kan baarmoeder 'kantelen'?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Noushka, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik heb misschien een nogal rare vraag.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik een missed abortion. Dat merkte ik vooral omdat mijn buik stopte met groeien.
    Nu heb ik tijdens deze zwangerschap sinds en dikke week precies hetzelfde. Ik ben er 99% van overtuigd dat het kindje weer geen hartactie heeft. Mijn buik groeit niet meer, krimpt eerder. Mijn syptomen zijn ook al een stuk minder geworden.
    Toen ik vandaag naar beneden keek zag mijn buik er opeens een stuk dikker uit, ik ging voor de spiegel staan en schrok ervan hoe dik mijn buik opeens weer is (en niet door eten). Kan het zijn dat mijn baarmoeder naar achter (in mijn rug) is 'gekantelt'? Dit klinkt een beetje raar, maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
    Ik heb donderdag mijn echo en reken eigenlijk niet op goed nieuws, maar begin nu wel een beetje te twijfelen.

Sisqa

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sisqa,

het spijt me heel erg, maar aan de hand van dit soort tekenen kan niemand voorspellen of je zwangerschap al dan niet goed gaat. Je baarmoeder kantelt ook niet opeens van voren naar achteren of andersom.
    Ik hoop dat de echo goed was!

Mirjam

Deel Deze Pagina