ik heb een vraag mijn vriend heeft ooit iets niet betaald ( voor dat ik hier woonde ) we hebben al 2x een brief erover gehad en ik eiste dat hij zou bellen had hij dus nog niet gedaan ik al kwaad maar dat terzeide nu hebben we een brief dat ze gaan beslag legen op zijn loon .. oke voor 400 euro ?? nou ja oke .. ik kan 400 euro niet zo neer leggen wel 200 euro maar daar gaan ze niet mee accoord hij is al veel te laat en nu gaan ze gewoon vorderen maar je heb ook een beslag vrije voet de een zegt dat dat 600 euro is wat je moet overhouden maar een gezin is dat 900 euro .. ? wie heeft hier ervarig mee..? ik wil dit gewoon opgeslost hebben . ik wilde dus een betalingsregeling voor 2x.. dus 2x 200 per maand.. en dat doen ze dus niet maar in 1 x 400 euro inhouden van mijn vriend zijn salaris dan hebben we een probleem !!
ja ik zou gewoon die 400 euro overmaken... beter een keer de energie rekening een maand te laat betalen (zal zo rond de 200 zijn denk ik), dan dat ze je beslag leggen op zijn loon... dan kan je die 200 wat je wel kan missen per maand de volgende maand gewoon dubbel betalen aan de energie??
zo werkt het even niet hier.. helaas. anders had ik dat wel gedaan verdere uitleg wij hebben maar een netto inkomen van 1000 euro en vaste lasten van 936 euro ! ik heb wel 200 euro op een andere rekening staan die ik zo zou kunnen overmaken .. dus we komen eienlijk al niet rond.! en dan weer een rekening te laten liggen kan gewoon niet .. endaarom als ze beslag leggen voor de 400 euro dan hebben we gewoon een probleem * over 2 maanden gaat mijn vriend ander werk doen . ! en gaat hij 600 euro omhoog !! * als ze dat dan pas hadden gedaan was het makkelijker geweest
alles wat je boven de 1173 euro verdiend moet je afstaan aan de schuld eisser tenzij hij een een formulier niet invult wat zijn schulden en vaste lasten zijn dan kan het oplopen
Kun je bij een van de ouders niet even geld lenen. het is dan maar 200 euro die je moet lenen. Laat je ouders alles op zwart/wit zetten. Dan ben je van alles af. Jij kunt ze maandelijks een bedrag betalen en je bent van de beslagleging af. Anders goede vrienden of zo. Even je trots opzij zetten.. Is moeilijk maar misschine wel de best oplossing.
zo gauw als het beslag gelegd is kun je er niet meer onderuit. ze gaan uit van de situatie zoals je vriend het heeft door gegeven bij zijn baas en daar word de beslagvrije voet op aan gepast. als je beide onder de 21 bent is echt heel laag. http://www.schuldinfo.nl/fileadmin/Normen/Beslagvrije_voet_normen.pdf
neee helaas niet schoonouders hebben diepe schulden en mijn ouders die moeten rondkomen van 1 salaris.! mijn moeder mag niet meer werken en kunnen echt niet even 200 euro missen oke dus kwa beslag vrije voet hoef ik me geen zorgen te maken .. ik heb helemaal geen formulier gekregen waarop ik dat moest invullen ..
dank je . ! mijn vriend is 32 en ik 20 .. dus zitten aan de 1000 euro .. dus dan kunnen ze al niets afhalen maar goed mijn vriend is kijken of zijn baas het even kan betalen voor hem * die zijn niet zo moeilijk * en dat zijn vakantie geld dan word ingehouden we krijgen toch nog hoop centjes van de belasting terug.. dus hoeven zijn vakantie geld niet persee hoop dat dat lukt
dan houden jullie wel erg weinig over per maand ofniet! lastig als je verder bij niemand kan lenen... bij de bank ook niet toevallig? even rood staan bv? kan je zelf weer aanvullen....
beslagvrije voet voor gezin is 1161 ongeveer kan er wat euros naast zitten maar hier loopt ook loonbeslag en dat is ook wat ze over moeten houden voor je, dus als zijn inkomen 1000 euro is, kunnen ze niks pakken van het loon dan gaan ze aan je boedel beginnen met beslag leggen.. stuur een brief met alle kopieen van je inkomen en lasten en wat je dus overhoud, leg hierbij uit dat je dus niks meer kunt missen en zet er gewoon in als jullie beslag leggen heb je nog minder dus toon goede wil door het zo op te lossen zeg maar .. succes, vaak lukt het nog wel, heb er helaas ervaring mee... er is vaak meer mogelijk dan ze je doen overkomen hoor ze dreigen nogal graag ...
ja dreigen weet ik zijnz e goed in allemaal meegemaakt met mijn ex.. ! maja .. me boedel.. grrr !! maja zo ver laat ik het niet lopen .! dat kan gewoon niet ik vaag aan zijn baas of hij het wil voorschieten dan zijn we er vanaf.!
dat hebben wij een keer gehad dan sturen ze je een brief dat de beslagvrije voet iets van 650 euro ofzo is weet niet precies meer.. maar als je dan belt en kopieen stuurt komt het alsnog goed hoor! gelukkig heeft mijn vriend een bazin die dan ook gewoon die nieuwe brief afwacht voor ze betaalt... of eerst die 650 overmaakt en later de rest.. want soms zijn ze heeel traag met reageren...
oke.. ! das wel fijn want 650 euro .. met een baby ga je niet redden nou ja afwachten dan maar want die brief hebbenw ij nog niet gehad over hoeveel de beslag vrije voet is alleen dat ze zijn loon gaan innen
trouwens als je 1000 inkomen hebt dan komt er toch nog wel extra aan toeslagen binnen denk ik.. want wij hebben dus die beslagvrije voet aan inkomen van mn vriend plus de toeslagen komen daar nog bij.. maar je had ze dus al wel gebeld en goed uitgelegd dat je wel die 200 nu kunt missen en daar gingen ze niet mee akkoord dus... meestal zijn ze juist wel blij als je 2 termijnen voor kunt stellen zou het eerst nog een keer proberen hoor.. wie weet krijg je iemand anders aan de lijn die wel begripvol is en gewoon zeggen beslagleggen kunnen jullie niet want we hebbenminder dan de beslagvrije voet dus dan duurt het nog langer dat jullie wat hebben!!! dan zullen ze moeten wachten tot je vriend 600 omhoog gaat terwijl je het nu binnen 2 maanden opgelost kunt hebben...
is het ook al echt zon brief van rechtzaak dat ze toestemming hiervoor hebben of is het gewoon een standaard dreigbrief dat ze dat gaan doen als je niet binnen zoveel dagen betaald.. want als het nog gewoon zon dreigbrief is kan daar nog wel even overheen gaan hoor! dan heb je grote kans dat ze pas daarmee komen als je vriend ander werk heeft .. maar ja nadeel daaraan is dat er extra kosten bijgekomen zijn en das ook sonde... dus leg het daarom gewoon uit, zeg dat ze pas over 2 maanden beslag KUNNEN leggen ivm inkomsten.. en dat je het voor die tijd al betaald kunt hebben als hun met 2x akooord gaan...
Oei das ook niet makkelijk om van zo weinig rond te komen... Krijgen jullie wel huursubsidie ed? Ik heb ooit loonbeslag gehad, weet alleen niet meer hoe dat precies zat... het was iets met dat je 20% onder het minimum uit mocht komen met loonbeslag maar is het een door de deurwaarder uitgesproken loonbeslag, of gewoon een lulverhaal van de schuldeiser?
Ze mogen trouwens ook alleen maar loonbeslag leggen als je weigert het te betalen. Als je dus geprobeerd hebt een regeling te treffen dan mogen ze niet zomaar beslag leggen. heb net gevonden: de beslagvrije voet is 90% van de bijstandsnorm voor jouw situatie. Dus dat is 2x 656 en daar 90% van. Dit is netto.
toch is het voor elke situatie weer anders hoor, er kunnen correcties op toegepast worden. tevens is het belangrijke dat je geregistreed partner bent volgens mij, want anders kunnen ze een lager beslag leggen, dat is 580 euro. op het moment van beslaglegging is bijna altijd overleg te laat. dan heb je kans genoeg gehad. wat in de regel ook echt zo is. als je een forumulier niet gehad hebt dan kan je die opvragen. valt er niets af te dragen, dan komt van zelf het vakantiegeld, dat kunnen ze je ook afnemen, dat mag, alles boven de 589 of 1150 ongeveer mogen ze per maand afnemen. bij loonbeslag. overgens ga ik er van uit dat je huurtoeslag, kindgebondebudget, en zorgtoeslag krijgt. dit de huur en zorgtoeslag moet je ook op het forumulier invullen. maar als je geregistreerd partner bent, dan kunnen ze pas beslagleggen als je vakantiegeld komt, dat is in mei. tot die tijd hoefd de baas dan niets te betalen, wel aantonen dat er niets te betalen viel. maar die 400 euro is nu hoogstwaarschijnljk een stuk hoger. alle rechtbankkosten zijn ook voor jullie.
wij zijn voor de belastingdienst wel toeslagpartners maar verder geen geregistreerd partnerschap of iets vastgelegd en bij ons werd dus wel rekening gehouden met gezin.. alleen sturen ze in de eerste instantie wel standaard een te lage beslagvrije voet waar je dan gewoon op moet reageren met bewijsstukken... 1x problemen mee gehad ze weigerden het aan te passen maandenlang maar 850 gekregen tot schuldhulpverlening ging bellen toen was het ineens ooh ja dat mag neit dat moet aangepast worden pfff intussen wel maanden achterstanden op gelopen want mijn uitkering was al beeindigd.. daarna geen problemen meer gehad elke deurwaarder pastte het netjes aan na bewijsstukken... vakantiegeld mogen ze volgens de boekhouder van mijn vriend zijn bazin idd volledig pakken als ze willen. terwijl schuldhulpverlening een berekening had gemaakt met daarop een bedrag wat je mocht houden zelf.. maar dat schijnt helemaal niet zo te zijn.. ben wel benieuwd of je nu idd al een gerechterlijke brief gehad hebt dat er beslag gelegd gaat worden of dat het dreigbriefje was..
Je krijgt dan idd de bijstandsnorm. Waar ze niet aan mogen komen is de reiskostenvergoeding die komt dan nog bovenop de beslagvrije voet. Ook de teruggaven van de bd zoals huur/zorg/kindgebondenbudget komt bovenop de beslagvrije voet.