Speen aanleren aan baby van 16weken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by turkssnoepje, Jun 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

Apr 19, 2014
    380
    6
    18
    Hallo, mijn dochtertje is 16 weken en gebruikt mijn borst als speen, al vanaf de geboorte. Wat zou ik het fijn vinden als ik der een speentje kan geven om der zuigbehoefte te vervullen in plaats van mijn borst. Ze krijgt borstvoeding aangevuld met kunstvoeding. Ik heb nog niet veel verischillende merken geprobeerd, dus hopelijk hebben julie tips zodat ze wel een speentje gaat vast houden.

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Hoi!
    Van de difrax heb je de natural variant ipv dental die lijkt op de vorm van een tepel heb je die al geprobeert?

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Hier idd ook de difrax natural... Is de enige die ze accepteert

4. Veera

Veera Niet meer actief

Hier difrax (geen dental) of avent gehad

5. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hier geen borstvoeding, maar helaas ook geen speen :(

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter hd moeite met de Difrax en pakte alleen de Bibi.
    Die heeft ze nu nog steeds, andere hoeft ze niet

7. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

Jun 25, 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Na 16 weken denk ik dat dit best wel eens pittig kan worden.... Ik heb helaas geen tips voor je hoe je dit het beste kan aanpakken. Alleen bij de volgende zou ik je aanraden om hier geen 16 weken mee te wachten....
    Heel veel succes!

8. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Mijn dochter krijgt kV maar heeft nooit een speen gehad, ze zuigt al 8 maanden op onze pink.. Ook niet erg ideaal

9. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

Jan 9, 2016
    555
    53
    28
    Female
    Same here :)

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Vind je het vervelend dan, je borst als speen gebruiken? Alle 4 de kinderen hebben geen speen gepakt, maar wel alle 4 mijn borst als speen.
    Ik heb het allemaal laten gaan en 3 kinderen zijn gestopt met zuigen voor de 6 maanden (de jongste is er net een week mee gestopt behalve de avond). Onze 3de heeft het het langst volgehouden met 1 jaar (maar ze had een medische aandoening waardoor ze niet lekker was). Na de zuigperiode dronken ze bv en konden ze wakker naar bed

Ik ben wel blij dat ik het zo gedaan heb, want hier heb ik nooit een spenen strijd gehad.

Misschien is dat een optie?

11. Chocochippie

Dat deed mijn dochter ook tot 4 maanden. Ik gaf haar gewoon telkens der speen en uiteindelijk pakte ze die ipv onze pink

12. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik blijf d'r speen wel aanbieden maar ze kauwt er op ipv te zuigen, gevolg dat hij dus valt en nouja je kent het wel haha.
    Ze ziet het meer als speeltje maar niet als echt iets waar ze aan zuigt om in slaap te vallen of troost in te zoeken

13. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

Jan 12, 2014
    2,020
    1,026
    113
    Waarom helaas? Gebruikt je kindje dan je pink ofzo als speen? Want anders snap ik niet waarom je dat jammer vindt. Hier hebben beide kinderen geen speen gehad en ik zie er eigenlijk alleen maar de voordelen van in :)

14. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Na veel zoeken en allerlei spenen te hebben geprobeerd heb ik er 1 die hij eindelijk wel goed pakt. De NUK genius (NUK freestyle is minder fijn, veel zwaarder en harder plastic). De spenen zijn wat langer, het plastic gedeelte veel lichter dan elke andere speen. Hij heeft alleen wel al de 6-12 maanden versie 😊 Die houdt hij echt super goed in.

Ze zijn nu bij de wehkamp met gratis verzending.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,635
    5,661
    113
    Hier goede ervaringen met Bibi en Nuk !

16. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Bij ons geen van beiden een speen gehad, ze moesten er niks van hebben. Tot een maand of 4 op onze pink gesabbeld en daarna vonden ze hun eigen duim.

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier goede ervaringen met Avent en MAM! Ook bv gegeven (en fles ;) )

18. Chocochippie

Hahaha ja is drama, ik was zo blij dat ze der speen eindelijk accepteerde. Dan hoefde ik er snachts niet bij te gaan zitten met me pink wachtend tot ze in slaap viel maar gewoon der speen geven en klaar.
    Hopelijk hoeft ze snel genoeg je pink niet meer ;)

19. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Ik had 5 verschillende spenen uitgeprobeerd voordat ze er eentje pakte. Uiteindelijk is het de Bibi geworden (lijn 'Happiness'). Gewoon uitproberen dus:)!

20. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Toen onze dochter met 4 maanden op de IC en high care van het ziekenhuis lag werd ze vaak gepinkt door ons. Echter konden ze dat in het ziekenhuis natuurlijk niet altijd van ons overnemen. Van alles hebben ze geprobeerd. Totdat er iemand was die dacht ik pak een speen (Bibi toevallig) een maat groter dan de leeftijd en doop hem in suikerwater.
    We kwamen de volgende dag op de IC en ze had vredig een speen in.

Onze dochter kreeg ook bv.

Share This Page