

Alvast bedankt!

2. Dana

Dana Niet meer actief

wat voor kleding heb je? het is het beste om kleding te dragen van katoen en luchtdoorlatende kleding. synthetische stoffen zweten eerder en houden die geur ook vast.

op hoeveel graden was je? ik was met 30 graden alle geurtjes eruit namelijk maar we hebben ook niet veel synthetische kleding.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ik heb zelf ook heel erg het gevoel naar zweet te stinken! Ik douche 2x per dag en trek elke dag schone kleding aan en toch denk ik steeds mezelf te ruiken. Ik vraag het vaak aan me vriend, die ruikt dan niks dus het zal wel tussen me oren zitten...
    ben even lang zwanger als jou. Ruik je zelf alle geurtjes niet veel sterker dan normaal? Misschien LIJKT het alleen maar erger?

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik heb dat ook wel, het gevoel dat mijn kleding naar zweet stinkt, maar na het wassen is het er wel uit. Misschien helpt het als je een beetje azijn gebruikt bij het wassen, dat absorbeert geurtjes.

5. femmes8

femmes8 Lid

9 jan 2011
    23
    0
    0
    NULL
    Bemmel
    Hallo,

Bedankt voor jullie reactie!
    De azijn tip ga ik even uitproberen, ik draag alleen maar katoenen kleding dus aan het materiaal kan het niet liggen.

Wel ben ik bij de drogist geweest en heb daar speciale deodorant gekocht. Vrij prijzig maar schijnt goed te helpen het heet: Syneo moet met 5 dagen minder gaan worden dus ik ben benieuwd.

Het ruikt namelijk wel erger als normaal mijn zweet luchten zelfs mijn vriend ruikt het enorm.

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik zweet ook erger door de zwangerschap, maar mij werd door de vlos afgeraden om anti-zweet deo's te gebruiken.

Om de geur (en de bacterien) goed uit je kleding te krijgen, kun je het best op minimaal 60 graden wassen (moet ik van mijn dermatoloog).

Ook het dragen van katoen en andere "natuurlijke" stoffen is beter tegen de zweetlucht.

Anders een mannendeo als axe gaan gebruiken, die helpen beter tegen de zweetlucht dan de damesdeo's.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    AXE hoeft niet hoor, er zijn ook mannendeo's van bijvoorbeeld Nivea en andere zachtere merken en die ruiken niet zo verschrikkelijk sterk als AXE.

Ik ruik zelf ook alles veel sterker, ruik ook de was die uit de machine komt, zwangerschapskwaaltje...

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als je zweetlucht niet uit kleding krijgt met wassen, kun je de kleding een nacht in een emmer water met azijn zetten en dan wassen en weg zijn de geurtjes!

9. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ik gebruik Deoleen, had ook last van dit (genante) probleem. Dit helpt mij
    erg goed.

10. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ik gebruik odorex extra dry (op mijn lichaam, niet in de was). 's avonds opsmeren/deppen, nachtje laten zitten, dag erna zweet je minder/niet. Werkt een paar dagen tot een paar weken.

Niet echt natuurlijk, maar liever voorkomen dan genezen hier. Heb zo'n hekel aan (mijn) zweetlucht!

11. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    dat is een zwangerschaps ding, ook de eerste weken na de bevalling had ik dat. terwijl ik normaal nooit zo ruik. Echt een heel sterke geur, kwam ook al heel snel weet terug na ik gedoucht had.

Gaat gelukkig op een gegeven moment weer weg nadat je bevallen bent

12. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Syneo 5 werkt echt heel goed als je het precies gebruikt zoals het er staat.

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    phew.. ligt dus niet aan mij.. gebruik de roller van de Thermen en dan elke dag trouw.. werd het echt minder van, maar toen ie op was vond ik mezelf weer zo stinken..brrr

14. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het probleem! Ik heb een pot HG sportkleding spul gekocht voor in de wasmachine. Werkt perfect! Die lucht van de sportkleding van mijn man was echt niet te harden! HG > Totaal HG assortiment
    Ik heb het zelf gekocht bij de ENORM maar volgens mij heb ik het bij de jumbo ook zien staan.

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hoi!

zoals andere al zeggen helpt het hier ook om gewoon een nachtje in een emmer met azijn te laten staan! volgende dag wassen en alle nare geurtjes zijn eruit:)

Deel Deze Pagina