Lego opbergen; hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nelta, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ons zoontje heeft een aardige verzameling Lego. Dit staat allemaal boven op zijn kamer, waar hij een legotafel heeft.
    Zolang het meeste in elkaar zit, overziet hij het wel, maar al er van alles uit elkaar ligt, of dingen zelf gebouwd (vrij bouwen) en dan overziet hij het niet. Wij helpen hem regelmatig daarmee, maar het is elke keer een behoorlijke klus, zelfs voor ons.
    We hebben nu wel gesorteerd op vorm in losse bakjes (gewoon keukenbakjes), maar dat werkt niet ideaal, wat die gaan om en ik ben al mn bakjes kwijt :).

Maar ja wat is wel een handig optie. Ik zag dat ze bij de Makro van die opbergdozen van Chima hadden, met in de bakken ook weer aparte vakjes. Zoiets lijkt me wel handig, maar die waren vrij prijzig.
    Hebben jullie nog tips??

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
  3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben van die opbergbakken van de action in verschillende formaten en de lego zit daar op kleur gesorteerd in. Daarnaast nog zo'n koffertje met vakjes voor de kleine dingetjes zoals helmpjes, lampjes etc. Het oude lego van papa en mama zitten al in de bakken, klaar om wanneer de heren er oud genoeg voor zijn mee te bouwen.

4. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft alles overal en nergens en zeuren dat die wat kwijt is. Vind die kast met al die vakjes wel een goed idee

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja het probleem is dat hij nu te lang moet zoeken, waardoor de motivatie weg is. Terwijl hij het wel heel leuk vindt om te doen verder.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn vader heeft een kist staan met allemaal vakjes erin. Dit is wel een zelfgemaakte houten kist met een uitneembare lade.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Lijkt mij ideaal, maar je kind moet er ook wel geschikt voor zijn. Die van mij vinden niets heerlijker dan alle Lego om zich heen verspreiden en dan random aan de slag gaan met wat ze tegenkomen. Ik heb wel eens een poging gedaan om wat orde te scheppen, maar dat is nooit een succes geworden. Ze vonden het juist irritant dat ze elke keer in een ander bakje moesten zoeken.

"als je moeder iets opruimt, dan ben je het kwijt......."

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier net zo. Ik had bij hema een sorteerdoos gekocht voor de kleine onderdeeltjes, maar eigenlijk werkte dat niet. Alles in en grote bak ook niet. Ja, met de losse basisstenen kan hij leuk " vrij" spelen, maar de setjes overziet hij niet meer wanneer ze allemaal door elkaar heen liggen. Ik heb nu wat doosjes met klikdeksel gehaald bij action en ben alle setjes weer bij elkaar aan het zoeken. En dan maar op ergen inc handleiding. En een aparte doos met basisstenen. Ik heb ze nog niet allemaal bij elkaar gevonden, wat een crime... Maar hij speelt er iig weer mee.

9. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij hebben van die stapel bakken bij de xenos gekocht en dan de zo plat mogelijke, daar zit alles op kleur en sets met boekjes in gesorteerd. Maar het meeste zit gewoon in elkaar en gaat de kast in want ze vind het in de regel zonde om het weer uit elkaar te halen, vooral haar lego friends. Gelukkig hebben we een grote trapkast dus daar staat al haar lego want hier ook een echte lego fan en om nou meer dan 16 kilo lego door de kamer te hebben liggen heb ik weinig zin in ;)

Deel Deze Pagina