welke voeding voelen jullie je veilig bij?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door poco, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

welk merk poedermelk gebruikte je na de bevalling?

1. Etos

2. Kruitvat

3. Nutrilon standaard

4. Nutrilon hypoallergeen of andere

5. Friso standaard

6. Friso hypoallergeen of andere

7. ander merk. Welke?

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. poco

poco Lid

15 mei 2013
    74
    0
    6
    NULL
    Beilen
    Benieuwd naar welk merk jullie gebruikt hebben toen de borstvoeding niet lukte of wanneer je het niet wilde geven. Ik lees erg veel over ouders die kruitvatmerk kopen, maar ik ben eerder van plan nog een stapje verder te gaan bijvoorbeeld Hypo allergeen. Waarom? geen idee.Ik wil gewoon het beste voor de kleine als de borstvoeding niet lukt... en of het nou echt veel uitmaakt een goedkoper merk. benieuwd naar jullie antwoorden!

2. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    ik ben begonnen met nutrilon standaard, maar mijn zoontje bleef veel krampjes behouden en honger houden, toen overgeschakeld naar friso standaard (mijn vriendin die kraamverzorgster is hoorde daar veel goede dingen over) en toen ging het een stuk beter!
    Ik zou niet zomaar hypo allergeen gebruiken als het niet nodig is..

3. beccie

beccie Niet meer actief

ik gebruik nutrilon standaard.
    heb kruitvat merk geprobeerd. maar mijn dochtertje kon daar toch niet tegen. en spuugde toen erg veel.
    toen dus steeds nutrilon gebruikt en dat gaat altijd goed.

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hypoallergene voeding is alleen zinvol als jij of je man allergieën hebben. Wij hebben een tijd nutrilon standaard gebruikt maar vanwege de kosten overgestapt op kruidvat standaard. Dat gaat prima en hij poept er zelfs beter op! Voorheen eens per 4 dagen en meer krampjes, nu elke dag zonder problemen!

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier Kruidvat standaard, bevalt goed, wel erg veel krampjes waarvan ik niet goed weet of dit normaal is en twijfel om over te stappen naar hypoallergeen.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon Kruidvat :)

7. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik ben begonnen met Friso, omdat de kleine dat in het ziekenhuis ook kreeg en ik wilde dat ie thuis hetzelfde zou krijgen.

Daarna overgestapt op Kruidvat, scheelde aardig in de portemonnee en volgens het CB moest dat prima kunnen.

8. Eriva

Eriva Niet meer actief

Nutrilon, omdat ze dat ook in het zh als bijvoeding kreeg toen bv niet goed op gang kwam.. nu nog steeds dus.

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wel bv maar op dag één ook kv gegeven vanwege ondertemperatuur. Kreeg advies om hypo allergeen te geven en man heeft toen friso meegebracht uit supermarkt omdat hij dacht dat dit merk van Friesland Campina was.. ;)

10. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik ben na 3 weken borstvoeding overgegaan op flesvoeding van Etos eigen merk. Nog nooit problemen ofzo mee gehad en mijn dochter vindt het lekker :)

11. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Wij zijn begonnen met kruidvat Extra Care (Hypoallergeen) en later overgstapt op Nutrilon pepti omdat mijn dochter dus echt koemelkallergie heeft.

Ik denk dat het niet uitmaakt welk merk.. behalve voor je portemonnee. Wat ik al wel vaker gehoord heb, dat de ontlasting anders kan zijn. Maar dat is kwestie van proberen waar je kindje het goed op doet denk ik? Dat weet je niet van te voren. En inderdaad als jee een speciale veriant nodig hebt zoals pepti of iets voor hongerige kindjes?

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bij de 1e begonnen met nutrilon en op advies van de kinderarts, overgestapt op kruidvat standaard. Zij vertelde dat kruidvat nagenoeg hetzelfde is als de duurdere nutrilon (kruidvat heeft de formules gejat). Bij de merken betaal je voornamelijk voor de mooie reclames en verpakkingen. De 2e is meteen begonnen op kruidvat standaard. Op het kdv hebben ze nutrilon en de kinderen die op kruidvst voeding staan, kunnen zonder problemen wisselen tussen de 2 merken. Komt omdat ze hetzelfde zijn. Hypoallergeen hoeft alleen als er allergien in de familie zijn.
    Er bestaat geen slechte voeding meer. Alles moet aan strenge eisen voldoen, alnders mag het niet verkocht worden. Het maakt dus weinig tot niks uit wat je geeft. Je moet jaar je kind kijken. De ene krijgt van friso krampen, de ander doet het er super op.

13. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hier hebben we friso.
    Ik had een nieuw pak friso standaard van een vriendin gehad, ze zei altijd makkelijk voor als de borstvoeding niet lukt.. Ik dacht nog wat een onzin!

Ben ik blij dat ik het in huis had, uiteindelijk helaas nodig gehad!
    We zijn nu wel zo goed als over naar friso comfort, voor toendertijd de darmkrampen en het spugen.

Had ik zelf een merk uit kunnen kiezen dan had ik denk ik nutrilon genomen, makkelijke verpakking en tsja een merk met veel reclame trekt toch bij mij, al zal ik niet zeggen dat het beter is dan bijvoorbeeld een huismerk.

14. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    We zijn begonnen met Nutrilon als bijvoeding naast de borstvoeding in het ziekenhuis. Dat hebben we vervolgens ook thuis gebruikt. Vanaf week 3 krijgt onze kleine volledig flesvoeding. In week 4 zijn we op advies van het cb overgestapt op Nutrilon Omneo vanwege de krampjes. Hij doet het daar heel goed op: hij drinkt rustig en heeft minder last van krampen. Ik vind deze voeding beter ruiken en proeven dan de Nutrilon standaard. Deze voeding ruikt/smaakt meer naar mijn bortvoeding (wat zoeter), de standaard vond ik een beetje zuur ruiken.

En wat al eerder werd gezegd: het maakt eigenlijk niet uit welk merk. In alle kunstvoeding moet hetzelfde zitten. Wij zijn doorgegaan met Nutrilon omdat hij dat al kreeg.

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mijn eerste was ik gelijk Nutrilon gaan gebruiken en vanaf nr 2/3 die Biologische van AH.
    Bij de tweede ook gelijk weer met Nutrilon begonnen maar ze reageerde er naar mijn idee slecht op, ben toen Nestle gaan gebruiken omdat die mij ook altijd aansprak en daar deed ze het prima op!
    Ik heb bij beiden in het begin een dure gebruikt en naarmate ze ouder worden ga ik dan over naar een goedkopere (het liefst AH bio), dat scheelt echt heel erg in de centen.

16. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij geven nu nog Nutrilon, hier zijn ze in het ziekenhuis mee begonnen. Maar wat betreft de kosten, zal ik denk ik binnenkort ook over stappen op kruidvat merk.

Kun je overigens zomaar over stappen?? of moet je in eerste instantie laten wennen?
    door af te wisselen of misschien te mengen?

Deel Deze Pagina