zweettest taaislijmziekte

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by HooyoShimbir, May 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    hallo,

mijn dochter van 2j 3 maanden krijgt over 2 weken een zweettest om te testen op taaislijmziekte.
    heb een foldertje gekregen waar in staat wat ik kan verwachten, dat ze eerst een kwartier prikkels krijgt om het zweet te stimuleren en daarna 3 kwartier het zweet gaan opvangen.

ik hoop natuurlijk dat er niks uitkomt maar vind het heel erg spannend, wou het even kwijt was er wel van geschokken dat ze dit gaan onderzoeken...

als er andere mensen zijn die weten hoe zo test gaat en hoe of wat erna eventueel lijkt me fijn te horen weet namenlijk niet goed wat ik kan gaan verwachten.

groetjes, hooyo aasiya

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

Ik weet het neit helemaal meer, (drie jaar terug en gelukkig kwam er neits uit) maar het viel alles mee. Het ergste vond ik de stress van jezelf vanwege de test, en je moet je kind wel een tijdje zoet houden zonder al te veel gedoe, dus neemt iets leuks voor m mee. sterkte en succes, ik hoop op een goede uitslag.

3. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
  4. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ik weet niet hoe de testen gaan.. maar als (hoop het natuurlijk niet) jou kindje de ziekte heeft.. kunnen ze tegewoordig zoveel.. ze zijn zo kundig...
    een vriendin van mij.. 29 jaar heeft het ook en daar gaat het nog altijd goed mee.. moet zo af en toe aansterken door opname in het zh.. maar ik weet niet hoe het gaat met die kleintjes...

sterkte!!!

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Fijn te horen dat de test zelf niet zo veel voorsteld. Ben erg zenuwachtig voor de uitslag, blijft behoordlijk door me hoofd spoken van wat als, heb besloten dat ik niet meer ga lezen op internet erover maar gewoon afwacht.

Zet wel wat leuke filmpjes op me telefoon kan ze die lekker kijken.

Als er niks uit de zweettest komt krijgt ze een bronchoscopie, dan gaan ze met een camera in dr longetjes kijken om te zien waarom ze zo vaak ziek is, ook zit ze nu voor 8 weken aan de antibiotica omdat ze in paar maanden voor de 6e keer een longontsteking heeft.

nu heeft ze ook nog is een kriebel in dr keel waardoor ze zich helemaal kapot hoest en alles wat ze eet komt er met een grote boog door het hoesten weer uit... zo zielig voor me kleine meisje...:(

bedankt voor sterkte wensen, ben bang ze nodig te hebben komende tijd :)

6. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    sterkte met je meisje

Groet,
    Hillegonda

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ook de bronchoscopie is overkomelijk.. wel vervelend maar volgens mij gaat het bij die ukkies ook onder narcose

en nadat ze klaar zijn heb je er nog maar weinig last van.
    hier ook de bronchoscopei gehad ivm continu longontsteking.

maar nu met stelselmatig astma-medicijnen heb ik er nauwelijks nog last van.
    dus wellicht valt het allemaal wel mee :)

8. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Wat naar erg voor je dat je meisje zo vaak ziek is. Een hele spannende tijd voor jullie nu.

Mijn dochter heeft zo ongeveer ook het hele traject doorlopen, ze was wel jonger toen. Vanaf ongeveer 1 jaar tot 1,5 jaar is er gezocht naar iets wat haar slechte gezondheid zou kunnen verklaren. Er is een hele tijd aan taaislijmziekte gedacht. Ze heeft 2 x een zweettest gehad. De eerste uitslag was twijfelachtig, de tweede gelukkig duidelijk negatief.

De test zelf stelt niet zo veel voor. Mijn dochter kreeg twee bandjes om haar arm met daar aan twee electroden. Deze zorgde ervoor dat ze op die plekjes ging zweten en dat zweet werd opgevangen in een soort dopje wat ook onder de band zat. Met de bandjes om haar arm mochten we in de wachtkamer wachten. Na ongeveer een half uur was er genoeg zweet opgevangen voor de test. Zelf heeft ze er helemaal geen last van gehad. Daarnaast is er nog een DNA test gedaan en een darmbioptie. Bij de darmbioptie was ze onder narcose. Jou dochter gaat waarschijnlijk ook onder narcose wanneer ze een bronchoscopie krijgt.

Heel veel sterkte en ik duim voor een goede uitslag, laat je het nog even weten?

9. jannanas

jannanas Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,816
    1,700
    113
    Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je alleen even sterkte wensen! Vooral de spanning van wat de uitslag wordt, en wat er eventueel aan de hand is, lijkt me echt slopend!

Blijf toch van het positieve uitgaan!Hopelijk voelt je dochtertje zich snel weer beter!

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

jeetje zeg.
    Zo vaak al longontsteking!!
    Hoop dat het niet die ziekte is maar dat er wel wat uitkomt.
    (jij kwam toch ook uit sweetlake?)

Share This Page