autostoel vraag

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by bengeltje86, Apr 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    hallo iedereen
    ik ben aan het kijken voor een andere auto stoel ik heb nu stoel tot 18 kilo

nu zag ik deze dit is stoel 1/2/3 raar want hij kan niet in ligstand

en dit staat er bij Kidsriver Lelie basic SP autostoel
    Autostoel van Kidsriver Lelie Basic SP groep 1/2/3 voor kinderen met het gewicht 9-36 kg. De stoel voldoet aan de Europese veiligheidsnormen ECE 44/04. Het hoofdsteun is in hoogte verstelbaar.

- Om te bouwen tot autostoel groep 2/3
    - Hoofdsteun in hoogte verstelbaar
    - Voldoet aan: ECE 44/04 code
    - Veiligheidsgordel
    - Zachte bekleding

zouden jullie voor zo kinderstoel gaan me zoontje is 3,5 hij moet natuurlijk langer mee

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Waarom ga je niet voor een 2-3 stoel als je zoontje al 3 jaar is? Hij haalt nu de 15 kilo toch net wel denk ik?

Ik heb de kids river mega max, ook een 123 stoel. Maar Ties weegt pas 13 kilo dus een 2-3 stoel (vanaf 15 kilo) kon nog niet.

De mega max heeft wel een ligstand iig, dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken.

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    nou dit is dus een stoel 2/3 1 kan ik me niet voorstellen omdat hij niet in ligstand kan want er stond er nog zo 1 op wel van 9 kilo tot 36 maar die kon in ligstand deze niet dus ik zou in mijn ogen dit geen stoel 1 vinden

hier kan je een 2 en 3 van maken daarom

4. Marieke1983

De 2 stoel heb je al, dat is tot 18 kilo dus die heb je niet meer nodig. 3 stoel mag hij nu in toch? Ik snap je niet helemaal :)

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ja dus niet alleen een stoel verhoger die wil ik dus niet

6. Marieke1983

Dat hoeft toch ook niet?

Ik hen het even opgezocht, je moet een groep 2 stoel nu hebben. Vrijwel alle stoelen zijn groep 2-3, dus vanaf 3,5 tot 12 jaar.
    Ik zou naar een 2-3 stoel,kijken ipv een 123, heb je veel meer keus en volgens mij zijn 2-3 stoelen ook kwalitatief beter.

Ik heb alleen een 123 stoel omdat ik niet anders kan, maar 2-3 stoelen heb je meer keus en ze zijn wat beter geloof.

Prenatal - Autostoelen - Autostoel groep 2/3 nodig? Koop voordelig bij prenatal

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ja oke bij prenatal vond ik ze tja niet mooi hhahaha

maar of ze nu echt beter zijn? vraag ik me af

zal eens rond gaan neuzen veder

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    en iemand ervaring met deze stoel? de craco stoel?

ff foto van internet geplukt

is deze wel goed? ook qua veiligheid?

9. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    wij hebben de kiddy guardian pro, die komt goed uit de test en is een 123 stoel. Maar waarom wil je nog een ligstand? Wesley heeft vanaf zo'n 1,5 jaar nooit meer in de ligstand gelegen.
    Ik zou trouwens gewoon voor een 2/3 stoel gaan, als je nu toch al een nr 1 hebt.

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    waarom wij een ligstand handig vinden is omdat wij lange afstanden maken van meer dan 2 uur rijden,
    dan is dat soms wel erg handig en ik gebruik dat nu ook nog omdat wij ook wel eens savonds weg gaan bij schoonouders weg dan slaap die in de auto dat is iets meer dan 2 uur rijden

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maxi cosi Rodi airprotect

Kan zowel in lig als zitstand en is zelfs in breedte verstelbaar

Geschikt 15-36 kilo of van 3,5 tot 12 jaar of als ze met hun hoofd boven de stoel uitkomen, dus jou kindje zou hier nu prima in kunnen qua lengte en gewicht

Deze stoel is ook om te bouwen als alleen zitverhoger én komt erg goed uit de ANWB test

Maxi-Cosi Rodi Air Protect Checker Blue 2012 | Maxi-Cosi Rodi Air Protect | Baby-Dump

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    kijk die ga ik eens bekijken dat vind ik dus ideaal he dat er toch stoelen zijn die in die stand kunnen

ik zag toevallig net ook een maxicosi
    rodi air ook met die protectie voor 99 euro

Autostoel Rodi AIR Steel Grey

Autostoel Rodi AIR kleur Steel Grey

Kenmerken van de autostoel Rodi Air kleur Steel Grey:

Iedere ouder wil graag ontspannen en veilig met zijn of haar kind met de auto de weg op. Vooral bij oudere kinderen komt er nogal wat onderhandelingstechniek aan te pas om de kleine dame of heer in het autozitje te krijgen. Maxi-Cosi heeft de oplossing met de nieuwe Maxi-Cosi Rodi AIR. Een autozitje met comfortabele ruststand, waarin kinderen vanaf 3,5 tot 12 jaar lekker kunnen relaxen.

Rust, Reinheid, Regelmaat

De Maxi-Cosi Rodi AIR onderscheidt zich doordat je het zitje vanaf de voorzijde met een simpele handeling in de ruststand kunt zetten. Daardoor zal niet alleen het kind snel relaxen, ook voor de andere passagiers betekent dit natuurlijk een veel plezieriger en ontspannen autorit. En was rust niet het eerste woord in het rijtje van de ouderwetse drie R-en? Ook aan de tweede R is gedacht, want de zachte gewatteerde bekleding kan zonder moeite worden gereinigd. De drie R-en mogen misschien ouderwets zijn, maar rust, reinheid en regelmaat blijven de elementaire behoeften van jonge kinderen.

De Maxi-Cosi Rodi AIR is verkrijgbaar in Steel Grey. Het bevestigingsanker achter de hoofdsteun biedt extra stabiliteit. Het zitje is eenvoudig tussen verschillende auto's uit te wisselen, omdat het stoeltje heel licht van gewicht is. Hij is eenvoudig te bevestigen in de auto met een normale 3-punts autogordel. De Maxi-Cosi Rodi AIR heeft een ruggensteun die in de lengte en breedte met je kind meegroeit. De ruggensteun is zodanig gemaakt, dat het veel betere bescherming geeft aan hoofd en lendenen bij een (zijdelingse) aanrijding.

Waarom AirProtect?

Bij 1 op de 4 aanrijdingen waarbij kinderen betrokken zijn, gaat het om een zijdelingse botsing. Het hoofd van het kind is daarbij het meest kwetsbare lichaamsdeel. Wat is AirProtect? AirProtect®-technologie wordt toegepast in de hoofdsteun. Het interne schuimdeel beschermt het kind bij zijdelingse impact door de nauwkeurige vrijgave van lucht. AirProtect®-technologie

AirProtect®-technologie is het meest innovatieve veiligheidskenmerk tegen zijdelingse botsingen dat in autozitjes wordt toegepast. Deze technologie beschermt het meest kwetsbare lichaamsdeel van kinderen: het hoofd. AirProtect®-technologie is Ontwikkeld om kinderen te beschermen tegen het grootste gevaar op de weg: zijdelingse botsingen. Zijdelingse botsingen zijn veruit het dodelijkste soort aanrijding voor kinderen; ze vormen een derde van alle ongevallen met fatale afloop voor kinderen,in bijna alle gevallen als gevolg van hoofdletsel. De toepassing van AirProtect®-technologie in het autozitje leidt de impact weg van het hoofd van het kind, het meest kwetsbare lichaamsdeel bij een zijdelingse botsing. De gevolgen van een zijdelingse botsing zijn daardoor significant minder ernstig.

AirProtect® voelt zacht aan, zodat het kind bij dagelijks gebruik comfortabel kan zitten.

Eigenschappen:

-Voor kinderen van 3,5 jaar tot 12 jaar (15-36 kg)

-Side Protection System, betere bescherming tegen zijdelingse botsingen

-Uniek: door gebruik van Comfort Base in ruststand te zetten

-Eenvoudige installatie in de auto

-Comfortabele hoofdsteun

-Optimaal verloop van autogordel dankzij speciale gordelhaken

-Past op elke autozitting door in hoek verstelbare rugleuning

-Goedkeuring volgens ECE R 44/04

-Unieke ruststand, relaxed voor klein en groot

-Eenvoudig aan de voorzijde te verstellen

-Ruggensteun groeit in de lengte én breedte met je kind mee

-Optimale bescherming voor hoofd, lendenen en heupen

-Extra stabiel door bevestigingsanker

-Lichtgewicht, eenvoudig tussen diverse auto’s uit te wisselen

-Comfortabele kindvriendelijke hoofdsteun en brede zitting

-Gordelhaken voor optimale gordelvoering aangepast aan de grootte van het kind

-Wasbare zachte gewatteerde bekleding

De Maxi-Cosi Rodi AIR is een voorwaarts gericht autozitje met een extra comfortabele ruststand. De Maxi-Cosi Rodi AIR moet geïnstalleerd worden met behulp van een 3-puntsgordel in de auto.

Afmetingen:

Hoogte zitje: 555 mm + 160 mm (hoogte hoofdsteun)
    Breedte binnenkant zitje: 270 mm
    Diepte binnenkant zitje: 330 mm
    Breedte buitenkant zitje: 430 mm
    Diepte buitenkant zitje: 410 mm
    Hoogte buitenkant zitje: 675 mm + 160 mm
    Gewicht: 5,1 kg

13. SeaShell

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    haha ja dan maak ik er wel een hoes voor;) dan blijft die ook schoon whahaa oh ik sla die pagina even op scheel 10 euro
    maar is dat iets???

15. SeaShell

Als hij niet goed was kocht ik hem niet :p

Komt supergoed uit de ANWB test en mijn zoon zit er heerlijk in.
    Ook een systeem zodat ze het hoofdeinde kan bevestigen aan de hoofdstoel vd achterbank. Ik vind hem iig fijn en hij komt goed uit de ANWB test, dus veilig

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    dan ga ik eens ff overleggen met vriendlief die vind ik idd beter deze

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    maar daantje in die web winkel is die niet meer op voorraad

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

brr wat een verschrikkelijk PR-praatje :D

maar het stoeltje ziet er goed uit.. al kan ik me voorstellen dat je niet al te lichte kleur wil :)
    (hoes kan in de was.. maar sommige vlekken.. zeker die van eten.. blijft lastig natuurlijk)

wij hebben een rodi sps gekocht laatst.. ging ook uit de collectie en kostte wel 65e.
    maar niet verstelbaar in de breedte.. dat had ik persoonlijk wel ideaal gevonden :)

19. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    De ligstand van die stoelen voor oudere kindjes stelt zowiezo niet veel voor. Dan maakt hij echt een inieminiekiepje naar achteren, echt een ligstand mag dat niet heten.

Share This Page