Momenteel heeft mijn zoontje erg last van uitslag. Dit krijgt hij vrij snel zodra het ook maar iets warmer/broeierig wordt. We hebben al een hoop luiers gehad, maar zijn nu al een tijdje blijven hangen op pamper baby dry en doekjes van pampers en zwitsal (beide sensitive). Dit zijn de enige doekjes en luiers waar hij geen ergere uitslag van krijgt. Verder gebruiken we vaak een beetje poeder om het extra droog te houden. Alleen nu is het weer zover. Enorm ruwe en knalrode plekken in zijn lies. Laatst lag de boel gewoon open beneden vanwege de uitslag. Op de opvang gebruiken ze Kruidvat luiers, wat over het algemeen nog wel oké gaat, maar zodra hij uitslag heeft krijgt hij zijn eigen luiers mee. Heeft iemand enig idee of de pampers baby dry de meest dunste en ademende luiers zijn? Ik heb zitten kijken naar active fit, maar twijfel om deze aan te schaffen. Hij kan vaak niet tegen andere merken, behalve pampers en zwitsal.
Heb je al eens wasbare luiers overwogen? Schijnen veel kindjes met hevige luieruitslag baat bij te hebben. Verder ben ik erg fan van Kruidvat zinkzalf en Kruidvat billetjescrème. Hielp hier erg goed. Had een keer per ongeluk de gewone billendoekjes meegenomen in plaats van sensitive. Toen hadden wij ook een kindje met open billetjes, zo zielig. En na het verschonen zeker 5 minuten in de blote billen laten liggen zodat alles goed droog is en even kan luchten. Daarna pas smeren en luier om.
Ik ben enorme fan van de active fit van pampers. Of ze het dunste zijn weet ik niet, maar vind ze prettiger als die babydry.
@Emma: als er tijd voor is kan ik hem inderdaad wel even aan de lucht laten drogen. Als we er geen tijd voor hebben (vlak voordat je weg moet een poepluier moeten verschonen ) droog ik de boel even met een hydrofiel en dan doe ik er wat poeder op voor de zekerheid. @LVtje: waarom vind jij de active fit fijner dan de babydry? Ik lees nogal uiteenlopende verhalen. Normaal bestel ik een maandbox pampers babydry, maar ik overweeg nu eerst een pak active fit te proberen. Vandaar de vraag
Oh, wasbare luiers overwegen we nu niet meer. Hij is net 2 geworden en we zijn al rustig bezig met zindelijkheidstraining. Al lijkt hij daar nog niet heel veel interesse in te hebben
Ik zweer bij echte Pampers Overdag active fit, passen heel mooi, zijn ademend en is flexibel als ze bewegen 's Nachts baby dry, ook heel tevreden van Die maten verschillen ook fel vind ik! In Active fit heeft dochter maat 4, in babydry maat 5
Als je toch al bezig bent met zindelijkheidstraining kun je hem na elke verschoning een paar minuutjes op het potje zetten. Daar kreeg ik bij mijn dochter de luieruitslag altijd wel mee weg. Verder zijn de Bambo luiers ook fijn, ze komen uit dezelfde fabriek als pampers en zijn lekker dun.
Active fit is naar mijn idee dunner dan Baby dry. En vind de pasvorm iets beter. Hier altijd active fit. Voor de nacht in middels de broekjes aangezien dat het enige is waar hij droog in blijft, maar voorheen voor de nacht ook active fit. Als hij zo'n uitslag krijgt van billendoekjes zou ik met een gewoon washandje en lauw water schoonmaken.
Mijn zoontje heeft ook snel last van uitslag bij andere luiers als baby dry. Ik heb 1 keer ook actieve fit geprobeerd ernaast het ging goed maar toen we naar winkels gingen en terug kwamen na een uurtje zat hij helemaal onder de uitslag. Dus daarom houd ik het op de dry variant. Ik denk dat je beste gewoon een keertje miet proberen
Hier gebruiken we ook baby dry en daarnaast active fit. De maten verschillen inderdaad, baby dry valt een stuk kleiner (hier hebben we active fit maat 4+ en baby dry maat 5). De pasvorm van active fit vind ik beter, baby dry gebruiken we hier voor de nacht. Ik zou gewoon een pak proberen!
Ik moet toch nieuwe luiers hebben, dus ik probeer maar een pak active fit. Als het bevalt, kan ik er volgende week een maandbox van bestellen Doekjes blijven we toch maar bij de Zwitsal en/of pampers doekjes. De rest is te nat/te vol met lotion/parfum heb ik het idee. Wanneer hij echt heel erge uitslag heeft gebruik ik gewoon een lauwwarm doekje met alleen water en daarna een droge hydrofiel. De broekjes voor de nachten heb ik nu ook al een paar gelezen. Ook wel het proberen waard! Hij plast behoorlijk wat namelijk haha
Gisteren een pak active fit opgehaald. Pasvorm is inderdaad fijner; dunner, groter, bredere plakstrips Of het voor de uitslag ook helpt, dat kan ik nog niet zeggen. Ze bleven in ieder geval wel beter op z'n plaats dus daar ben ik al heel tevreden over.
Hier helpt bepanten super! Goed insmeren en bijna de zelfde dag wordt het minder. Echt super spul vind ik.
Hier active fit overdag en baby dry s nachts (voor mijn gevoel nemen ze meer op) En daarbij kan ik billenzalf van Weleda echt aanraden, elke uitalag was binnen een dag helemaal weg.
Misschien juist dan eens van die wasbare zindelijkheidstraining broekjes overwegen als je daar al mee bezig bent. Desnoods alleen paar uurtjes per dag. Hier sinds Wasbare Luiers nl geen uitslag meer, dus werkt perfect. En omdat ze sneller voelen dat ze geplast hebben heb je ook grotere kans dat sneller bewust is van het plassen.
Wat betreft de wasbare luiers hebben wij er beide ook niet heel veel zin in om ons daarmee bezig te houden Zinkzalf van Zwitsal is hier ook een hit. En burts bees zinkzalf Laatst was ik een beetje ten einde raad en heb er zowel zalf als poeder opgedaan en de dag erna was alle uitslag zo goed als weg