Een van 2 1/2 en een van ruim 1, poehpoeh!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Benzoblij, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Even van me afschrijven hoor!
    Hebben 2 kindjes, een van 2 1/2 en een van ruim 1, en vandaag was het weer bal hier. Ben echt blij dat ze nu al een tijdje rustig liggen te slapen :).
    De oudste is echt heel erg dwars en de jongste heeft last van zijn tanden... En dan ben ik ook nog thuisblijfmoeder dus heb ze iedere dag heel de dag bij me. Gelukkig begint de psz weer binnenkort.
    Ik hou echt zielsveel van ze, maar soms....

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Oh ik herken het, behalve het thuisblijfmoeder zijn. Mijn verlof is morgen afgelopen, ik mag vrijdag weer aan het werk :D.
    Ik heb ook die dagen dat ik tegen de muren oploop van frustratie. Een jengelende peuter (die nee!-fase pfff..:)) en een baby die niet wil slapen maar zooo moe is..
    En ik vond het ook heerlijk dat mijn zoontje tijdens mijn verlof toch zijn gebruikelijke 2 dagen naar het kdv ging.
    Sterkte meid, en misschien gaat het morgen weer hartstikke goed. Zo denk ik dan maar als ik na zo'n dag in bed lig.

3. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Haha, dat denk ik ook vaak : morgen nieuwe dag dus nieuwe kansen!
    Die kleine van ons is inmiddels niet meer zo tevreden in zijn box en wil alles doen wat de oudste ook doet :).
    Hij klimt dus op banken, krukken, trappen etc.etc.
    Dat houdt dus in dat ik hem geen moment alleen kan laten als ie niet in de box zit. En ondertussen brult de oudste heel de dag NEE MAMA NEE. Zit te wachten op de dag dat die kleine dat ook zegt, hahaha.

4. luuus

luuus Niet meer actief

hier nu nog 1tje maar ik herken het soms heb je van die dagen.. dan moet je heeeel veeel geduld hebben...

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Die van mij schelen ook 1,5 jaar en de oudtse wordt in oktober 3 (de jongste is nu 16 maanden). Het is idd keihard werken, maar wel heel dankbaar, al kan ik ze heel vaak achter t behang plakken en begrijp ik nu dat sommige maar 1 kindje willen....

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hier loopt de kleine (16 maanden) erg voor qua ontwikkeling, en die schud dus ook al zijn hoofd en zegt nee mama ;) echt super hoor haha.
    Weigert ook allerlei soorten eten, pakt zelf snoep uit de la, klimt van de eetstoelen op de eettafel en gaat dan springen (zegt heel leuk 'spring spring' erbij). En dan kijken de 2 schatjes elkaar aan en beginnen ontdeugend te lachen en gaan dan hele stoute dingen doen 8)

7. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Die van ons gaan ook met zijn 2en op boevenpad :).
    Vind het erg leuk dat ze zo dol op elkaar zijn en ook erg veel aan elkaar hebben. Dat is natuurlijk ook een voordeel van kindjes die zo weinig schelen...
    Maar bv alleen met ze op pad gaan, vind ik echt niet te doen.
    De oudste wil niet meer in de buggy, maar duwt dan de jongste die erin zit terwijl ik heel goed oplet natuurlijk.
    Alleen kom je op die manier helemaal nergens.
    Maar zat laatst te denken dat deze tropenjaren over 2 1/2 jaar alweer voorbij zijn, dan gaat de jongste al naar school.
    Maar ik wil zeker niet alleen maar klagen hoor, het is ook zo'n rijkdom!
    Maar daar sta je niet bij stil als je weer eens in een ontploft huis zit met manden vol was en 2 krijsende kindjes, hahaha.

8. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ben ik blij dat ik er maar 1 heb....en daar word ik af en toe al gek van! Dus respect!
    Nee 2 kindjes is niet aan mij besteed en al helemaal niet als ze maar 1,5 jaar schelen.
    Pfffffffffff ik vind een dag werken vaak lekkerder dan een dag vrij met mijn zoontje want hij kan zo stout zijn en energie opslokken.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    en het wordt alleen maar leuker hoor... hier schelen ze ook anderhalf jaar maar zijn ze 5 en 3,5. Ze kunnen zo leuk met elkaar zijn maar soms... het is echt hun 2en tegen papa en mama lijkt het soms ;) Ze hebben heel veel aan elkaar maar daarintegen stoken ze elkaar nu ook op, bedenken samen snode plannen enz. Het is iig nooit saai hier!

Zeker nu met de zomervakantie mis ik het wel hoor die tijd van middagslaapjes... zou het er zolang mogelijk inhouden.

10. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Ja, daar ben ik ook erg benieuwd naar. Hoe het over een paar jaar is. Nu wil de oudste altijd graag met de jongste spelen en pikt dan al zijn speelgoed af. Nou dat lukt vast niet meer over een half jaar ofzo :). Dan laat ie vast wel van zich horen.
    En samenspannen tegen Papa en Mama? Nee toch! Help!

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lekker vooruitzicht dit topic ;)

maareuh sterkte ermee...

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier spelen ze heel veel met elkaar... en ook met van alles. Kunnen leuk samen met de auto's maar ook net zo leuk verkleden of met de barbies. Mn zoon houdt niet van knutsellen en mn dochter juist heel veel dus dan doen ze meestal niet samen. Mn zoon bladert weer graag door autoboekjes. Als ze beide thuis zijn spelen ze zeker 90% van de tijd samen, helpen elkaar en bij spannende dingen hangen ze helemaal aan elkaar. Hebben ze echt steun aan elkaar.
    Maar bijv. met eten. Mn dochter lust geen paprika, dus mn zoon ook niet. Als ze zeuren en ik zeg nee lopen ze samen weg en zeggen ze dat ik echt stom ben, nr2 beaamt dat dan. Tja... Mn dochter is verbaal sterker maar mn zoon is qua spierkracht sterker. Ben zo benieuwd hoeland ze zo blijven... vrees dat ze niet altijd zo'n hecht team zullen zijn. En nr3 wordt ook spannend... zit bijna 4 jaar en 5,5 jaar tussen.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oef, *maakt diepe buiging*
    Dat lijkt me geen makkie zeg!
    Mijn zoon had gisteren een regeldag en was constant wakker en dochterlief moet nog aan de nieuwe situatie wennen en dat vond ik al loeizwaar. Vandaag ligt ie weer lekker te pitten, dus ik mag niet klagen :D

14. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier kan ik ze zo nu en dan ook hopla! met zijn tweeen achter het behang plakken. Ze weten nu al hoe ze samen ondeugende dingen moeten doen. Alleen ik heb een heel ander probleem: Hoe hou ik de hele dag mijn lachen in?

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Mijn dochtertjes schelen ook anderhalf jaar, maar het is toch wel genieten hoor!
    Maar soms moet je echt overal ogen hebben... En veel behangrollen! Hihi...
    Onze jongste leert ontzettend snel en doet veel na van de oudste. Nu ze uit haar babytijd is, merk ik wel dat ze meer aan elkaar gewaagd zijn. Samen spelen, samen ruzie-en...
    't Is druk, maar wel gezellig zo. Alleen hoe zal het "later" gaan, dikke vriendinnen of rivalen...

Ik ben benieuwd straks als nummer drie zich meldt... Dan is de jongste anderhalf en beginnen we weer van vooraf aan.

Heel herkenbaar wat er geschreven wordt. Behangplakdagen en genietdagen met onderdruk-je-lach-momenten. Geen dag is hetzelfde!

Groetjes,
    Nelly

16. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier kan ik ze ook soms achter het behang plakken :$. Echt vooral als ik al niet lekker in mijn vel zit en dan ook nog 2 meiden die echt alles van elkaar af moeten pakken!! Kan heel erg vervelend zijn. Als ik dan zo'n dag heb, dan kan ik het beste maar het huis uit, naar de dierentuin, kinderboerderij of gewoon een stuk fietsen, zodat ze niet elkaar in de haren blijven vliegen. Ik ga in oktober 2 dagen werken, maar ik ga er wel voor zorgen dat ik zo nu en dan een dagje voor mezelf heb :D. Succes met de peuter en dreumes van je!!

17. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Mijn man neemt dikwijls een van de 2 mee op pad en dan kan ik weer wat leuks doen met de ander. Vinden de kindjes erg leuk en dan hebben wij het weer relatief rustig :). Heb ook veel respect voor de dames hier die een derde krijgen.
    Als het qua leeftijd zou kunnen, zou ik best een derde willen, maar dan over 10 jaar ofzo...

18. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    In het weekend als manlief thuis is, neem ik ook meestal een van onze meiden (meestal de oudste) mee om boodschappen te doen of lekker te shoppen. Manlief kan dan thuis wat klussen of gewoon lekker genieten van de ander.

Laatst was ik 's ochtends zo ontzettend moe en lamlendig van de zwangerschap dat ik gewoon even plat moest. Ik stond er zo van te kijken dat mijn meiden zich lief vermaakten terwijl ik op de bank lag! Tot ik weer gewoon wakker was... Hihi...

@Benzoblij: is jouw oudste al zindelijk? Hier zijn we bezig met Annabel, gaat de goede kant op. Ze plast (en poept inmiddels ook) op het potje en op de wc. Alleen wel erg lastig dat Evelien het ook errug interessant vindt. Ze trekt zowat het potje onder Annabels kont uit. Hoezo, ik wil ook aandacht!

Ik merk trouwens wel dat de dames zich bij mij beter gedragen dan bij mijn man. Als hij ze een tijdje alleen heeft gehad, is er altijd wel eentje overstuur. 't Is alsof ze weten dat papa een korter lontje heeft...

Zo, nu snel naar boven, want zo te horen is er eentje haar kamer aan het herinrichten...

19. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Grappig Nelly,
    hier net zo, de jongste vindt het potje ook enorm interessant :).
    Helaas interessanter dan de oudste, want die beweert te klein te zijn om op het potje te plassen... Het is een heel bijdehandte tante.
    Dus hier nog 2 in de luiers helaas.
    De geboortedata van jouw kinderen schelen maar 1 week en 2 weken met die van mij, dus we zitten echt in hetzelfde schuitje.
    Alleen ben jij weer in verwachting nu, spannend hoor!
    Ben ook heel benieuwd hoe jullie meisjes daarop zullen reageren en jij vast nog veel meer. Toen bij ons de 2de werd geboren leek het net of de eerste al na een paar weken niet meer wist hoe het eerst was. Nooit jaloers geweest, waarschijnlijk is 1 1/2 te jong om het te beseffen. Was dat bij jullie ook zo?

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    erg herkenbaar, heb mijn dochters in dezelfde leeftijd als de jouwe...
    soms heb je van die dagen dat je denkt pfff hoe kom ik deze door he... alles is brullen en niet goed.... mijn oudste gaat ook in sept weer beginnen bij de psz... lijkt me ook wel weer even lekker hoor... merk ook dat ze er ontzettend aan toe is weer....
    iedereen met 2 kids kort op elkaar zegt, zodra de jongste een jaar of 4 is word het beter hoor :p

ach ik vind het over het algemeen prima te doen en ik heb 2 schatten van kinderen en elke kind is op zijn manier weleens vervelend... mag ook toch! alleen soms........... grrrr hahah

Deel Deze Pagina