Aantal flesvoedingsvraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door red, 3 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red

red Lid

23 feb 2006
    94
    0
    0
    Hoi!

Bijna 2 weken geleden ben ik moeder geworden van een dochter, Dagmar (3800 gram, 51 cm). Vanaf het begin heb ik problemen gehad met borstvoeding. In het ziekenhuis waar ik door GBS heb gelegen is de begeleiding heel slecht geweest en vanaf dag 1 had ik tepelkloven. Deze zijn nog steeds niet over. Ook zit ik nu aan mijn tweede spruw infectie en heb ik een borstontsteking. Reden voor mij om nu te zeggen dat het genoeg is geweest. Sinds gisteren zijn we dus overgestapt op flesvoeding.

Aangezien ik ervan uit ben gegaan dat ik borstvoeding zou gaan geven, heb ik mij niet verdiept in flesvoeding. Hierdoor lopen we nu tegen een aantal dingen op wat enige onzekerheid met zich meebrengt. Een aantal vragen dus.

- Hoe lang moet Dagmar over een fles doen. Ze krijgt nu Nutrilon Standaard, 100 ml per keer in een fles met opening 1. Zij doet hier minder dan 10 minuten over wanneer we het niet rekken.

- Het gebeurd soms dat ze zich niet meldt, ook overdag. Moeten wij haar dan gewoon om de 4 uur wakker maken? Hoe is dit 's nachts?

- We houden vooralsnog 6 voedingen per dag aan, om de 4 uur. Als zij zich toch eerder meldt, mag zij dan ook eerder een voeding hebben en schuift alles dan op?

- Is een nachtvoeding absoluut noodzakelijk? Kunnen we ook een schema aanhouden als 7.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00 - 22.00/23.00?

- Hoeveel poepluiers moet een flesvoeding kindje ongeveer hebben? Dagmar plast goed, maar sinds het moment dat we overgestapt zijn heeft ze geen poepluier meer gehad, terwijl ze bij borstvoeding wel elke voeding een poepluier had, soms wel meerdere.

- Ze lijkt te weinig te hebben aan 100 ml, mag ze ook al meer hebben? Ze is nu vermoedelijk meer dan 4 kilo. Afgelopen woensdag woog ze 3950 gram.

Bedankt alvast voor het beantwoorden van mijn vragen!

Groet, Red

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer maar eens om 120cc water met 4 schepjes te doen. Ze drinkt de fles erg vlot leeg. Maar als ze er verder geen last van heeft kan dit geen kwaad.
    Het schema wat je hierboven beschrijft kan prima. een nachtvoeding is dan niet perse noodzakelijk.
    Als ze zichzelf na 4 uur overdag niet meld geef haar dan wel en flesje melk.
    Het aantal poepluiers wisselt per kind. Borstvoeding is natuurlijk makkelijk verteerbaarder dan flesvoeding. ook hier moet jullie kleine meid aan wennen. Als je het idee hebt dat het haar dwars zit doe dan zo'n 20cc water extra in de fles.

Ilja

Deel Deze Pagina