Even benieuwd of iemand dit herkend... Onze dochter van 4 heeft met enige regelmaat een zweetlucht, ook echt onder dr oksels. Gaat elke avond in bad of natte washand er langs.Slanke meid. Het voelt voor mij als erg jong, maar ben dus even benieuwd of er meer kinderen op deze leeftijd daar last van hebben.
Misschien eet ze iets wat haar lichaam op een bepaalde manier afbreekt wat de geur veroorzaakt? Is het altijd, of alleen met warm weer of na bepaald eten? Wat voor kleding draagt ze, veel synthetisch of meer natuurlijke materialen? Zit ze goed in haar vel? Zomaar even wat dingen die bij me opkomen..
Herken het niet moet ik zeggen. Is het echt een typische zweetgeur? Misschien toch even de ha vragen.
Ja, echt zweet, zit af en toe met mn neus in dr oksel, niet alle dagen die echte zweet lucht, maar zou bij wijze van spreken deo spuiten als ik het zelf zou zijn... Zat zelf te twijfelen om de huisarts te bellen, dus vandaar dat ik benieuwd was of het herkenbaar is, maar zal idd toch is even overleggen! Dank voor je reactie!
Dit herken ik niet. De typische zweetlucht staat onder invloed van hormonen. Mijn oudste ging pas rond zijn twaalfde echt ineens naar zweet ruiken. Ik weet wel dat hij toen een vriendje had die ik al eerder eens rook maar ook een jongen die vroeg in zijn ontwikkeling was. Hier roken ze weleens muf maar niet echt een zweetlucht zoals wij ook naar zweet kunnen ruiken. Ik zou dan toch overleggen met de huisarts want het hoort niet op deze leeftijd.
Dank voor het meedenken! Kan ook daar niet echt een link mee leggen.. soms nergens last van, soms 's avonds dan weer overdag etc daar gaan pijl op te trekken. Ook qua kleding niet. Zit verder goed in dr vel, laatste tijd wat vaker boos maar dat is denk ik ook gewoon dr leeftijd en toe aan weer ritme van school/ leeftijdgenootjes zien.
Hier begon de oudste rond haar negende/tiende naar zweet te ruiken, de jongste echter al net voordat ze 8 werd. Vier lijkt me wel erg jong. Zou inderdaad eens bij de huisarts informeren (desnoods eerst telefonisch).
Ik herken het niet. Wel dat ze anders ruiken met zweet, maar dat lijkt niet op onze zweetgeur en ook nooit onder de oksels eigenlijk. Ik dacht dat dat pas in de puberteit begon. Zou dus ook even navragen bij de HA.
Ik herken het helemaal niet. Maar vond dit wel op internet https://mamalove.nl/kleuter/gezondheid-kleuter/zweetluchtjes-bij-je-kleuter
Ik heb gebeld idd, kreeg helaas niet de huisarts zelf maar iemand anders... die verwees me naar de website die jij ook aangaf, niet helemaal bevredigend dus. (Kan iets zijn, kan niks zijn zei ze, tsja zover was ik zelf ook al...) Voor nu kijk ik het nog even aan, voor haar astma moet mn dochter in September weer op controle, anders van plan het daar te bespreken Dank voor de interesse
De mijne had dit rond 7-8 jaar en de jeugdverpleegkundige wilde wel graag dat ik naar de huisarts ging. Zweetlucht krijgen ze normaal natuurlijk op latere leeftijd onder invloed van hormonen en het kon zijn dat dit een teken was dat m'n dochter vroegtijdig in de pubertijd zou raken. Mijn dochter is altijd al erg groot geweest en leek toen ook licht borstgroei te krijgen . Maar ja, 4 is natuurlijk wel nog een stuk jonger....
Begrijpelijk dat ze dat verder wilden beoordelen, hopelijk kwam daar verder niks uit?! Gesprek wat ik gisteren had was ook niet zo bevredigend... ze zei een hoop maar idd niet informeren naar borst of haargroei etc Nou maak ik me niet direct zorgen, maar vind het zelf bijzonder om naar een website door te verwijzen die eigenlijk weer naar je huisarts verwijst
Wel vervelend dat je niet de huisarts zelf kreeg. Zo zijn er meer dingen dat kan iets zijn of niks. Ik kreeg zelf dikke bulten over mijn lijf en deed enorm veel pijn, dat was of niks of ik had een groot probleem, gelukkig was het niks.